Gå til innhold

Når dressen blir skummel


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ops feil overskrift på det første inlegget

her kommer det

Reposter et inlegg jeg hadde på det forrige forumet, og ønsker svar.

Hvordan er virkelighetsoppfatningen hos to åringer?

Kan ting vi syns er greie virke skremmende på dem?

var hoss en veninne foret par måneder siden, det ble svær komers da hun håndvasket sønnen på 2 og et halvts todelte bobledress i vasken på badet etter at han hadde skitnet den til ute. Han syntes at det var litt skummelt med det røde nylonfôret i jakken som blåste seg opp og når hun skiftet vann for å skyllle den, jakken ble lakt oppi vasken mens vannet ble tappet i, det buldret fælt når strålen traff det oppblåste fôret mens hun klemte på jakken. Han var temelig skvelven til og begynnne med når han stod å så ved døra han ristet på hodet og strittet i mot når vi spurte om han ville komme nærmere, Etterhvert turde han likevel å bli med bort til vasken når jeg var med og se ordentlig. Etterhvert var det nok litt mindre skummelt og morsomt også så det ut som. Etter hun var ferdig med å skylle tok hun den med seg i kjeleren for å sentrifugere den. Lyden av sentrifugeringen var nok også litt skummel, og han var litt urolig da hun gikk for å se "hvordan dette hadde gått" som hun sa, han var også litt urolig da hun kom opp med den, og vi brukte litt tid på å få ham til å gå helt bort til tørkestativet og se ordntlig på den. har etter det jeg så lurt på om det var mest skummelt eller spennende, er det bra å ha med så små barn på slikt? Kan si at han Var litt rar første gangene han brukte den igjen i følge min veninne, han var litt urolig da han skulle ha den på seg igjen og hvar veldig opptatt av å lukte på fôret, han synes skyllemiddellukten var lit rar, men det har etter hvert gått seg til, han har vent seg til den igjen i dag, har sett ham etterpå og han virket stolt og syns det var stas å gå i den, rar gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ikke beymre deg.

Det var kanskje litt skremmende til å begynne med med fôret som blåste seg opp og ble litt skummelt, men jeg tror han syntes det var mest spennende etterhvert, slik jeg leser d et i hvertfall, tror nok de fleste synes det er spennendee og morsomt med dresser og jakker som blir litt rare når de vaskes, det syntes i vertfall jeg da jeg var liten

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

småtasser på to år opplever verden VELDIG annerledes enn vi gjør, de har jo en del færre erfaringer å sammenligne med, det blir jo et helt annet perspektiv. har jobbet i barnehage og sett mye rart. der hadde vi blant annet en som var livredd for snø. upraktisk. han var også redd for å bli skitten på hendene, så han ville ikke ta seg for når han falt, landa med panna først hver gang og hadde alltid kul i hodet.

men det er jo det vi voksne er der for, å hjelpe barna med å bli fortrolig med det som først er skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Hei

Ikke beymre deg.

Det var kanskje litt skremmende til å begynne med med fôret som blåste seg opp og ble litt skummelt, men jeg tror han syntes det var mest spennende etterhvert, slik jeg leser d et i hvertfall, tror nok de fleste synes det er spennendee og morsomt med dresser og jakker som blir litt rare når de vaskes,

hilsen

hei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da eldste datteren min var to år så hørte vi henne skrike på rommet.Jeg fòr inn og lurte veldig på hva det var.Dette var etter leggetid.

Uansett......hun ble vettskremt av porselensdukken i vinduet,som sto der på et stativ.

Ansiktet var ondt sa hun.Så vi måtte snu den dukken.

En annen gang så gråt hun over en sånn stor klovn som hang på veggen.Den måtte vi ta ned.

Aner ikke hvor hun har dette i fra.For vi har vært spesielt OBS på å ikke gjøre/si osv skremmende ting.Ingen uskyldige spøkelseshistorier heller.Barnevakten har fått klar beskjed om dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da eldste datteren min var to år så hørte vi henne skrike på rommet.Jeg fòr inn og lurte veldig på hva det var.Dette var etter leggetid.

Uansett......hun ble vettskremt av porselensdukken i vinduet,som sto der på et stativ.

Ansiktet var ondt sa hun.Så vi måtte snu den dukken.

En annen gang så gråt hun over en sånn stor klovn som hang på veggen.Den måtte vi ta ned.

Aner ikke hvor hun har dette i fra.For vi har vært spesielt OBS på å ikke gjøre/si osv skremmende ting.Ingen uskyldige spøkelseshistorier heller.Barnevakten har fått klar beskjed om dette også.

hei

det er interessant med slike obervasjoner hos barn, jeg vet ikke om du er med meg men jeg har en tro på at mye observasjoner av manifestasjoner av ånder er spunnet ut av slike observasjoner av barn, i barns tankespinn er det mmye rart og mye som kan bere ut i feil steder, men det er kanskje ikke alt vi skal vite heller

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme sier jeg. Hvor mange ÅR har du tenkt å terrorisere oss med denne historien? På hvert eneste forum som finnes!

Få deg ett liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Denne historien gjentas og gjentas og gjentas og gjentas i det uendelige på ALLE forum!

Det går en tid og så kommer den om igjen og om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det ble vel for stille på det andre forumet der hun oftest ferdes.

Jeg er ogå vel kjent med bobledress-historia.

Men men, de som IKKE har hørt den før kan vel ha interesse av å svare, så da må de vel bare få lov til det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...