Gå til innhold

Pelsproblem på katt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg har to katter fra dyrebeskyttelsen, den ene er ekstremt sky pga mishandling. Jeg er den eneste som får lov til å ta på han, men ikke sjangs til mer enn bare kos.

Så i løpet av vinteren har pelsen hans blitt FULL av klumpen :( tenkte å ta han til dyrlegen for å få barbert han, men jeg må vel vente til det blir varmere? Hvor varmt? Huset mitt er gammelt og iiiiiiskaldt skjønner dere, sår er ikke å bare holde han inne..

Håper noen har svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, burde vel vente til du synes at det er varmt nok til å gå med tshorte ute? :laugh: jeg vet ikke jeg, men er det jeg hadde gjort.. :P Også kommer det vel litt an på hvor du bor også? Mye sol eller mye regn osv.. Men ja, hadde ventet til det hadde vært mai, om været hadde tillatt det ^^

Skrevet

Du trenger vel egentlig ikke gjøre det hos dyrlegen... Hvis du ber om beroligende midler så den nermest sovner går det vel fint å klippe av klumpene? :)

Skrevet

Vi har barbert store deler av katten pga floker. Han får lov og gå inn og ut som han vil, og vi tar han alltid inn når vi er på jobb eller lignende. Han er alltid god og varm når vi kjenner på han. Men om det er lurt og ta hele katten er vel en annen ting.

Har du et varmt sted han kan gjemme seg? Bade gulvet eller noe? Vår katt elsker og ligge der. Rekner ikke med at du har det iskaldt hele døgnet?

Anonymous poster hash: d161b...180

Skrevet

Det er vondt for katten med de klumpene, så du burde ta den med så fort som mulig.

Anonymous poster hash: 979b1...2c4
  • Liker 1
Skrevet

Han må til dyrlege, for han må dopes helt ned desverre. Tror jeg tar han med så fort som mulig og holder han inne i stua, der er det varmt. Føler meg bare så slem som stenger han inne på liten plass når han er vant til å løpe fritt inne og ute :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...