Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Videre nå du som har gått på AAP i 4 år disse månedene? Har dere fått videre opplegg?

Anonymous poster hash: 32278...bba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg ikke får mer. Spesialistene mine har sendt inn brev etter brev, men hverken de eller jeg får svar.

Anonymous poster hash: 7ccc9...bee

• Liker 1
Skrevet

^^ Så hva gjør du da?:/

Flere?

Anonymous poster hash: 32278...bba
Skrevet

Det er nok sosialstønad for de fleste. Leste noe om at dem har lagd en ny forskrift for dem som ikke har blitt avklart enda, rett til penger fram til juni. Vet ikke noe om det da

Anonymous poster hash: a1a5e...4a6

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er det med sosialstønad om man er samboere med 1 barn og huslån. Og den ene parten mister AAP og betjening av huslån osv blir vanskelig, hva skjer da? AAP er jo ment for å komme ut i arbeid, men om personen evt er ufør, hva skjer da? Faller alt ansvaret over på samboren, selvom den lønnen alene ikke er tilstrekkelig for livsopphold for familen og huslån osv? Om personen har gått på AAP, men ikke fungerer i arbeidslivet pga sykdom burde man vel få innvilget ufør?

Anonymous poster hash: a9a31...382
Skrevet

http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2014-01-31-84

Vedtak om arbeidsavklaringspenger med utløpsdato fra 28. februar til og med 30. april 2014 som omfattes av § 2, kan forlenges fram til 30. juni 2014.

Dette var nytt for meg. Var det ikke snakk om at man kunne forlenge i 8 mnd før? Er det falt bort nå til fordel for dette nye?

Anonymous poster hash: efc2f...dd5

Skrevet

Dette var nytt for meg. Var det ikke snakk om at man kunne forlenge i 8 mnd før? Er det falt bort nå til fordel for dette nye?

Man kan motta AAP i inntil åtte måneder mens søknad om uføretrygd behandles.

• Liker 1
Skrevet

Ja var det jeg mente? Så hva betyr dette nye som bare gir 4 mnd ekstra?

Skrevet

Ja var det jeg mente? Så hva betyr dette nye som bare gir 4 mnd ekstra?

De har forlenget perioden Nav har til å vurdere om en bruker skal ha videre AAP, uføretrygd eller arbeid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg får ett år til :) Har ikke bedt om det engang! Jeg er en av de som har positive opplevelser med NAV :)

Anonymous poster hash: db582...8e6
Skrevet

De har forlenget perioden Nav har til å vurdere om en bruker skal ha videre AAP, uføretrygd eller arbeid.

De har vel ikke akkurat forlenget den om det tidligere var 8 mnd og er nå 4 mnd...?

Skrevet

De har vel ikke akkurat forlenget den om det tidligere var 8 mnd og er nå 4 mnd...?

Det er nye 4 mnd før de 8 mnd :)

Altså nye 4 mnd på å vurdere om det i hele tatt skal søkes om uføretrygd - 8 mnd mens en evt søknad behandles.

Anonymous poster hash: 56225...518

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...