AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Katten er utekatt, men liker seg best inne nå om vinteren (er ute et par timer, maks). I morgen må jeg reise vekk for 1 døgn. Det er et veldig viktig møte, og jeg kan ikke velge det bort. Og jeg må overnatte. Vi flyttet for 6 uker siden, og det er ustabilt vær. Så jeg har funnet ut at katten har det best inne. Men hun er ikke vant med at vi er så lenge borte... Dvs. om sommeren var vi borte 2-3 dager, og hun klarte seg fint (ute - der vi bodde tidligere). Men nå blir hun innelåst i en leilighet. Jeg ser ikke andre alternativer. Er det noen tips for å gjøre de ca 24 timene best mulig for henne? Anonymous poster hash: 72c9e...982
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Det er vel ikke annet å gjøre enn å sørge for at hun har vann og mat - og kanskje en ekstra godbit (våtfor, kylling, fisk eller annet hun liker godt) + tilgang til leker? Anonymous poster hash: 4fe24...de1 1
Blod Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Det er vel ikke annet å gjøre enn å sørge for at hun har vann og mat - og kanskje en ekstra godbit (våtfor, kylling, fisk eller annet hun liker godt) + tilgang til leker? Anonymous poster hash: 4fe24...de1 Er vel ikke så mye mer enn det du kan gjøre Hun har det sikkert helt fint
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 gjem godbiter, da blir hun opptatt. Ellers, mat + vann og idk noe leker? Anonymous poster hash: e0731...72b
Omnivore Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Radio for selskap og kattedo i tillegg til det som er nevnt over.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Sette vannskåler rundt omkring, sette små porsjoner mat rundt omkring, gjemme godbiter, strø ut leker, sørge for at kattedoen er helt ren før du drar, eventuelt sette på radio/tv om du pleier å ha det på når du er hjemme. Det beste hadde vært om du kjente noen som kunne stikke innom og kose litt med katten. Anonymous poster hash: 5da1c...794 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Katten klarer seg fint i 1 døgn. Anonymous poster hash: 6bdf0...294
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 Få noen til å komme innom for å sjekke at hun har det bra? Anonymous poster hash: 3755e...5b2 1
Aurora M. Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 Jeg ville nok ha sørget for å få noen til å titte innom en gang for å sjekke at alt er bra, gjerne om kvelden hvis det er slik at du blir borte fra morgenen. Det pleier jo å gå bra, men det hender det tilter for dem hvis de ikke er vant. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 TS her. Takk for gode råd! Det gikk helt fint å la katten bli inne alene. Vi var tilbake omtrent nøyaktig 24 timer senere, og ble møtt av en blid og fornøyd katt som ville kose. Hun hadde bare spist 50% av maten sin, og ikke bæsjet. Så hun har nok tilbrakt mesteparten av tiden sovende i sengen vår.... (Yndlingsplassen er inne i dynetrekket). Anonymous poster hash: 72c9e...982 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #12 Skrevet 11. februar 2014 Nyhetskanal med prating på radio Liker katter å høre på radio? Anonymous poster hash: afb03...794
Alenia Skrevet 12. februar 2014 #13 Skrevet 12. februar 2014 Min pus syns det er superstas om jeg legger noen favorittgodterier inni en plastikkpose som hun må "bryte opp" for å få tak i de. Lager et par sånne som jeg legger rundt og hun har virket fornøyd når vi kommer hjem etter 1 døgn :-) trøtt i øya og "pusemerke" på dyna mi i senga- men har ikke hatt det noe fælt. Vi har hus hvor hun kan sitte i vinduskarmer både i 1. Og 2. Etasje og følge med ute ;-) er utepus, men liker seg best inne :-)
Kittykat Skrevet 12. februar 2014 #14 Skrevet 12. februar 2014 (endret) Ha nok mat og drikke framme, + tilgang til kattedo. Ha gjerne på radioen sånn at katten har noe støy i bakgrunnen og ikke føler seg så alene. Vi har to katter og de har vært alene lenger enn 24 timer, gjerne 1,5-2 dager f eks fra fredag til søndag. De har klart seg veldig fint og vi har sørget for at de har alt de trenger. Også er de veldig kosesyk når vi kommer hjem igjen da Endret 12. februar 2014 av Kittykat
NovaFlare Skrevet 28. februar 2014 #15 Skrevet 28. februar 2014 Liker katter å høre på radio? Anonymous poster hash: afb03...794 De liker at det er "liv" i heimen... tamme katter er jo vant til det.
Gjest Lille-pus Skrevet 28. februar 2014 #16 Skrevet 28. februar 2014 Hos meg hender det ikke så helt sjelden at de er alene i 24 timer. Da er det ut med ekstra vannskål, ekstra dokasse, mat nok, rent og ryddig, og radioen svakt på (som når jeg er på jobb på normal dagtid og hjemme igjen etter 10-12-14 timer). Mye av tiden du er borte vil bli brukt til å sove. Men, som Aurora klokelig sier: dersom det er en alenepus, som ikke er vant til å være innestengt i et døgn, så er det lurt om noen kan stikke innom og se til pus og kose og være sosial med pusen din. Supert å høre det hele gikk så godt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå