Linselus Skrevet 30. mai 2004 #21 Skrevet 30. mai 2004 Muligens fordi jeg var tett opptil 20 da mamma "oppdaget" mine p-piller reagerte hun med å si "jammen det syns jeg er fint at du bruker, jeg føler ikke noe behov for å bli bestemor riktig enda" Etter det har diskusjonen blitt enda litt friere (i form av: hva tror du om p-ring kontra piller etc) Veldig kjekt å ha noen "eldre" å prate om sånt med også
Gjest 1111 Skrevet 30. mai 2004 #22 Skrevet 30. mai 2004 Er nok ganske mange som har hatt sex før de når den seksuelle lavalderen. det jeg gjorde var å ta ansvar. er nå mye bedre å begynne "for tidlig" på p-piller enn å ende opp som småbarnsmor på 17.. mener nå jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2004 #23 Skrevet 31. mai 2004 Jeg var 21 da jeg begynte med pillen. Mine foreldre er religiøse(pinsevenner), og aksepterer ikke sex før ekteskapet. Hatt type siden jeg var 16 år, men turde ikke å bruke pilla da jeg bodde hjemme i tilfelle de skulle oppdage det. Da jeg flytta til Oslo og blei samboer med en ny type, (hadde vært sammen en stund før jeg flytta inn hos han altså...) klikka det fullstendig for dem. De var sikker på at ungen kom til å komme med en gang. Jaja... Så feil kan de ta. Nå har de heldigvis akspetert at vi er samboere, så nå er alt fryd og gammen igjen! :-) Begynte da med p-piller, og jeg tror de skjønner at jeg bruker det, men når jeg er hjemme og sover hos foreldrene mine, gjemmer jeg de pillene godt så de ikke skal oppdage at jeg går på det. Sex og prevansjon har ikke vært et tema hjemme hos oss.. :-(
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2004 #24 Skrevet 31. mai 2004 Mamma ble gravid på gymnaset og den eldste broren min vokste opp uten far. Likevel har prevensjon aldri vært et tema hjemme, jeg ventet i mange år på at mamma skulle foreslå p-piller ettersom jeg vokste til og hadde kjærester. Har vært samboer i en årrekke nå (men har ikke endelig bestemt oss for barn ennå...) og situasjonen er den at foreldrene mine skjønner at jeg bruker p-piller uten at det har vært nevnt. Trenger naturligvis ikke gjemme pillene, men skjønner ikke at det er et tema. Det er da vel naturlig å ha dem i toalettmappa når man er på besøk hjemme? I ettertid er jeg faktisk litt lei meg for at mamma aldri snakket med meg om hverken menstruasjon, sex eller prevensjon. Vi har ellers et veldig åpent forhold.
~Viva~ Skrevet 1. juni 2004 #25 Skrevet 1. juni 2004 Jeg var 16 og hadde vært sammen med han jeg har fortsatt og var med mammsen og laget middag da hun plutselig spurte: Går du på p-piller eller noe sånt så du ikke blir gravid? Ja sa jeg. Så var den samtalen over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå