AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Nå har jeg blitt sykmeldt i en måned. De dagene som kommer etter de 16 dagene fra arbeidsgiver, får jeg de fra Nav i slutten av denne måneden. Eller må jeg vente til slutten av Mars? Anonymous poster hash: 73a2b...067
Stormborn Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Spørs hvor kjappe jobben din er til å sende IS-skjema og hva behandlingstiden hos NAV er, men det pleier noen ganger å bli betalt ut fortløpende. Altså om alt er "klart" den 7. mars så betaler de ut da.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Da håper jeg jobben er rask Anonymous poster hash: 73a2b...067
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Spørs hvor kjappe jobben din er til å sende IS-skjema og hva behandlingstiden hos NAV er, men det pleier noen ganger å bli betalt ut fortløpende. Altså om alt er "klart" den 7. mars så betaler de ut da. Nav utbetaler sykepenger etterskuddsvis i slutten av hver måned. Dvs at for februar vil man få sykepenger innen siste virkedag såfremst nav har fått alle opplysninger i saken.. De utbetaler IKKE fortløpende som du sier, men de har flere utbetalingsdatoer i løpet av måneden... Anonymous poster hash: f3ebd...8f7 1
Stormborn Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Nav utbetaler sykepenger etterskuddsvis i slutten av hver måned. Dvs at for februar vil man få sykepenger innen siste virkedag såfremst nav har fått alle opplysninger i saken.. De utbetaler IKKE fortløpende som du sier, men de har flere utbetalingsdatoer i løpet av måneden... Anonymous poster hash: f3ebd...8f7 Jammen merkelige greier da... For jeg hadde nemlig min første måned med delvis sykepenger fra NAV nå Og det var litt surr med mitt så jeg var redd jeg ikke kom til å få før i slutten av februar, men det var ikke noe problem, for det ble betalt ut fortløpende!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Har de faste utbetalingsdatoer? Anonymous poster hash: 73a2b...067
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Så rart. Jeg var sykemeldt da jeg jobbet i staten. Var sykemeldt i 1 år og fikk lønnen fra arbeidsgiver som vanlig, og så var det NAV som betalte inn til arbeidsgiver. Eller husker jeg heeeelt feil?? Anonymous poster hash: 4ff2f...85e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 AB over igjen. Jeg sjekket og tok ikke feil. Noen arbeidsgivere utbetaler og får refusjon. Beklager OT. Anonymous poster hash: 4ff2f...85e
Gjest Mary Quant Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Så rart. Jeg var sykemeldt da jeg jobbet i staten. Var sykemeldt i 1 år og fikk lønnen fra arbeidsgiver som vanlig, og så var det NAV som betalte inn til arbeidsgiver. Eller husker jeg heeeelt feil?? Anonymous poster hash: 4ff2f...85e Nei, du husker sikkert ikke feil. Min arbeidsplass gjør det også sånn. De betaler sykepengene som vanlig lønnsutbetaling, så får de refundert pengene fra NAV etterpå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå