Gå til innhold

Sykmelding lenger enn 14 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg blitt sykmeldt i en måned. De dagene som kommer etter de 16 dagene fra arbeidsgiver, får jeg de fra Nav i slutten av denne måneden. Eller må jeg vente til slutten av Mars?

Anonymous poster hash: 73a2b...067
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor kjappe jobben din er til å sende IS-skjema og hva behandlingstiden hos NAV er, men det pleier noen ganger å bli betalt ut fortløpende. Altså om alt er "klart" den 7. mars så betaler de ut da.

Skrevet

Da håper jeg jobben er rask :)

Skrevet

Spørs hvor kjappe jobben din er til å sende IS-skjema og hva behandlingstiden hos NAV er, men det pleier noen ganger å bli betalt ut fortløpende. Altså om alt er "klart" den 7. mars så betaler de ut da.

Nav utbetaler sykepenger etterskuddsvis i slutten av hver måned. Dvs at for februar vil man få sykepenger innen siste virkedag såfremst nav har fått alle opplysninger i saken.. De utbetaler IKKE fortløpende som du sier, men de har flere utbetalingsdatoer i løpet av måneden...

Anonymous poster hash: f3ebd...8f7

• Liker 1
Skrevet

Nav utbetaler sykepenger etterskuddsvis i slutten av hver måned. Dvs at for februar vil man få sykepenger innen siste virkedag såfremst nav har fått alle opplysninger i saken.. De utbetaler IKKE fortløpende som du sier, men de har flere utbetalingsdatoer i løpet av måneden...

Anonymous poster hash: f3ebd...8f7

Jammen merkelige greier da... For jeg hadde nemlig min første måned med delvis sykepenger fra NAV nå :P Og det var litt surr med mitt så jeg var redd jeg ikke kom til å få før i slutten av februar, men det var ikke noe problem, for det ble betalt ut fortløpende!

Skrevet

Har de faste utbetalingsdatoer?

Skrevet

Så rart. Jeg var sykemeldt da jeg jobbet i staten. Var sykemeldt i 1 år og fikk lønnen fra arbeidsgiver som vanlig, og så var det NAV som betalte inn til arbeidsgiver. Eller husker jeg heeeelt feil??

Anonymous poster hash: 4ff2f...85e
Skrevet

AB over igjen. Jeg sjekket og tok ikke feil. Noen arbeidsgivere utbetaler og får refusjon. Beklager OT.

Gjest Mary Quant
Skrevet

Så rart. Jeg var sykemeldt da jeg jobbet i staten. Var sykemeldt i 1 år og fikk lønnen fra arbeidsgiver som vanlig, og så var det NAV som betalte inn til arbeidsgiver. Eller husker jeg heeeelt feil??

Nei, du husker sikkert ikke feil. Min arbeidsplass gjør det også sånn. De betaler sykepengene som vanlig lønnsutbetaling, så får de refundert pengene fra NAV etterpå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...