Gjest stian86 Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Hei.har en hund på 4 år som har vært hos vætrinæren 40 ganger på denne tiden. Har innsett for lenge siden at han blir ikke gammel. Full i allergi og furunkulose. Tenker ikke penger osv men vil oppretter ska svi for dette. At han har syke foreldere må jo han ha.
HvittHus Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Det trenger han da virkelig ikke å ha. Min hanne her har hatt furunkulose og ellers alt som måtte være av problemer for en hund, og der er foreldredyrene helt friske og fine. Noen dyr kommer som mandagsutgaver dessverre. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Hva er det du har? SBT? Anonymous poster hash: 726e6...d8f
Gjest stian86 Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Ja kansje. Men ofte er det gener og inni bilde. Kommer ikke utenon det uansett. Men om alle søskene er frisk osv ja då er det bare uflaks. Men du sier hatt furunkukose, hvordan ble du kvitt dette?
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Det er vel ikke sikkert at han har syke foreldre fordi din hund dessverre har blitt syk? Og hvis du ikke tenker penger, hvofor skal du da få oppdretter til å "svi" for dette? Det er ingen sin feil at hunden din er blitt syk.
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Ja kansje. Men ofte er det gener og inni bilde. Kommer ikke utenon det uansett. Men om alle søskene er frisk osv ja då er det bare uflaks. Men du sier hatt furunkukose, hvordan ble du kvitt dette? Da er kanskje dette en ting du burde sjekket opp i før du kjøpte hunden?
HvittHus Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Ja kansje. Men ofte er det gener og inni bilde. Kommer ikke utenon det uansett. Men om alle søskene er frisk osv ja då er det bare uflaks. Men du sier hatt furunkukose, hvordan ble du kvitt dette? Min fikk furunkulose på setet bak. Vi barberte helt ned, trykket ut alt puss og materie, fjernet håret i hårsekken med pinsett på de infiserte hårsekkene. Så vasket vi med såpe, dynket området med klorhexidin, for så å legge på et lag med jod på toppen. Fikk tatt knekken på det med dette regimet, samt innkjøp av nye menneskemadrass til bikkja slik at den lå helt mykt.
Gjest stian86 Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Det er vel ikke sikkert at han har syke foreldre fordi din hund dessverre har blitt syk? Og hvis du ikke tenker penger, hvofor skal du da få oppdretter til å "svi" for dette? Det er ingen sin feil at hunden din er blitt syk. hei du. For det første gener har veldig mye og si både for oss hunder og mennesker. Koffor eg vil han ska svi?? For eg kommer til og miste hunden min grunnet alt som er med han. Forkalkning i rygg og nakke. Og dette er en ung hund. Spør om råd ikke koffor eg vil ditt og datt.. har du ikke noe fornuftifg og si så ikke si noe
Gjest stian86 Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Min fikk furunkulose på setet bak. Vi barberte helt ned, trykket ut alt puss og materie, fjernet håret i hårsekken med pinsett på de infiserte hårsekkene. Så vasket vi med såpe, dynket området med klorhexidin, for så å legge på et lag med jod på toppen. Fikk tatt knekken på det med dette regimet, samt innkjøp av nye menneskemadrass til bikkja slik at den lå helt myt.kordan gjør du dette med jod. Han har åpne sår og gror ikke. Er typisk furunkulose. Så har honning og alt på med ingenting skjer. Opererte en klump i fjor som var stor som en drue. Får omega 3 og ska begynne med råforing på han. Barberer han helt ned på foten der han hardet. Stakkars gutt har det mellom tærne og bare ene foten.men bra du ble kvitt det då. Et helvete og bli kvitt. Takk for svar:-)hvor mye jod og vann ska det være. Må prøve alt som kan prøves
Portvinpiken Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 hei du. For det første gener har veldig mye og si både for oss hunder og mennesker. Koffor eg vil han ska svi?? For eg kommer til og miste hunden min grunnet alt som er med han. Forkalkning i rygg og nakke. Og dette er en ung hund. Spør om råd ikke koffor eg vil ditt og datt.. har du ikke noe fornuftifg og si så ikke si noe Jeg vil absolutt anbefale å ikke kjøpe noe som er levende neste gang. Alt levende kommer nemlig med en viss risiko. Om du ikke kan bevise at oppdretter bevisst har avlet på syke hunder med arvlige sykdommer, så forstår jeg ikke hvordan du kan tro eller ønske at oppdretter skal "svi". Om det deriomt er en totalt useriøs oppdretter som kynisk avler på syke dyr - så ja, da er det bare å ta opp "kampen". Samtidig kan man skylde seg selv litt for å ikke har gjort gode nok undersøkelser i forkant av valpekjøpet.
HvittHus Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 kordan gjør du dette med jod. Han har åpne sår og gror ikke. Er typisk furunkulose. Så har honning og alt på med ingenting skjer. Opererte en klump i fjor som var stor som en drue. Får omega 3 og ska begynne med råforing på han. Barberer han helt ned på foten der han hardet. Stakkars gutt har det mellom tærne og bare ene foten.men bra du ble kvitt det då. Et helvete og bli kvitt. Takk for svar:-)hvor mye jod og vann ska det være. Må prøve alt som kan prøves Vi brukte ufortynnet jod. Det svir i åpne sår, så jeg vet veterinærhøyskolen bruker jodbad i stedet. Men på vår fungerte det iallefall strålende med denne komboen selv om det var et slit med all vaskingen og dynkingen mens det sto på.
Gjest stian86 Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Jeg vil absolutt anbefale å ikke kjøpe noe som er levende neste gang. Alt levende kommer nemlig med en viss risiko. Om du ikke kan bevise at oppdretter bevisst har avlet på syke hunder med arvlige sykdommer, så forstår jeg ikke hvordan du kan tro eller ønske at oppdretter skal "svi". Om det deriomt er en totalt useriøs oppdretter som kynisk avler på syke dyr - så ja, da er det bare å ta opp "kampen". Samtidig kan man skylde seg selv litt for å ikke har gjort gode nok undersøkelser i forkant av valpekjøpet. bare ler eg. Ja burde ikke ha et levende dyr. Undersøkte gjorde eg lenge. Men kan no ikke se inni hunden on alt er bra. Fikk papirer på foreldre er frisk blabla.Men seff når min hund sliter så mye som han gjør med sykdom må eg få være forbanna og stille sånne spørsmål. Om du har hund sjøl så vet du vel kordan det er og være glad i de. Han var seriøs helt til eg fikk hunden så var de ikke det lenger. Men ska ta ditt råd ska aldri kjøpe et levende vesen igjen.
Gjest stian86 Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Vi brukte ufortynnet jod. Det svir i åpne sår, så jeg vet veterinærhøyskolen bruker jodbad i stedet. Men på vår fungerte det iallefall strålende med denne komboen selv om det var et slit med all vaskingen og dynkingen mens det sto på. takk til deg :-) alt ska prøves.
HvittHus Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 takk til deg :-) alt ska prøves. Jeg regner med at det er prøvd antibiotika på hunden?
Gjest stian86 Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Ja i hele 4 måneder. Men mez en gang du slutter kommer det igjen. Så kan ikke ha en hund som lever på det. Gjør mitt beste med og styrke imunforsvare hannes.du er jeldig som ble kvitt dette.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 Jeg hadde en hund som døde helt plutselig. Etter at hun døde hørte jeg om flere om hadde dødd av samme årsak (men før hun døde så var det selvsagt ingen som hadde hørt om at dette kunne skje på rasen). Man kan kanskje skylde på at jeg ikke gjorde god nok research, men hvordan skal jeg kunne vite det, når ingen snakker om det? Hvordan kan jeg bevise i dag at oppdretter gjorde et bevisst valg, da hun avlet på hunder som deler linjer med noen som har dødd sånn? Det er ikke noe jeg kan gjøre i dag, og den eneste som fikk svi, det var meg. For en stund siden, fikk jeg vite at en annen oppdretter har brukt broren til min hund i avl. Han har i tillegg en annen feil som gjør at han aldri burde vært avlet på. I morgen (må få lønning ) melder jeg meg inn i raseklubben igjen. Dette skal opp og frem i lyset. Jeg er så forbanna. Stakkars valpekjøpere. Oppdretteren skal svare for seg. Ikke på grunn av at MIN hund døde, men fordi broren hennes ble brukt i avl etterpå. Anonymous poster hash: 726e6...d8f 1
HvittHus Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 Ja i hele 4 måneder. Men mez en gang du slutter kommer det igjen. Så kan ikke ha en hund som lever på det. Gjør mitt beste med og styrke imunforsvare hannes.du er jeldig som ble kvitt dette. Vel i valget mellom to onder ville jeg nok gått for langvarig antibiotikabehandling. Selvfølgelig hvis veterinæren er enig da. Som du skriver blir hunden neppe gammel og da er det i dens interesse å ha det så bra som mulig den tiden den får. Ville også suppelert med homeopatisk behandling, samt vanntette potesokker på de infiserte potene når det er fuktig ute.
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 6. februar 2014 #18 Skrevet 6. februar 2014 bare ler eg. Ja burde ikke ha et levende dyr. Undersøkte gjorde eg lenge. Men kan no ikke se inni hunden on alt er bra. Fikk papirer på foreldre er frisk blabla.Men seff når min hund sliter så mye som han gjør med sykdom må eg få være forbanna og stille sånne spørsmål. Om du har hund sjøl så vet du vel kordan det er og være glad i de. Han var seriøs helt til eg fikk hunden så var de ikke det lenger. Men ska ta ditt råd ska aldri kjøpe et levende vesen igjen. For ein umoden måte å svare på. Hvis forfedrene til hunden din er friske så er det vel ikkje oppdretter si feil at hunden din no er sjuk? Mennesker kan også få sjuke barn sjølv om dei har friske forfedre. Foreslår at du bruker energien på den sjuke hunden din framfor å sitte å planlegge "hevn" mot oppdretteren.
Gjest stian86 Skrevet 6. februar 2014 #19 Skrevet 6. februar 2014 For ein umoden måte å svare på. Hvis forfedrene til hunden din er friske så er det vel ikkje oppdretter si feil at hunden din no er sjuk? Mennesker kan også få sjuke barn sjølv om dei har friske forfedre. Foreslår at du bruker energien på den sjuke hunden din framfor å sitte å planlegge "hevn" mot oppdretteren. blir ganske provosert når eg spør om råd så kommer du og en til og sier så mye dumt. Treffer feile knapper, et ømt tema når noe man er så glad i er syk. Men er sikkert veldig vanskelig for deg og skjønne
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 6. februar 2014 #20 Skrevet 6. februar 2014 blir ganske provosert når eg spør om råd så kommer du og en til og sier så mye dumt. Treffer feile knapper, et ømt tema når noe man er så glad i er syk. Men er sikkert veldig vanskelig for deg og skjønne Og det kan du sei fordi du kjenner meg så utruleg godt? Dessuten så ser eg ikkje eit einaste spørsmål i innlegget ditt, kva er det du er ute etter? Tips til korleis du kan hevne deg på oppdretter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå