Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et drittliv.

slik går dagene:

- står opp, og drar på jobb kl 08.30

- kommer hjem 16.30

- lager middag til meg selv og spiser den

- hviler på sofaen og ser tv eller er på nettet

- går en tur eller jogger

- ser tv/gjør husarbeid

- legger meg

repeat.

Helgene er like, sitter mye hjemme, gjør en del hobby ting, osv. Men ingenting sosialt.

Jeg er 27 år gammel. Har ikke kjæreste. Ingen "omgangsvenner" kun gode venner som bor et stykke unna, som jeg ser ca 1 gang i mnd. Har en nær venninne her i området som jeg ser oftere, vi trener sammen, går noen turer osv, samt at vi deler en hobby og treffes en del gjennom den. Vi har veldig ulike liv, hun med barn og mann, så det blir egentlig kun til trening vi sees.

Jeg trives overhode ikke med livet mitt. Skulle ønske livet mitt var fullt med liv, latter, vennskap og menn :)

Men her sitter jeg. Et halvt år siden sist jeg hadde sex. Og ingen potensielle partnere i sikte.

Har i tillegg slitt med sopp i underlivet et års tid, noe som gjør at sex og forhold egentlig er utelukket.

Savner så sinnsykt nærkontakt med en mann, savner å bli tent, savner at noen vil ha meg... Føler meg ganske til overs i samfunnet. Eneste jeg gjør er liksom å jobbe. Resten av dagen sitter jeg for meg selv og råtner. Noen som har det likt eller kjenner seg igjen?

Beklager at innlegget er rotete og dårlig skrevet. Blekager også den negative tonen min. Er bare en av de dagene der alt er litt svart. Håper noen forstår :)

Anonymous poster hash: f2b2f...259
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er livet. Noen ganger kjedelig, noen ganger spennende, noen ganger trist, noen ganger fantastisk. Sånn er det bare. Du får prøve å finne på noe som får det til å føle deg bedre. Bestill deg en tur et eller annet sted, det er billige billetter på Norwegian til mange fine steder i Europa. Så har du noe å glede deg til.

Anonymous poster hash: 254c9...3b6
  • Liker 1
Skrevet

Kom deg ut da vel, finn på ting. Er du selv som har skapt det livet du har nå.

Skrevet

Ts her... Men hvordan greier man å snu på det livet man har skapt seg? Jeg kan ikke trylle frem venner f eks. Har ikke noe ønske om å dra på ferie alene heller. Tror nok det ville få meg til å føle meg enda mer ensom.

Skrevet

Ts her... Men hvordan greier man å snu på det livet man har skapt seg? Jeg kan ikke trylle frem venner f eks. Har ikke noe ønske om å dra på ferie alene heller. Tror nok det ville få meg til å føle meg enda mer ensom.

For å komme noen vei må man tørre å prøve nye ting selv om det betyr en risiko for å feile. Om du ikke forsøker å dra på ferie alene, så vil du heller aldri finne ut om du liker det. Hvis du ikke vil være alene, kan du for eksempel reise og bruke Coachsurfing og sove på sofaen til folk. Da vil du garantert møte nye mennesker, selv om du ikke nødvendigvis må bruke mye tid med dem.

Det viktigste er å bestemme seg for å gjøre noe og stå ved det. Du har ikke kjæreste, men vil ha en. Hvordan kan du endre på det? Gå ut? Finne en hobby der du kan treffe noen? Nettdating? Sjekke noen på butikken eller treningssenteret? Det finnes mange muligheter, og hvis du forkaster dem fordi du ikke tror de vil fungere, så velger du jo vekk mulighetene.

Jeg forstår at det kan være vanskelig å få venner, men også der kan du ta i bruk internett. Du kan prøve å få kontakt med andre via forum eller for eksempel Facebook, der finnes det grupper for dem som har lyst til å treffe nye mennesker eller ha noen å gå tur med. Om du melder deg inn i en forening vil du gjerne treffe andre. Vil du ha noen å snakke med og samtidig føle at du gjør noe positivt, kan du for eksempel melde deg som besøksvenn og besøke eldre eller innsatte.

Vær bevisst og tving deg selv til å tenke mer positivt enn negativt. I stedet for å tenke at det er så kjipt å sitte hjemme, så tenk at nå har du tid til å gjøre noe med situasjonen og for eksempel gå på nett og få kontakt med andre mennesker.

Skrevet

Vel.. Ikke for å være slem, men å sitte inne å synes synd på seg selv hjelper ikke hvis du føler livet ditt er kjedelig og trist. Jeg vet godt hvordan den følelsen er. Man føler at man kun eksisterer, ikke gjør noe spesielt, bare samme gamle greia - dag inn og dag ut. At man ikke ser en mening med ting, fordi du ikke føler det skjer noe spesielt uansett. Har jeg rett?

Alle har slike perioder hvor livet føles litt meningsløst. Hvorfor er det sånn? Jo, fordi du ikke gjør noe med det. Jo mer du sitter inne, tenker på at hverdagen din er kjedelig, jo verre blir det. Og jeg skal love deg, da kommer du deg ikke ut av den onde sirkelen.

Gjør noe nytt! Start med en hobby som er spennende, og som du kan gjøre på kveldstid. En som gjerne tar litt tid og som er litt utfordrene. Hestesport og stallen var løsninga for meg i en slik periode. Kanskje du kan skaffe deg en hund eller et annet dyr av noe slag? Registrer deg på nettdatingssider, snakk med nye mennesker. :) På nett er det ikke så skummelt.

Jeg vet rødekors har noe arrangement for folk i alle aldre, som føler seg ensom av alle mulige grunner. Kan det være noe?

Gi deg selv utfordinger, noe å se fram til (så ferieforslaget over her, lurt!). I enden av tunnelen er det jo alltid lys, men det kommer ikke av seg selv. Men det viktigste av alt - så må du slutte å synes synd på deg selv, for det gjør alt så utrolig mye verre.

Sikker på at du kan klare å snu det om du bare prøver! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...