AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Synes yrket virker midt i blinken for meg, men hører så ofte at det er vanskelig å få jobb innen det. Noen som vil dele sine erfaringer?Anonymous poster hash: 24fa4...307
Millimani Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Klart du kan utdanne deg til det hvis det er det du ønsker Min søster utdannet seg til ergoterapeut, og har nå vært det i snart syv år. Fast jobb var enkelt for henne å få da det ble ledig i hjembyen, men hun begynte med et vikariat i en annen bedrift. Jeg vet dessverre ikke så mye mer, men ønsker det beste for deg.
lille_fiol Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Har også en søster som er utdannet ergoterapeut. I begynnelsen jobbet hun 1 år i barnehage hvor hun da fikk samme lønn som en ergoterapeut ville fått, etter et år fant hun jobber som var mer relevante for hennes utdanning. Men ergoterapeuter kan jobbe som miljøterapeut osv , så er nok flere jobber enn du tror. Søstera mi fikk tilbudt jobber alt fra å jobbe med sterk psykisk utviklingshemmede, barn i en skoleklasse og et bofellesskap der hun jobber nå. Men er ikke sikker på hvor mye av ergoterapien hun bruker der, men hun jobber med mennesker ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Har en veninne som er ergoterapeut, aldri vært problemer å få fast jobb. Anonymous poster hash: dfd36...a94
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Min bror er utdannet ergoterapeut. Han jobbet først i et bofellesskap og deretter noen år i et privat firma som selger hjelpemidler for utviklingshemmede. Senere tok han videreutdanning og er nå leder i et ergoterapi-team på et offentlig sykehus.Det virker som det har vært lett for ham å få jobber hele veien. Anonymous poster hash: cf525...997
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Eksen min var ergoterapaut. Ingen problem å få seg jobb. Anonymous poster hash: f93e7...781
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har også ergoterapi på listen min og vurderer å starte på dette (Ny bachelorgrad). Men vil jo helst at det skal føre til jobb. Ble litt optimistisk av denne tråden, ser ut som de ikke er et stort problem å få seg jobb? Jeg ser særlig for meg miljøterapaut på f.eks. sykehjem eller lignende. Har jobbet på sykehjem før og trivdes med det, og var alltid litt misunnelig på miljøterapautene som jobbet der og fikk gjøre gøyale ting med pasientene. Er det lett å få seg jobb som miljøterapaut med ergoterapiutdanning? Anonymous poster hash: a392f...02f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå