Gå til innhold

Mette Marit i olabukse på den røde løperen!!!!

Jens

Anbefalte innlegg

Dere som himler så med øynene, synes dere det er greit at Norges kommende dronning blir omtalt på denne måten i spanske medier?

En ting er hva vi synes om MM og olabukser, en annen ting er hvordan hun blir oppfattet av de hun møter på "jobben" sin. For det er faktisk en jobb. Det har MM og krompen vært veldig nøye med å påpeke selv. -Og når hun skal bli tatt imot på en rød løper holder det ikke med at "jeans er behagelig å reise i". Haakon stilte jo i mørk dress med skjorte og slips...

Hele poenget er (som loolaa påper) at spanjolene opfattet dette som meget ufint og respektløst!

Når ord som "skandale", "ufint" og "respektløst" er ord som vertslandets medier bruker til å beskrive MM så kan det vel neppe sies at hun gjør noen god jobb med å representere Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seleena

MM kan vi kritisere frå topp til tå, men å beskrive dårlige mødre, slankere eller andre ting uten å nemne namn, DET er fali det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at enkelte mennesker legger mer i hva folk har på seg av klær enn hva de faktisk sier. Slik jeg ser det har ekte respekt ingenting med klær å gjøre. Tror ingen av dem mente å utæve noen sårende symbol bruk med anntrekkene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det er ubehagelig å ha på seg under flyturen, kan de vel bare skifte når de lander! De har jo privatfly og plass nok å boltre seg på, iallfall plass nok til å skifte antrekk.

De var faktisk de eneste kongelige som ankom i vanlig rutefly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes faktisk det er en større "skalndale" at det spanske brudeparet virket så tiste. En skandale for dem selv og deres forhold. Synes Mette Marits olabukse blir en bagatell sammenlignet med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen.....det handler om den posisjonen og det "yrket" MM har, og derfor bør hun kle seg etter det. Akkurat som folk ville sett rart på meg hvis jeg hadde dukket opp i pen dress på jobb i barnehagen, så vil folk synes det er rart at MM ikke kler seg etter anledningene. Hun var på jobb i Spania og da sømmer det seg å kle seg riktig.

En her snakket om å ha respekt for folk for hva de sier og mener. Hva sier MM da?

Jo: "Hyggelig" "Koselig" osv. Hva er det å få respekt for. Men nå var det akkurat den olabuksen i Madrid vi snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dårlig stil

Om de ikke er krise så er det hvertfall utrolig dårlig stil og holdning!

Man ankommer ikke (nesten som et statsbesøk) Spania og kongelig bryllup i jeans. De er en aldri så liten katastrof, ja. Da vet man at pressefotografene står klare.

Mary, Alexandra, Maxima og de andre elegante og raffinerte unge kvinnene ville ALDRI ha ankommet slik uvørent.

Mette Marit burde tenke seg grundig om neste gang hun skal besøke et annet land offentlig. Hun trår i litt for mange feller på flere plan nå...hv blir det neste? :roll:

PS! Dette har ikke noe med hets av MM å gjøre. Det må være lov å uttrykke sin mening om at stil og etikette faktisk mangler!

PS! Jeg synes det er feil av "Jens" å kalle Märthas antrekk for kyllingkostyme. Det typisk bondete å si det...hun var RÅFLOTT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena
Jeg synes faktisk det er en større "skalndale" at det spanske brudeparet virket så tiste. En skandale for dem selv og deres forhold. Synes Mette Marits olabukse blir en bagatell sammenlignet med dette.

Kva meinar du? TrISte? Der er eg enig! Dei virkar rett og slett ikkje forelska. Det ser ut som at dei giftar seg fordi dei var blitt så gamle og folket hadde forventningar til prinsen. Skandaløst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det er da ikke måte på pepper MM har fått i det siste, da. Stakkars jente, kan ikke være lett å bli studert med argus-blikk og kritisert for alt og ingenting hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hva folk henger seg opp i, jeg er helt sikker på at hadde hun kommet med en annen slags bukse så hadde den også vært feil!! Ved siden av at hun selvfølgelig ville vært kjedelig, uintressert, pukkelrygget, muligens en dårlig mor(hvis Ingrid ikke hadde hatt lue på) osv osv..............

Synes det er helt utrolig hva enkelte henger seg opp i, og aldri noe som er positivt om henne. F. eks leste jeg i VG idag at de kåret brudekjolen hennes til den flotteste av kronprinsessekjolene de siste årene,ved siden av den spanske kjolen. Men det er vel noe hyggelig om MM, så det er karnsje ikke noe vits i og nevne. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Helt utrolig hva folk henger seg opp i, jeg er helt sikker på at hadde hun kommet med en annen slags bukse så hadde den også vært feil!! Ved siden av at hun selvfølgelig ville vært kjedelig, uintressert, pukkelrygget, muligens en dårlig mor(hvis Ingrid ikke hadde hatt lue på) osv osv..............

Synes det er helt utrolig hva enkelte henger seg opp i, og aldri noe som er positivt om henne. F. eks leste jeg i VG idag at de kåret brudekjolen hennes til den flotteste av kronprinsessekjolene de siste årene,ved siden av den spanske kjolen. Men det er vel noe hyggelig om MM, så det er karnsje ikke noe vits i og nevne. :roll:

Sant nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter å kritisere MM personlig, men jeg gir henne kritikk for det hun velger å kle på seg ved en slik anledning. I tillegg bør hun få en stylist som ser hva hun trenger, for det gjør definitivt ikke nåværende stylist. I tillegg, så det er nevnt, mener jeg også at hennes brudekjole er en av de flotteste kjolene en prinsesse har båret i bryllup i uminnelige tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og vi må faktisk ikke glemme at hun var på "jobb". . - og det har noe med å kle seg "etter anledningen". Også av respekt for vertskapet som hadde rullet ut den røde løperen.

Jeg er ellers rimelig uinteressert i MM .. da jeg synes det er uniteressant .. men hun representerer faktisk ikke seg selv - hun reiser ikke som privatperson, men som en offisiell representant for Norge i sånne sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Synes ikke det var noen krise, snarere en bagatell....

Det var forresten en fin jeans hun hadde på!

Kronprinsen hadde på dress ja...(har han ikke alltid det? noe så kjedelig...) Ingen som skal kritisere at den var krøllete?? (for det var nettopp det den var...)

Synes dette var en tåpelig "nyhet" å bruke spalteplass på i aviser... Folk vil da vel heller lese om fornuftige ting?....

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på jobb, får ikke jeg bruke jeans. Når MM er på jobb - som forøvrig er en MYE viktigere jobb en min - så burde noen fortelle henne at ikke hun får lov heller. Det er IKKE ok å ankomme et kongelig bryllup så uflidd som hun var der!

Og jeg har ikke noe spesielt imot MM - likte brudekjolen, synes hun er flink å snakke engelsk, ser veldig forelsket ut og er tydelig en god mor. Men hun bommer avogtil litt. At hun kler seg stygt når hun er private MM, er helt ok for meg. På jobb bør hun , som alle oss andre, tenke litt over jobboppdraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Synes ikke det var noen krise, snarere en bagatell....

Det var forresten en fin jeans hun hadde på!

Kronprinsen hadde på dress ja...(har han ikke alltid det? noe så kjedelig...) Ingen som skal kritisere at den var krøllete?? (for det var nettopp det den var...)

Synes dette var en tåpelig "nyhet" å bruke spalteplass på i aviser... Folk vil da vel heller lese om fornuftige ting?....

Clea

Fullstendig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Som Philippa sier så er vi flere som ikke får bruke jeans på jobb, og når da vår kronprinsesse stiller opp i den habitten på den rød løperen i Madrid, ja, da blir jeg flau av å se på.

Ser at enkelte mener at hun kan kle seg som hun vil og at dette er en batatell - men, det er det faktisk ikke. Det er ikke mindre enn en katastrofe at hun enten reiser avgårde uten at rådgiverne har hvisket henne et ord i øret om takt og tone eller enda verre, at hun regelrett gir blanke blaffen i gode råd og takt og tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena
Det er ikke mindre enn en katastrofe at hun enten reiser avgårde uten at rådgiverne har hvisket henne et ord i øret om takt og tone eller enda verre, at hun regelrett gir blanke blaffen i gode råd og takt og tone.

Kva veit du om kva slags råd MM har fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det viktigste for MM er å få lov til å kle seg behagelig, hvorfor i alle verdens dager måtte hun da ta den "jobben" hun har valgt å gå inn i?

Jeg syns faktisk ikke MM gjorde noen god jobb med å representere Norge da hun ankom Madrid i det antrekket hun kom i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...