Gå til innhold

Mette Marit i olabukse på den røde løperen!!!!

Jens

Anbefalte innlegg

Hørte på radioen nå att spanjolene er sjokkert over att norges fremtidige dronning, møtte opp på den røde løperen, da hun kom av flyet i ola bukse!!!!!!Hva er det med den norske kongefamilien???Ikke nok med att Martha løper rundt i knekort kyllingkostyme og gjør skam på det norske folk, men nå har Mette Marit også klart å drite seg ut. Har de ingen rådgivere???Blir helt matt.....

Olabukse er ett antrekk mange mennesker ikke får bruke på jobben engang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lekebøll

Mulig dette var feil, men om du føler dette er å gjøre "skam på det norske folk" må jeg si det virker som om du har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hun skulle reise, og har sikkert tatt på seg det hun følte seg mest behagelig i. Har ingen problemer med å se en kongelig i olabukser, for det viser bare at hun er et "vanlig" menneske hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk hun i olabukse ???

Fyttigrisen så fælt! Dette er en katatrofe for Norge!

Om noen lurte så var dette en spøk!

Herregud da! Så mye folk klager over! Synes synd på MM nå.

En olabukse er vel da ikke noe å skrike opp for ?

Som timien sier, så har det virkelig gått sport i å klage på vår kronprinsesse :o

Skjerpings til Jens m.f.

(vet jeg har vært kritisk selv, men IKKE ufin som dette! )

Dette tar kaka! Å klage på noe sånt da! Dette er mindre enn en bagatell!

Jeg blir oppgitt over hvor mye rart folk skal føle seg støtt av... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He-he! Det blir mye fuss ja! :-)

Men på en måte så kan jeg forstå det. Det er jo vanlig at de kongelige (eller andre) har pyntet seg litt når de vet at de blir mottat med rød løper, presse og masse folk når de går av flyet.

Det var ikke en ordinær flytur akkurat.

Slike ting er nøye planlagt og preppet på forhånd.

Det er derfor ikke rart at den spanske presse og andre reagerer på at det skapes nye tradisjoner med olabukser og/eller avslappet reiseantrekk.

Synes faktisk ikke dette har noe som helst med utdriting av kronprinsessen som person å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig litt enig med Jens jeg da. Olabukse er ett plagg mange ikke kan bruke på jobb og jeg synes ikke det er det rette representasjonsplagget å bruke for Norges kommende Dronning. Det går an å kle seg både stilfullt og behagelig på en gang. En dress kanskje (bukse og jakke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig i at når man blir mottatt på en rød løper, så er det i offisiell sammenheng selv om det ikke er program. Da må hun ta på seg jobbe-klær, som så mange andre inkluderer ikke det dongeri. Hun må ta på seg noe prinsesse-aktig og fylle rollen hun påtok seg ved ekteskap. Jeg skjønner at hun helst vil være seg selv og gode gamle MM og leve et fredelig liv med mann og barn, men jeg synes det er på tide hun innser at hun er blitt kronprinsesse. Hun kunne jo ha tatt på seg en drakt av noe slag, noe som ikke krøller eller strammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er egentlig, att hvorfor skal det norske kongehus alltid kjøre sin egen greie?Ja, det er behagelig å reise i joggebuks/ola bukse, men det passer ærlig talt ikke inn i en sitvasjon hvor man blir mottat av hele verdenspressen, med en gang man går av flyet.Når hele det europeiske kongehus er samlet på ett brett, syns jeg det er ganske utrolig att både MM og Martha har klart å bli kritisert av resten av europa. Jeg hadde syns det hadde vært hyggelig om vi for en gangs skyld kunne lese positive ting om de norske kongelige. Som nordmann blir jeg faktisk litt flau. Vi tråkker så grundig i salaten hver gang, og det er det som irriterer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Poenget mitt er egentlig' date=' att hvorfor skal det norske kongehus alltid kjøre sin egen greie?Ja, det er behagelig å reise i joggebuks/ola bukse, men det passer ærlig talt ikke inn i en sitvasjon hvor man blir mottat av hele verdenspressen, med en gang man går av flyet..[/quote']

Jeg er enig i dette første du skriver, selv om det ikke opprører meg det minste - akkurat det driter jeg litt i.

Jeg synes det er kult at Märtha går med det hun har lyst til, og jeg blir heller stolt enn flau (om jeg nå skulle engasjere meg litt).

Hvorfor skal man være lik alle de andre hele tiden?

Jeg er ikke av den oppfatning at det norske kongehuset "tråkket grundig i salaten hver gang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Martha ofte er den fineste, og MM kan også være veldig stilig, så det er ikke det det går på. Litt mer "nå er vi på jobb /nå er vi på privaten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Haakon stilte jo i mørk dress med skjorte og slips! Jeg synes det handler litt om dårlig takt og tone. Når utenlandske medier reagerer så stertkt på det bør man jo ta det til etteretning. Er det så mye forlangt at man kler seg som det forventes i situasjonen da? Det må vi jo alle gjøre til stadighet.

Hadde jeg hatt de midlene og rådgiverne (?) som MM har skulle jeg da klart å kle meg slik at jeg i allefall ikke støtet noen. Gjør hun det bare på trass eller gir hun f..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg synes faktisk olabukse er et kult antrekk. Med en passende topp kan en olabukse også brukes til pent. Min tenåringsdatter og hennes venninner hadde olabukse og pene topper på 17 mai. Syntes de var kjempeflotte og kledd til fest. Mette Marit er en vakker kvinne. Hun har en flott figur. Hun virker fortsatt forelsket i sin prins. Personlighet og utstråling betyr mye mer enn "korrekt" antrekk synes jeg. Det viktigste er vel å kle seg slik at man føler seg vel? Ser heller ingen grunn til at staten skal finansiere dyre designerklær som kun skal brukes på en flytur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

ÅÅÅÅÅÅh! Dongeribukse!? :o Katastrofe! Fort! Gjør noe! Hele monarkiets framtid står på spill!!!!!! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk olabukse er et kult antrekk. Med en passende topp kan en olabukse også brukes til pent. Min tenåringsdatter og hennes venninner hadde olabukse og pene topper på 17 mai. Syntes de var kjempeflotte og kledd til fest. Mette Marit er en vakker kvinne. Hun har en flott figur. Hun virker fortsatt forelsket i sin prins. Personlighet og utstråling betyr mye mer enn "korrekt" antrekk synes jeg. Det viktigste er vel å kle seg slik at man føler seg vel? Ser heller ingen grunn til at staten skal finansiere dyre designerklær som kun skal brukes på en flytur.

Det handler også om å vise respekt for det landet de kommer til og den mottagelsen de får! Hvis olabukse ses på som upassende i den situasjonen av vertslandet, burde ikke de konglige bruke olabukse. Det betyr ikke at de må bruke "dyre designerklær som kun brukes på en flytur"! En penere bukse, eller en drakt hun allerede har, hadde vært bedre. Og hvis det er ubehagelig å ha på seg under flyturen, kan de vel bare skifte når de lander! De har jo privatfly og plass nok å boltre seg på, iallfall plass nok til å skifte antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ÅÅÅÅÅÅh! Dongeribukse!? :o Katastrofe! Fort! Gjør noe! Hele monarkiets framtid står på spill!!!!!! :tunge1:

Igjen: det handler om å vise respekt for det landet de kommer til, ved å kle seg på en måte som ansees for passende i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Og Kronprinsessens mann, vår søte Kronprins var pent og elegant i dress eller bukse og jakke, men hun stod der på løperen i sine jeans og en cardiganjakke som var kneppet akkuat slik at magen tøyt rett ut mens hun stod der med kul på ryggen og så ut som en sliten husmor....

Jeg synes MM er tøff og har påtatt seg en rolle som hun vanligvis takler helt flott, men dette var en skikkelig miss synes jeg... Hun har stylist, men hvor fru Djønne var da MM reiste på tur må gudene vite... eller har hun ikke Mette Djønne lenger kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syns det hadde vært hyggelig om vi for en gangs skyld kunne lese positive ting om de norske kongelige. Som nordmann blir jeg faktisk litt flau. Vi tråkker så grundig i salaten hver gang' date=' og det er det som irriterer meg.[/quote']

Det var da ingen salattråkking i København?

Märtha fikk masse ros for sine antrekk der.

(Syns forøvrig kjolen hennes var stilig jeg. Så andre som var verre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på radioen nå att spanjolene er sjokkert over att norges fremtidige dronning, møtte opp på den røde løperen, da hun kom av flyet i ola bukse!!!!!!Hva er det med den norske kongefamilien???Ikke nok med att Martha løper rundt i knekort kyllingkostyme og gjør skam på det norske folk, men nå har Mette Marit også klart å drite seg ut. Har de ingen rådgivere???Blir helt matt.....

Olabukse er ett antrekk mange mennesker ikke får bruke på jobben engang.....

Synes de kan gå som dem vil.

Liker ikke slike klesbåser.

De klarer fint å definere selv hva de synes ser kult ut.

Enten de er kongelige eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...