AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 En god venninne gifter seg om et par uker. Kjæresten og jeg er bedt i bryllupet. De har valgt en løsning hvor vi gjestene må betale for middagen selv. 3 retters inkludert vin til 1050,- pr. stykk. Burde jeg betale maten for kjæresten min? Siden det er min venninne som skal gifte seg. Vi bor ikke sammen ennå, så har ikke felles økonomi. Anonymous poster hash: 96739...532
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 Populært innlegg #2 Skrevet 6. februar 2014 HAHHAHAHAH ikke f...om jeg hadde gått. Å for en pris.. Er det gave i tilegg? Aldri hørt om noen som har invitert på en slik måte. Å invitere til en slik dag på denne måten? Om du driter peger,så kan du si kjæresten ikke hadde råd. Er det vertskapet som bestemmer maten da`? Nei der hadde jeg ikke gåt...selv om det var søster min. FREKKHETEN LENGE LEVE Enkelte må bare gifte seg om de ikke har råd Anonymous poster hash: 67b8b...226 58
Populært innlegg Pingting Skrevet 6. februar 2014 Populært innlegg #3 Skrevet 6. februar 2014 Jeg vet ikke. Jeg klarer ikke helt å forholde meg til problemstillingen din, kjenner jeg. Jeg kommer ikke lenger i tankerekka mi enn "OMG, brudeparet krever at gjestene må kjøpe sin egen mat". 70
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Det er ikke gave i tillegg. Ja, det er brudeparet som har bestemt en meny ja. Anonymous poster hash: 96739...532
Tarsan97 Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 (endret) Den var ny, har aldri hørt om slikt ? Prinsipielt når noen ber en om å betale noe som de ber deg med i, uansett hva det er, så åpner det for att du kan bestemme selv hva du vil gjøre med det. Du kan la være å spise noe i det hele om du mener det er for dyrt ,å la være å betale, egentlig kan du ta med dine egne greier om du vil under sånne regler som dette. Hadde de invitert meg hadde jeg tatt med pizza fra i går og en pose vin og vodka tenker jeg. Det blir helt valgfritt dette da. Man kan ikke kreve ser du att folk skal betale noe som helst. Denne ordninger mistenker jeg parkerer en del hjemme. Og du skal selvfølgelig ikke betale for andre i tillegg til alt dette rare. Endret 7. februar 2014 av Tarsan97
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Hvem er dette? Nesten så man må ordne med en nasjonal sms-storm til dem, for det her går ikke an. 19
Gjest New_Girl Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Jeg hadde ikke betalt for kjæresten, men hadde skjønt det om han da avslo invitasjonen. Hjelper ikke at de ikke forventer gave, da jeg aldri hadde brukt 2000 kr på gave til en venninne. Sannsynligvis ikke 1000 kr heller. 14
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Jeg vet ikke. Jeg klarer ikke helt å forholde meg til problemstillingen din, kjenner jeg. Jeg kommer ikke lenger i tankerekka mi enn "OMG, brudeparet krever at gjestene må kjøpe sin egen mat". Jeg datt også av der... Anonymous poster hash: d448e...045 13
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Oj. Spesielt bryllup.. Er det kaker/kaffe og fri bar inkludert i prisen? Tydeligvis lavbudsjettbryllup, men jeg hadde nok klikka i vinkel dersom jeg fant en eneste dokurv der eller monogrammer eller annen fjas. Til saken: Hvis du/dere har råd til det (uten å måtte forsake andre ting), så ville jeg betalt for kjæresten. Anonymous poster hash: b3684...ecf
Gjest Whitestripes Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Dette bryllupet hadde jeg takket pent nei takk til, gitt 27
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Jeg jobber på hotell og selger bryllup. Ble veldig paff da ene bruden som hadde booket fortalte at hun måtte fastsette menyen med engang vi booka, for hun skulle legge ut prisen i invitasjonen, de skulle altså betale overnatting+ drikke + middag selv.. Hjelpes.. Aldri opplevd det før Vet ikke om jeg hadde giddet å gå da.. Spent på hvor mange som dukker opp der Anonymous poster hash: 80f34...cc6 16
Trymmir Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Hvorfor invitere til bryllup om de ikke har råd til mat til gjestene?! Enten bør de invitere mindre folk til middag eller så bør de vente med å gifte seg til de kan betale for det. Syns det er frekt å be om at gjester betaler middag...ikke alle sitter godt i det økonomisk og kan punge ut et par tusen for vomfyll du likevel driter ut igjen... 9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Jeg hadde betalt for han om det betydde mye for meg at han ble med.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Herregud! Jeg er lamslått! Anonymous poster hash: 6fbc0...218 1
Gjest Anubiel Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Herregud, er dette tull? Jeg hadde ikke dratt, tror jeg... Eller gjort som en over her, tatt med egen mat.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 Det ble litt i dyreste laget. Men hadde det vært min (nære) venninne, så hadde jeg gått selv, og så hadde jeg sannsynligvis sagt til kjæresten at han fikk velge helt selv om han ville være med og betale, eller være hjemme og unngå utgiften. 1000 kroner er jo forsåvidt ikke mer enn mange bruker på en kveld på byen, men om man ønsker å bruke de pengene på et bryllup til litt perifere bekjente er jo opp til hver enkelt. Jeg ville kun betalt for kjæresten hvis det var viktig for meg at han ble med. Ellers ville han fått velge selv, og eventuelt betale selv. Anonymous poster hash: 4e0b1...f30
Barcelone Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 Jeg hadde takket pent nei til et bryllup hvor vi måtte ha betakt over 1000 kroner per person. Vi ønsket oss vel og merke penger i stedet for gaver til vårt bryllup, men forventet ikke at folk ga mer enn det de eventuelt hadde brukt på gave. Det her er bare helt usmakelig og skikkelig frekt! 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #18 Skrevet 6. februar 2014 Det var jeg som skrev det første svaret ditt i kveld. Ja hahahah,kan det være mulig? Det jeg lurer på nå, hvordan skal de kreve inn pengene? Flire. Gå rundt bordet.host kremt...jeg har ikke penger med meg, men tar du kort? Flire. Nei, dessverre. Nei da må du vente til jeg får lønn. Kan du legge ut mailadressen hennes. please...... Anonymous poster hash: 67b8b...226 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #19 Skrevet 6. februar 2014 Om det hadde vært en god venninne så hadde jeg gått selv og enten latt være å ta med kjæreste, eller betalt for han. Men jeg kan bare ikke se for meg at en god venninne hadde funnet på noe slikt (og da hadde jeg isfall sagt noe til henne) så det er litt vanskelig å se for seg egentlig. Hadde det vært en mindre god venninne hadde jeg droppa hele driden. Anonymous poster hash: 9fdf0...79e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #20 Skrevet 6. februar 2014 Hææ??? Sorry altså, men har man ikke råd til å gifte seg får man pokker meg vente å spare også invitere til bryllup når man har råd!! Hjelpes!! Dette er jo helt på tryne. Skal venner og familie være med å betale for at DE har funnet ut at de på død og liv må gifte seg?? Anonymous poster hash: 6c362...520 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå