Gå til innhold

Bare skuldre i kirken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått kommentarer fra forskjellige (særlig tanter i 50-åra) om at jeg ikke kan ha bare skuldre i kirka, for det er ikke anstendig... Men jeg tror ærlig talt at jeg ikke kommer til å tenke så mye på det. Eneste kun hvis min mormor som snart blir 89 (men er uforkammet sprek) kommenterer på det, da vil jeg kanskje vurdere et tynt sjal eller noe... (hun er den eneste som er forholdsvis religiøs hos oss.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde en haug med kjoler i den tiden jeg skulle finne kjole... Joda, utrolige mange fine kjoler..men følte meg liksom ikke helt vel i noen av dem. Stroppeløse kjoler lot jeg være å prøve fordi jeg hadde en formening om at det kom ikke kroppen min til å passe.

Men så var det en salong som fikk meg til å prøve stroppeløs kjole...og YESS, jeg følte meg mye mer vel og mye mer BRUD i en stroppeløs kjole. Og da var jeg ikkei tvil om hva jeg skulle fortsette å lete etter. Og gjett hva jeg har i dag? Jo- en stroppeløs kjole.

jeg bryr meg ikke om hva gamle tanter og andre mener, jeg har på meg det jeg føler meg vel i!!!

Gjest Odense
Skrevet

Enig med deg Bente! :klappe:

Vi lever i år 2004 så gamle tanter bør finne seg iden verden vi nå befinner oss i å heller se hvor fint det er med litt hud..Men så klart, en trenger jo ikke å komme med kløft heller da! :-)

Skrevet

Prøv med tekkelig heller enn klekkelig :ler:

Skrevet

På hvilken måte er det respektløst overfor noen eller noe som helst å ha bare skuldre da? Hadde jeg gått naken, på hendene og med beina i spagaten opp til alteret hadde jeg vært med på det, men den mørkemannsfilosofien om at det er uanstendig å gå med bare skuldre synes jeg ikke hører hjemme i Norge i 2004. :roll:

Får litt medlidenhet til de som tenker sånn jeg... stakkars mennesker. Og stakkars denne guden da, som skammer seg sånn over skaperverket sitt at han ikke vil se det :ler:

Skrevet

Det er vel ikke for gamle tanter man dekker seg til?? Men, av respekt for kirken som man velger å gifte seg i? Det er ihvertfall derfor jeg gjør det.

Skrevet
Det er vel ikke for gamle tanter man dekker seg til?? Men' date=' av respekt for kirken som man velger å gifte seg i? Det er ihvertfall derfor jeg gjør det.[/quote']

Det er derfor jeg spør: på hvilken måte er det respektløst overfor noen eller noe å gå med bare skuldre? Hva skjer med kirken man gifter seg i hvis man ikke dekker seg til??

Skrevet

Beklager, men dette syns jeg bare blir litt for dumt...Det er tydelig at mange her inne ikke har fått med seg at dette er en gammel tradjsjon, og da syns jeg helt klart dere skal gå med bare skuldre...Det skjer nok ingenting med kirken som du antyder. Og, du trenger ikke å føle medlidenhet med meg for for meg er det en naturlig ting å dekke skuldrene i kirken akkurat på samme måte som jeg dekker knær og skuldre om jeg besøker en kirke i feks. Hellas.

Folk er forskjellige vet du, jeg er ikke spesielt religiøs, men liker å følge tradisjoner.

Skrevet

Det er som folk har skrevet før; Noen tradisjoner holder man ved, andre ikke.

Syntes absolutt ikke det gjør noe å ha bare skuldre i kirken. Det er jo for å få vist frem kjolen.

Men for de som velger å dekke seg til, er vel dette helt greit? Ingen vits i å lage en stor diskusjon ut av det.

Personlig tenker jeg ikke på denne tradisjonen i det hele tatt. Har kjole m/ lange ermer, så trenger ikke "bekymre meg" for dette. Om jeg hadde hatt en annerledes kjole, hadde jeg nok ikke kjøpt meg sjal bare for å dekke meg til i kirken.

Mormor er veldig opptatt av tradisjoner og det å respektere kirken. Har katolsk familie på mamma sin sine. Ingen av disse har noengang nevnt (holdte på å kjøpe annen kjole først) at skuldrene må dekkes til. Tror det er minimalt med folk i dag som vet om denne tradisjonen, men sånn er det jo alltid. Når man selv skal gifte seg, er det myyyye man ikke visste om tradisjoner og slikt før man melder seg inn i KG og chatter med andre bruder :ler:

Skrevet
Det er som folk har skrevet før; Noen tradisjoner holder man ved, andre ikke.

Syntes absolutt ikke det gjør noe å ha bare skuldre i kirken. Det er jo for å få vist frem kjolen.

Men for de som velger å dekke seg til, er vel dette helt greit? Ingen vits i å lage en stor diskusjon ut av det.

Personlig tenker jeg ikke på denne tradisjonen i det hele tatt. Har kjole m/ lange ermer, så trenger ikke "bekymre meg" for dette. Om jeg hadde hatt en annerledes kjole, hadde jeg nok ikke kjøpt meg sjal bare for å dekke meg til i kirken.

Mormor er veldig opptatt av tradisjoner og det å respektere kirken. Har katolsk familie på mamma sin sine. Ingen av disse har noengang nevnt (holdte på å kjøpe annen kjole først) at skuldrene må dekkes til. Tror det er minimalt med folk i dag som vet om denne tradisjonen, men sånn er det jo alltid. Når man selv skal gifte seg, er det myyyye man ikke visste om tradisjoner og slikt før man melder seg inn i KG og chatter med andre bruder :ler:

Helt enig med deg Lullu!

Jeg respekterer fullt ut at fok velger å ikke dekke skuldrene, man skulle jo tro at folk kunne respektere at jeg velger å gjøre det.

Men, som svar til Miss G: om du ikke har sett på dette som et problem før så syns jeg du skal gjøre som du har tenkt!

Gjest Poirot
Skrevet

Selv bruker jeg alltid skjal eller jakke hvis jeg har bare skuldre i kirken.

Gjest Poirot
Skrevet

For meg føles det på samme måte å gå i kirken med bare skuldre, som å gå på restaurant i bikinitopp. Jeg føler meg ikke bekvem. Hver sitt antrekk til hver sitt sted.

Skrevet
Det følger med et sjal til kjolen min som jeg skal bære som en jakke. Jeg gjør det av respekt for kirken.

det man ikke kan gjøre i kirken bør man kanskje ikke gjøre andre steder heller??? jeg for min del går stroppløs :ler: (uten sjal) - unntagen dersom været skulle være surt og kaldt.... :wink:

Skrevet

Jeg hadde bare skuldre da jeg gifta meg. Det var kun tynne stropper på kjolen jeg hadde, og armene begynte først nedenfor skulderen. Går aldri i kirken med bare skuldre til vanlig, men det ble litt spesielt da det var snakk om brudekjolen min. Vi ble iallefall velsignet i kirken, så er det vel bare å håpe at jeg ikke kommer på heisen som går nedover når jeg dør da :-?

Gjest Poirot
Skrevet

det man ikke kan gjøre i kirken bør man kanskje ikke gjøre andre steder heller??? :

Så du går gjerne i bikini i kirken?

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt på dette før nå jeg :o Aner ikke helt hva jeg skal gjøre, men tror jeg skal ha sjalet over ansiktet og dermed over skuldrene også, så jeg tror jeg dekker meg nesten sømmelig med sløret mitt jeg(mesteparten av tida i alle fall). Ville ikke gått med bare skuldre i kirka ellers nei, men er litt spesielt når en er brud vil jeg våge å påstå.

Skrevet

er kirkegjenger, og bekymrer meg ikke. Her blir det bare skuldre. Hva andre gjør, legger jeg meg ikke opp i. ville ikke reagert hvis jeg var gjest heller.

m

Skrevet

det man ikke kan gjøre i kirken bør man kanskje ikke gjøre andre steder heller??? jeg for min del går stroppløs :ler: (uten sjal) - unntagen dersom været skulle være surt og kaldt.... :wink:

I all verden, det var da voldsomt! Er det virkelig så vanskelig å respektere andres valg?? Eller er det sånn at om man ikke tenker det samme så må man latterliggjøre andres tanker og beslutninger?? :riste:

Skrevet

Jeg har brede stropper på min kjole og de sitter litt utpå skuldrene og det blir intet sjal eller noe annet på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...