Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I noen treningsentres ''erklæringer'' man må lese igjennom, står det at personer over gyldig alder kan søke om medlemskap forutsatt blablabla, OG noe som slo meg; ''Som er i generelt god form''. Har jeg misforstått helt meningen med treningssentre? Trodde faktisk man skulle TRENE seg opp fra sofagris til hunk, jeg... Alle reklamer om slikt er tydeligvis bare tull da?

Og må man avtale med banken at de trekker penger fra kontoen din hver måned for å betale medlemsavgiften din for deg, eller kan man betale selv?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel for å "sikre" seg at ikke folk med dårlig hjerte og lignende ikke faller syk om når de begynner å trene. Dette handler om sykdom, ikke om du er i god form eller ikke.

Anonymous poster hash: e110a...9c3
  • Liker 11
Skrevet

Det betyr at du ikke kan ha en alvorlig lidelse, som gjør at du ikke kan trene. At du har f.eks en hjertelidelse, hvor du vil antagelig dø om du løper en kilometer.

Anonymous poster hash: 10a6a...581
  • Liker 2
Skrevet

Og dette vet man liksom selv?

Fant ut nå at man også måtte ha gyldig dokumentasjon for å fryse medlemskapet sitt.. Fy f...

Skrevet

Man må også godta å bli overvåket av treningsentret sitt og forbli i databasene deres...

Værste er vel at man kan si opp medlemskapet, og betale for resten av måneden. Det er ok. Men at det da AUTOMATISK endres til et ''permanent rullende'' medlemskap er jo hinsides!?!? Man sa det jo opp for å si det opp?

• Liker 1
Skrevet

Som regel vet man jo om man er alvorlig syk :P

Og om du synes det er så ille med bindingstid, så velg heller et senter uten bindingstid. Men slapp av - du blir ikke overvåket om du melder deg inn på senteret. Du alene er vel ikke akkurat noen sensasjon for treningssenteret. Men de tjener godt på støttemedlemmer, og vil jo så klart holde på disse så godt det lar seg gjøre. Ergo vanskeliggjør de frysing av medlemskapet.

• Liker 2
Skrevet

Bindingstid er jo det permanente medlemskapet, som du betaler for en avgift over et helt år.

Etter hva jeg har lest fra alle treningssentre, så finnes det medlemskap uten bindingstid, det vil si det de fleste kaller månedsmedlemskap, går fra måned til måned, kan avbrytes når som helst.

Så hvis du først er inne på et ''kommersielt'' treningssenter, så kommer du ikke ut? Seriøst?

Skrevet

Bindingstid er jo det permanente medlemskapet, som du betaler for en avgift over et helt år.

Etter hva jeg har lest fra alle treningssentre, så finnes det medlemskap uten bindingstid, det vil si det de fleste kaller månedsmedlemskap, går fra måned til måned, kan avbrytes når som helst.

Så hvis du først er inne på et ''kommersielt'' treningssenter, så kommer du ikke ut? Seriøst?

Gjør du vel :P hvorfor lage så store problemer?

Har meldt meg ut og inn av ganske mange treningssentere i mitt liv, og det har da aldri vært et problem. En del har ett års bindingstid, men jeg har alltid trent på disse senterene i over ett år, så det har ikke vært noe problem. Aldri hørt et kvekk fra de siden heller.

Nå de siste årene, har jeg meldt meg inn på sentere uten bindingstid og det har vært lett som bare det å melde seg ut. Kanskje man blir putta i et arkiv med "gamle kunder" men dette arkivet må de slette etter hvert.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man skal kjøpe medlemskap f.eks. i dag, og Personlig Trener-timer samme dagen (klippekort), møter du bare opp og det kommer en i døra og treffer deg?

Skrevet

Resepsjon er en fin ting :) Der får du all hjelp du trenger for å melde deg inn og for å kjøpe PT-timer.

• Liker 5
Skrevet

Litt OT, men er det noen som har opplevd at noen på gruppetimen har besvimt el.? Hvordan reagerte de ansatte da?

Skrevet

Litt OT, men er det noen som har opplevd at noen på gruppetimen har besvimt el.? Hvordan reagerte de ansatte da?

Nei bare at folk spyr. Men de ansatte er vant til det.

Skrevet

Har opplevd det, da kom instruktøren og de andre ansatte til og ordnet opp. Virket ikke som om de ble skremt av det, det skjer nok innimellom :)

Anonymous poster hash: 06a19...7a2

Skrevet

Er treningen så hard at man spyr?

Trodde gruppetimer og PT-timer var litt tilpasset; gjør det du orker-aktig?

Skrevet

Kom deg på treningssenter - slutt å lag problemer som ikke eksisterer!!

• Liker 7
Skrevet

Nei, man spyr som regel ikke. Det er fullt mulig å trene hardt uten å måtte kaste opp.

Skrevet

Det er kun for de som ønsker en ekstra utfordring. Ikke vanlig hos de vanlige trimmerene. Så se å få ut finger'n og ikke lag flere unnskyldninger nå :)

• Liker 1
Skrevet

Trodde treningsentre var for folk i dårlig form, som ville bli bedre, ikke omvendt, at de nekter de adgang...

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

De nekter ingen adgang, klart treningssentere også er for de som vil gå fra tjukkas til smukkas, eller sånne som meg som sikkert hadde kastet opp på en hard spinningtime, men jogger meg opp til bedre kondisjon i eget tempo.

Poenget er vel at de vil fraskrive seg ansvaret dersom du har en hjertefeil som slår ut eller ødelegger knærne dine osv. De tester ikke formen på de som melder seg inn, det er opp til deg å avgjøre om du er i god nok form til å trene. Dersom noe går til helvete så er det din feil, ikke treningssenterets.

• Liker 4
Skrevet

Trodde treningsentre var for folk i dårlig form, som ville bli bedre, ikke omvendt, at de nekter de adgang...

Treningssenteret er for alle, som vil bli i bedre form - uansett utgangspunkt. Så du er helt klart velkommen til å melde deg inn. Det er faktisk gøy å komme i bedre form, og det finnes ingen unnskyldning for å drøye dette (så lenge du da ikke er alvorlig syk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...