Gå til innhold

Redd for å gå i gruppetimer etter kommentar fra instruktør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri trent før og bestemte meg for å melde meg inn på treningssenter med gruppetimer. Jeg møtte opp på første time og merket veldig fort at jeg var dårlig trent (noe jeg visste fra før). Jeg prøvde å henge med, men måtte ta en pust i bakken og hoppe over et par øvelser.

Det var noen trinn som var litt vanskelig, så jeg lagde mine egne for å henge på, og det var da det skjedde.

Instruktøren stoppet helt opp, kom bort til meg og sa inn i mikrofonen:

"Nei, nei, nei! Det er ikke sånn vi gjør! Alle sammen se hit for å se hvordan det ikke skal gjøres!"

Jeg ble så flau og lei meg. Prøvde å late som det var svette som rant nedover kinnene mine, men egentlig var det tårer.

Jeg har så lyst til å trene, men samtidig så redd for at jeg skal oppleve det igjen :-(

Anonymous poster hash: deadd...a6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der skal du sende en mail til treningssenteret om, det er ikke ok! :S

Anonymous poster hash: b5821...525
  • Liker 47
Skrevet

Sier det samme som de to over.

Og for en drittkjærring den instruktøren er! Uff, burde ikke jobbe med mennesker!

klem

• Liker 9
Skrevet

Det der var ikke OK! Slikt skal ikke en instruktør oppføre seg. Sier som de andre - klag til senterledelsen. I værste tilfelle sender du en annonym mail, om du synes dette er ekkelt.

Anonymous poster hash: afdb5...82f
  • Liker 8
Gjest Lolita8
Skrevet

Huff for en kjedelig opplevelse. Det var dårlig gjort av instruktør, og det synes jeg du skal si i fra om til senterledelsen!

Uansett så er det supert at du vil trene, og jeg skjønner godt du blir avskrekket når instruktøren er såpass ekkel. Håper du ikke mister motet :klem:

Og ikke vær redd for å si i fra!

• Liker 1
Skrevet

Si fra til ledelsen og legg ved tidspunkt slik at de kan ta det opp med den det gjelder. Det er helt hårreisende med en slik kommentar. Jeg er godt trent og har trent mye gruppetimer, men jeg hater allikevel å bli sett på og jeg hadde blitt dritflau og antakeligvis løpt ut hvis jeg hadde blitt utsatt for det samme. Den eneste gangen instruktøren virkelig trenger å si i fra til deg er hvis du trener styrke med vekter og gjør noe helt feil, men da skal han gå rundt i salen og diskret rette på deg. Jeg har selv opplevd at instruktøren kommer bort og kanskje dytter litt i albuen min slik at jeg får en bedre vinkel når vi gjør brystpress etc., men det er mens alle selv ligger og stønner og ser opp i taket og ikke enser hva instruktøren gjør. Det skal virkelig være krise på gang hvis man skal bli kommentert foran alle, det måtte vært hvis du var så ukoordinert at du faktisk krasjet inn i andre mennesker, og da hadde jeg sagt "også prøver vi å ta hensyn til folk rundt oss" eller noe, og ikke det han sa. Det er veldig lite ved et dårlig utført trinn som er krise for deg eller folk rundt deg.

Anonymous poster hash: e62ad...12e
  • Liker 10
Skrevet

var dette på stamina?? vært borti lignende situasjon derfor spør jeg :-)

Anonymous poster hash: 4ab18...bf4
Gjest Runforit
Skrevet

Det er verken ok eller normalt! Klag til senterledelsen slik at det ikke gjentar seg verken med deg eller andre.

Hun nå da ha sosiale antenner som en stein?

• Liker 3
Skrevet

Hadde en lignende opplevelse som deg. Kanskje ikke like ille.

Var for første gang på yogatime, og instruktøren spurte om dette var første gang for noen, jeg svarte ja og at jeg var veldig stiv. Under timen så hun på meg og ropte ut i mikrofonen "OI! Du er virkelig stiv du!!!".

Dette er 3 år siden og jeg har ikke vært på en Yoga eller Pilates time siden... tenker at jeg må myke opp mer hjemme først, men veldig dårlig på det.

Uansett, hadde som de andre sier her - klaget til senteret, ogsså hadde jeg ikke meldt meg på gruppetime med den instruktøren igjen.

Skrevet

Uff, det er synd du hadde en så kjip opplevelse. Som de andre over meg sier, si ifra. Jeg håper du allikevel prøver på nytt igjen med en annen instruktør :) I min erfaring er instruktørene både tålmodige, snille og inkluderende!

Skrevet

Det var ekstremt uproft, og spør du meg er det bare én person som aldri bør sette sine ben på et treningssenter igjen - og det er instruktøren! Håper du sier fra, for dette var langt over grensa for hva som er ok. Kjenner jeg blir sint på dine vegne :rasende:

Anonymous poster hash: 6e13c...68b

Anonymous poster hash: 6e13c...68b

• Liker 4
Skrevet

Jeg har så lyst til å trene, men samtidig så redd for at jeg skal oppleve det igjen :-(

Anonymous poster hash: deadd...a6a

Hvis det er noen trøst, så følte garantert minst 90% av dem som var til stede med deg og ville gladelig tatt deg i forsvar.

Fortsett å gå på timer, hvis det skulle skje igjen er du forberedt. Si "jeg liker ikke at du retter på meg foran andre".

Jeg blir så full av adrenalin og høy på meg selv når jeg trener at jeg gir f, men hadde noen tråkka over grensene mine i den settingen, hadde det kunnet bli ganske høylytt :P

Anonymous poster hash: af011...640

Skrevet

Huff, det hørtes skikkelig ubehagelig ut... :klem: Er enig med at dette er noe du bør klage på - makan til dritt bør de holde seg for god til å drive med. :rasende:

Skrevet

Nei og nei.. Det ville jeg klaget på til ledelsen på det senteret..

Jeg er alltid redd for å gjøre noe galt når jeg går på nye gruppetimer men aldri opplevd noe sånt.

Klag, klag, klag!!

Skrevet

Jeg hadde søren meg krevd å få trene gratis på det senteret ut året som plaster på såret. Minst! Eventuelt krevd at de betaler for en medlemskap på et annet senter hvor man kan føle seg vel og ikke blir hengt ut.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Dette er ikke OK! Sånn skal ikke en profesjonell instruktør gjøre. Jeg støtter de andre som sier at du må klage på vedkommende. Hun kan ødelegge treningsgleden for mange, så dette bør det komme tilbakemelding på. Makan! :sinna:

Jeg var på en yoga time for første gang i fjor, og instruktøren der var veldig flink. Hun informerte om at hun ville gå rundt i salen og rette på folk, samt komme med kommentarer. Samtidig sa hun at de kommentarene sannsynligivs gjelder og vil hjelpe flere av de andre deltagerne. Det føltes aldri ubehagelig på den måten som du beskriver over. Vedkommende var borte hos meg og dyttet og dro litt i meg, samtidig som hun sa husk å gjøre slik og sånn med hoft, rygg, arm og what not, men alle var opptatt med å mestre øvelsen selv og det ble derfor ikke ubehagelig. Merket også at de kommentarene hun ga når hun hjalp de andre hjalp meg, når jeg spente skuldrene og hun ba den hun hjalp slappe av i sine f.eks.

De må jo være åpne for at det kan være første gang for folk, eller at noen kan være dårlig på koordinasjon (jeg har prøvd meg på aerobic, ikke noe for meg med min koordinasjon..) ;)

Edit for å legge til at jeg aldri (heldigvis) fikk noen kommentarer på min elendige evne til å henge med på trinnene - hadde jeg opplevd det samme som deg hadde det vært lenge til jeg gikk i en slik time igjen, om jeg en gang ville gått igjen.

Håper du prøver igjen (annen time og/eller annen instruktør), for dette er ikke vanlig, og gruppetimer er gøy :)

Endret av Ixnay
Skrevet

Jeg hadde søren meg krevd å få trene gratis på det senteret ut året som plaster på såret. Minst! Eventuelt krevd at de betaler for en medlemskap på et annet senter hvor man kan føle seg vel og ikke blir hengt ut.

Ikke krev noe, eller forvent noe, og ihvertfall ikke gi uttrykk for at du vil ha noe.

Hilsen servicemedarbeider som har MYE lettere for å gi folk goder/plaster på såret om de sier ifra om ting på en ordentlig måte, og ikke kommer og KREVER i hytt og gevær.

Anonymous poster hash: cbd27...f08

• Liker 16
Skrevet

Ikke krev noe, eller forvent noe, og ihvertfall ikke gi uttrykk for at du vil ha noe.

Hilsen servicemedarbeider som har MYE lettere for å gi folk goder/plaster på såret om de sier ifra om ting på en ordentlig måte, og ikke kommer og KREVER i hytt og gevær.

Ikke krev eller forvent å ikke bli snakka nedsettende til forran en hel gruppe mennesker? Tuller du? Jeg har jobba i service bransjen i 10 år, og ja, jeg har hatt masse dritt-kunder som jeg gjerne skulle sett brenne, men det TS beskriver er jo HELT uakseptabelt! Hadde jeg sagt noe sånt til en kunde hadde jeg fått sparken!

TS: be om å få snakke med daglig leder, fortell hvilken time du var på, dag og tidspunkt, og at du synes den slags oppførsel er forkastelig, for det er den virkelig! Lenge siden jeg har hørt noe så hårreisende kundebehandlig.

Anonymous poster hash: 17711...a0a

• Liker 6
Skrevet

Når bedriften selv har driti så grådig på leggen så vil jeg absolutt kreve noe, jo. Men jeg klarer jo fint å legge frem en sånn sak på en ordentlig måte, er ikke snakk om at jeg hadde kjefta og smelt, bare vært kald, rolig og ærlig. Ved å bare være hyggelig får man bare en ubrukelig unnskyldning, og et "plaster på såret" (type gratis t-skjorte eller en drikkeflaske eller noe sånt tull). Har de prøvd å drite ut en kunde bør de anstrenge seg hardt for å holde på vedkommende!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...