Gå til innhold

Vrææææææææææææl!!!!!!!


Thea

Anbefalte innlegg

Er det noen her som går/har gått på p-sprøyta her som kan fortelle litt om sine ærfaringer av den???

Har hørt så vannvittig mye negativt om den.Hadde i grunnen tenkt å begynne på pilla(jasmin) igjen,men siden jeg fikk så mye humørsvingninger av den frister det ærlig talt ikke.Men en uønska graviditet nå hadde jeg ikke vært i stand til å takle på dette tidspunktet så noe må jeg ha.

Jeg er VELDIG ømfintlig for hormonene i p-pillene,gjelder det samme for sprøyta???

Pliiiiis help mei,er så forvirra nå :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke prøvd p sprøyte selv, men har hørt skrekkhistorier. Jeg tror ikke akkurat at det er mindre hormonbombe... :o :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke satt inn spiral fordi jeg er barnløs.Risikoen for å bli steril ved innsetting av spiral er betraktelig større når man ikke har fått barn ennda,derfor skal du være god å snakke for deg skal du få "lov" av legen å sette den inn.

Du ser da så fryktelig kjent ut,hvor har jeg sett deg før da????

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest menneskedame

jeg har brukt den EN gang og jeg blødde nesten hver eneste dag!!!! hold dere til ppilller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Hei Thea!

Jeg skrev om mine erfaringer til en annen som stilte samme spm som deg her forleden, men jeg kan ta en rask oppsummering.

Jeg har prövd MANGE sorter p-piller, aldri med noen särlig suksess. Til sist kom jeg til en gynekolog som sa at det er ikke alle som finner en p-pille som passer for dem og anbefalte meg noe annet. Jeg hadde da også endel besvär i forbindelse med at jeg hadde mensen (utslett og irritasjon - er allerede allergisk mot tampongsnorer), så ha anbefalte p-spröyte eller p-spiral for at jeg skulle slippe mensen helt. Jeg har heller ikke fått barn, men om det er spesielle omstendigheter får man spiral. Jeg hadde ingen problemer mens jeg gikk på spröyta og mye mindre og relativt problemfrie bivirkninger. Helt blödningsfri var jeg også. Men det tok veldig lang tid fra jeg satte siste spröyta til jeg fikk tilbake mensen. Det er snart ett år siden, og jeg er ganske sikker på at jeg har fått tilbake EL også.

Om du ikke har testet så mange p-piller anbefaler jeg deg å gjöre det först. Gå til gynekologen og fortell om de bivirkningene du har med de du bruker/ har brukt, så kan h*n finne noen som KAN passe bedre. Effekten av hormonene/hormonblandingene er så personlige at du kan ikke sammenlikne deg med andre på det området.

Om du har prövd mange ulike piller uten suksess kan jeg (og dette er helt personlig) anbefale spröyta. Du får piller med de samme hormonene som du skal spise i en måned för du får sette spröyta, så da får du jo testet ut hvordan kroppen din reagerer. Men om du har i planene å få barn må du belage deg på at det tar MYE lenger tid å bli gravid etter at du har brukt spröyta enn det tar med piller.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nettopp baby laginga som er problemet.Nå er det langt fra under planlegging men når den dagen eventuelt kommer må jeg bli gravid fort fort.De mens smertene jeg har når jeg ikke går på p-piller er så å si uaktuelt å gå med mange mnd.

Jeg tror nok jeg holder meg til piller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

menssmertene er ikke noe å väre redd for, for den kommer ikke på lang tid den heller... :wink:

men om du ikke har tålmodighet til å vente (skjönner deg godt jeg), så er nok pille greia!!!

tuddelu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på p-sprøyte i snart 3/4 år nå, og er utrolig fornøyd! Ingen bivirkninger, blødningsfri fra dag 1. Den lille sviinga som kommer når du setter den, veier opp for mensdagene, og du slipper å tenke på noen ting.

Men som Solskinn sier, det kan ta lang tid å få tilbake fruktbarheten. Du kan kanskje sjekke med legen om muligheten til å få hormoner el.l. for å få igang systemet kjappere.

Jeg er i hvertfall veldig fornøyd. Må ta medisiner som gjør at jeg ikke må bli gravid innen 2 år av siste tablett. VELDIG greit med p-sprøyte med lang virketid dag.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...