Gå til innhold

Er det noen som vet hvilken malingsfarge IKEA LIATORP er malt med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må flikke i noen hakk i stuebordet mitt, og har vært og fått sånn fargekart, men jeg klarer ikke å se hvilken som ligner mest.

Er det noen som vet?

Anonymous poster hash: 375d2...1fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med IKEA kundeservice, tlf 81544000. De kan hjelpe deg med fargekoden.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Jeg ringte nå og fikk beskjed om at de kun hadde fargekoder på kjøkken, men at hun hadde fått høre at malingen de brukte lignet veldig på den som het Bomull, men tidligere var det den som het Eggehvit, noe jeg visste fra før av. Sitter her med en fargeprøve på Eggehvit og en fargeprøve på Bomull og klarer ikke å se hvilken det er. Hun visste ikke når de hadde gått fra Eggehvit til Bomull.

Skrevet

Mal på to pinner og la det tørke, så kan du sammenligne hvilken som er nærmest.

Anonymous poster hash: 7047e...9d5
Skrevet

Takk for svar. Jeg ringte nå og fikk beskjed om at de kun hadde fargekoder på kjøkken, men at hun hadde fått høre at malingen de brukte lignet veldig på den som het Bomull, men tidligere var det den som het Eggehvit, noe jeg visste fra før av. Sitter her med en fargeprøve på Eggehvit og en fargeprøve på Bomull og klarer ikke å se hvilken det er. Hun visste ikke når de hadde gått fra Eggehvit til Bomull.

Eggehvit og Bomull har samme fargekode, S 0502 Y (dvs de er samme farge, men har skiftet navn). I industrien er dette standard hvit.

Anonymous poster hash: 83d5d...f92

Skrevet

Eggehvit og Bomull har samme fargekode, S 0502 Y (dvs de er samme farge, men har skiftet navn). I industrien er dette standard hvit.

Trekker svaret mitt. Såg feil på fargekartene, så ikke at bomull hadde s foran seg :rodme:

• Liker 1
Gjest Carousel
Skrevet

Du kan du få fargen scannet hos en faghandel, men det er ganske litt vanskelig å ta med seg et helt bord :P

Skrevet

Vi gikk for bomull :) Ser helt bra ut nå :)

• 3 år senere...
Skrevet
På 7.2.2014 den 13.09, AnonymBruker skrev:

Trekker svaret mitt. Såg feil på fargekartene, så ikke at bomull hadde s foran seg :rodme:

S betyr bare at det er "secound edition" av en farvekode og det trenger ikke være store forskjellen på disse farvene. . 

Skrevet
1 time siden, padawan skrev:

S betyr bare at det er "secound edition" av en farvekode og det trenger ikke være store forskjellen på disse farvene. . 

Jepp. Men det er ganske stor forskjell på de likevel. Eggehvit er mer gulhvit mens Bomull er grønnhvit. Vises veldig godt når du får malt opp en større flate.

Anonymkode: 1bbd0...1b0

Skrevet
På 9.2.2014 den 21.50, Gjest Carousel skrev:

Du kan du få fargen scannet hos en faghandel, men det er ganske litt vanskelig å ta med seg et helt bord :P

Ta av ene bordbenet?  :)

Anonymkode: d1abc...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...