Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min vil så gjerne ha barn, han blir 24 år i april. Jeg går andre året på vidergående, så jeg føler at det er alt for tidlig. Han sier at han vil ha en kjæreste som virkelig ønsker barn og sier at tiden er inne for at vi skal få vårt første barn. For et par dager siden hadde vi en diskusjon hvor han sa at det virket som om jeg ikke elsker han fordi jeg ikke vil ha barn nå og at jeg bør stole på han at alt kommer til å gå fint med meg og barnet. I hans familie er det litt "vanlig" at jentene får barn tidlig, typ i alderen 16-20 år så jeg skjønner jo at han er vant til dette og forventer at vi skal få barn snart.

På en annen side føler jeg meg alt for ung, men jeg vil ikke miste han. Jeg tror han kommer til å bli en kjempeflink pappa, men er vanvittig usikker. Noen innspill her? Jeg føler meg presset oppi et hjørne og jeg tørr ikke snakke med noen andre om dette.

Anonymous poster hash: 5bc88...d0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ung. Du føler deg for ung. Da bør du vente. =)

• Liker 13
Skrevet

Enkelt og greitt: Nei, vent, barn kan dere få etter utdanning.

Anonymous poster hash: 4c938...e77
  • Liker 5
Skrevet

Ikke få barn med han, sier jeg bare. Ikke nå. Dette er muligens problemet med aldersforskjell, han har "levd" litt av livet, og begynner å komme til en nytt stadie, der han ønsker barn. Du har knapt begynt enda, og går på VGS (!!) Han ikke forvente at du skal avslutte utdanningen nå for å få barn, i en alder av 17-år.

Dropper han deg fordi du sier nei, skal du være sjeleglad for at det ble slutt. I allefall vil du være det om noen år. Da er han nemlig ikke verdt det!

Anonymous poster hash: 8b412...f72
  • Liker 20
Skrevet

Enig, det er altfor tidlig!

Hvor lenge har dere vært sammen? Høres ut som han vil få et barn med hvem som helst..

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Takk for svar. Vi har vært sammen i nesten ett år. Jeg er sikker på at vi hadde klart å få det til, men jeg er redd det går utover skolegangen min. Han har et litt gammeldags syn på kjønnsrollene og mener at jenter nødvendigvis ikke trenger høy utdannelse, men heller jobbe deltid/eventuelt være hjemme de første årene med babyen.

Skrevet

Du er ung. Du føler deg for ung. Da bør du vente. =)

Enig.

• Liker 2
Skrevet

TS igjen. Fikk en melding av han nå hvor han spør om vi kan prate mer om det i kveld?! Jeg vet ikke hva jeg skal si til han, føler han overkjører meg litt.

Skrevet

Du kan jo heller tvile på om han virkelig elsker deg, som presser deg til å få barn mens du enda går på vgs.. Han må jo ta hensyn til det du vil! Du vil vel fullføre videregående sammen med klassen din/folk på din alder? Du vil vel flytte hjemmefra før du blir gravid? Du har jo ikke bil-lappen en gang, og det er veldig godt å ha før man får barn! Det er jo både dyrt å tidkrevende å ta lappen.. Vil du ikke oppleve å bli 18 år og kunne reise på ferie ut i verden uten foreldrene dine, dra på festivaler, dra på byn med venne dine og leve livet som myndig hvertfall en liten stund før du får barn? :) Hva om du vil flytte for å jobbe eller studere? Han burde gi deg dette valget, man MÅ være to om å det å få barn dersom det skal fungere. Når man har barn vil man jo gjerne ha hus/leilighet med hage, nær familien, nær barnehage osv.. Man gror jo litt fast der man er, på en måte. Man mister frihet til å være spontan, til å bruke penger på seg selv, til å bruke tid på seg selv. Ikke la deg overtale til noe du ikke er helt sikker på at du vil! Og bruk uansett noen mnd. til å fordøye tankene og tenke over valget ditt!

Anonymous poster hash: fac54...4ee
  • Liker 21
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Kjæresten min vil så gjerne ha barn, han blir 24 år i april. Jeg går andre året på vidergående, så jeg føler at det er alt for tidlig. Han sier at han vil ha en kjæreste som virkelig ønsker barn og sier at tiden er inne for at vi skal få vårt første barn. For et par dager siden hadde vi en diskusjon hvor han sa at det virket som om jeg ikke elsker han fordi jeg ikke vil ha barn nå og at jeg bør stole på han at alt kommer til å gå fint med meg og barnet. I hans familie er det litt "vanlig" at jentene får barn tidlig, typ i alderen 16-20 år så jeg skjønner jo at han er vant til dette og forventer at vi skal få barn snart.

På en annen side føler jeg meg alt for ung, men jeg vil ikke miste han. Jeg tror han kommer til å bli en kjempeflink pappa, men er vanvittig usikker. Noen innspill her? Jeg føler meg presset oppi et hjørne og jeg tørr ikke snakke med noen andre om dette.

Dette er følelsesmessig utpressing! Fy, så nedrig gjort av han.

Er du usikker så vent! Ikke gå i den fellen at du føler du må bevise din kjærlighet til han ved å bli gravid.

• Liker 18
Skrevet

Fyren hoeres jo virkelig ikke god ut. Han overkjoerer deg og presser paa naar det er tydelig at du baade er for ung og ikke vil.

• Liker 11
Skrevet

TS igjen. Fikk en melding av han nå hvor han spør om vi kan prate mer om det i kveld?! Jeg vet ikke hva jeg skal si til han, føler han overkjører meg litt.

Vel, voksne menn bruker å bli ilag med tenåringer fordi de vil ha en som de kan forme og kontrollere. Det er ikke kjærlighet som får ham til å ønske barn med ei som ikke en gang er ut av videregående skole og ikke en gang myndig. Den her voksne mannen er det noe med, og du er ikke tjent med å kjenne ham, hvertfall ikke fortsette noe forhold med ham, for ut fra det du skriver så er det ikke gjensidig respekt og tillit i forholdet, men mer at alt er på hans premisser.

• Liker 23
Skrevet

Du sier helt klart og tydelig nei! Jeg er også 17 og ei jeg kjenner fikk barn som 16 åring. Hun er nå alenemor som måtte droppe ut av skolen for å være med barnet. Hun er heller ikke i stand økonomisk til å ta vare på barnet helt alene og trenger hjelp av foreldre og besteforeldre til passing og betaling av ditt og datt. I tillegg har hun mistet flere venner. Er det dette du vil? Kjæresten har ikke mye innsikt om han faktisk mener at du skal føde som en tjeneste for han

Anonymous poster hash: 72313...36f

• Liker 17
Skrevet (endret)

IKKE få barn før du selv er klar! Synes også han oppfører seg som en idiot når han sier ting som "Om du ikke får barn med meg nå betyr det at du ikke elsker meg!"

Ps. Send svar til han "Det er ingenting å diskutere, jeg er ikke klar, og det må du nesten bare respektere" Evnt slenge på "... Jeg vil ta meg en utdanning før jeg får barn"

Endret av Tropic
  • Liker 14
Skrevet

Jeg ville vært ekstra oppmerksom med prevensjonen dere bruker da.

Synes det er for tidlig og du sier selv at du ikke er klar så da burde han bare respektere det.

• Liker 10
Skrevet

IKKE få barn før du selv er klar! Synes også han oppfører seg som en idiot når han sier ting som "Om du ikke får barn med meg nå betyr det at du ikke elsker meg!"

Han der typen til TS lukter det seksuell predator.

• Liker 3
Skrevet

Man skal få barn når man selv ønsker det og føler seg klar, ikke la seg presse til å få barn fordi den andre ønsker det!

Har selv en kjæreste som er eldre enn meg og har lyst på barn , men jeg sier til han at han må bare vente til jeg er klar om han ønsker å være sammen med meg og få barn med meg...fordi jeg er bare 24 og føler meg ikke klar enda :)

Velger man seg en yngre kjæreste så burde man være innstilt på at den andre kanskje ikke er klar siden den er så ung enda , synes jeg :)

Gjør det du selv ønsker! det er ditt liv og du får ikke muligheten til å leve ung igjen...

• Liker 3
Skrevet

TS her.

Takk for svar. Vi har vært sammen i nesten ett år. Jeg er sikker på at vi hadde klart å få det til, men jeg er redd det går utover skolegangen min. Han har et litt gammeldags syn på kjønnsrollene og mener at jenter nødvendigvis ikke trenger høy utdannelse, men heller jobbe deltid/eventuelt være hjemme de første årene med babyen.

Skjønner godt at han føler for å sette i gang barneproduksjonen, ja. Da har han en grei kontroll på deg videre; Hjemmeværende mor/kone med null utdannelse (synes han du skal avslutte vg, eller er det også unødvendig?) er tingen.

Anonymous poster hash: d0b7a...a42

• Liker 14
Skrevet

TS her.

Han blir så sint når jeg sier imot han, har avtalt at han kommer til meg senere etter han har vært og trent så skal vi snakke mer om dette. Han har også ytret et ønske om å flytte hjem til hans hjemland fordi han har gode kontakter der med tanke på jobb og dermed kan forsørge både meg og en fremtidig baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...