Gjest Northernlight Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Hei, så på lørdag skal jeg til frisøren. Jeg ser virkelig ikke ut på håret. Og trenger sårt tips til hvordan jeg kan klippe meg, prøver å søke litt på nettet men blir egentlig ikke noe klokere! Hjelp. Saken er at jeg har tykt, veldig tykt, langt hår, og i alle år har jeg bare hatt det "oppklipt" i forskjellige lengder. Nå er jeg litt lei! Og spør jeg frisørene etter ideer og tips så sier alle bare kliipe det i lengder. Kan vel ikke si att det er oppklipt akkurat nå, for nå er det så lenge siden jeg har vært hos frisøren at det kan ikke kalles en frisyre. Bare masse tykt langt og veldig slitt hår. Så hva kan jeg gjøre? Vil IKKE ha kort hår. Mine muligheter tenker da jeg: - Oppklipt, som vanlig - Langt, men ikke i forskjellige lengder. (men blir ikke det veldig "beint"?) - En pannelugg? Tips?? Må vel ha det 100% klart for frisøren, ellers blir det vel bare vanlige oppklippede lenger.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Klippe bob med hår som skråner med lengre hår mot fjeset? (sånn at du får til å sette det opp).
Gjest Northernlight Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Det blir for kort tror jeg. :omg:
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Går an å ha ganske lang bob, det blir jo egentlig bare å ha langt hår, men i stedet for oppklippet eller helt beint, så er det skrått slik at det er lengre foran enn bak.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Det blir for kort tror jeg. :omg: For kort?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Går an å ha ganske lang bob, det blir jo egentlig bare å ha langt hår, men i stedet for oppklippet eller helt beint, så er det skrått slik at det er lengre foran enn bak. Var sånn jeg tenkte.
Gjest Northernlight Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Oj, det så jo veldig pent ut på det bildet. Dette må jeg tenke litt på. Definitivt noe å vurdere. Men tør jeg, liksom? Hvordan funker det med lugg til en sånn bob?
skruf Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Hva med å fortsette å ha langt hår, men klipp håret opp foran med en skrå lugg f.eks. Det vil ramme inn ansiktet ditt, og det vil falle fremover og gi mykere inntrykk/trekk når du setter opp håret. Jeg gjorde noe lignende rett før jul (har langt hår, snart ned til midjen), pluss at jeg klippet håret bak i ei bue/spiss sånn at håret ikke er linjalrett. Ble iallefall veldig fornøyd selv:) (jeg klippet meg fra langt til bob for noen år siden, og angret.)
Gjest Northernlight Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Ja, er litt usikker på den boben kjenner jeg. Tror kansje jeg blir til å gå for langt hår og skrålugg å se om jeg blir fornøyd. Det blir jo annerledes enn det oppklippet håret som jeg har hatt i årevis. Skal jeg bare be frisøren klippe det i en spiss da så skjønner hun? Er redd for at det blir for kantete. Hvordan er deres erfaring med å farge håret hjemme? Hvilke typer annbefales eventuelt? Har en falmet hjemmefarget farge nå som må gjøres noe med. Eller bør det helst gjøres hos frisør, hva ligger prisen på sånn ca?
skruf Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Du kan be frisøren bue håret nederst, sånn at det skråner litt ned.. let gjerne frem bilder på nett som du kan vise henne:) Hvilken farge har du på håret nå da?
Gjest Northernlight Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Det er opprinnelig gyllent mørkblondt, farget det i en rødbrun farge..som nå er veldig falmet/vokst ned.. ser ikke ut!
Gjest BettyBoop Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Hei, så på lørdag skal jeg til frisøren. Jeg ser virkelig ikke ut på håret. Og trenger sårt tips til hvordan jeg kan klippe meg, prøver å søke litt på nettet men blir egentlig ikke noe klokere! Hjelp. Saken er at jeg har tykt, veldig tykt, langt hår, og i alle år har jeg bare hatt det "oppklipt" i forskjellige lengder. Nå er jeg litt lei! Og spør jeg frisørene etter ideer og tips så sier alle bare kliipe det i lengder. Kan vel ikke si att det er oppklipt akkurat nå, for nå er det så lenge siden jeg har vært hos frisøren at det kan ikke kalles en frisyre. Bare masse tykt langt og veldig slitt hår. Så hva kan jeg gjøre? Vil IKKE ha kort hår. Mine muligheter tenker da jeg: - Oppklipt, som vanlig - Langt, men ikke i forskjellige lengder. (men blir ikke det veldig "beint"?) - En pannelugg? Tips?? Må vel ha det 100% klart for frisøren, ellers blir det vel bare vanlige oppklippede lenger. Det jeg gjorde sist jeg gikk til frisøren var at jeg googla og fant ulike bilder av frisyrer jeg kanskje kunne tenke meg, og så tok jeg med bildene til frisøren, så fant jeg og hun ut sammen hva som passet best.
skruf Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Det er opprinnelig gyllent mørkblondt, farget det i en rødbrun farge..som nå er veldig falmet/vokst ned.. ser ikke ut! Tror det beste ville være å overlate farging til frisøren:)
Gjest Northernlight Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Det jeg gjorde sist jeg gikk til frisøren var at jeg googla og fant ulike bilder av frisyrer jeg kanskje kunne tenke meg, og så tok jeg med bildene til frisøren, så fant jeg og hun ut sammen hva som passet best. Ja, det kunne kansje vært lurt! Tror det beste ville være å overlate farging til frisøren:) Du har nok rett, men må man bestille egen time til det? Vi avtalte klipp når hun spurte hva jeg skulle gjøre.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Jeg har helt utrolig tykt hår, og i mange år mente frisørene jeg burde ha det oppklipt. Nå har jeg funnet en frisør som skjønner seg på det tykke håret mitt, og hun anbefaler overhodet ikke oppklipt. Da ser det fort tykkere og mer slitt ut, og det kan bli veldig hakkete. Jeg har nå ca samme lengde på alt, men klipt i en svak V-form sett bakfra - da ser det ikke så "rett av" ut. Skjær litt i front for en fin ramme rundt ansiktet:) Anbefaler også å tynne det litt ut hvis det er veldig tykt. Da får du litt forskjellige lengder, men det vil ikke merkes - det vil kun føles lettere og tynnere:) Viktig å ikke tynne for mye, da vil det få samme effekt som oppklipt. Anonymous poster hash: bb461...12b
skruf Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 Ja, det kunne kansje vært lurt! Du har nok rett, men må man bestille egen time til det? Vi avtalte klipp når hun spurte hva jeg skulle gjøre. Det er bare å si klipp og farge:)
Gjest Northernlight Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 Jeg har helt utrolig tykt hår, og i mange år mente frisørene jeg burde ha det oppklipt. Nå har jeg funnet en frisør som skjønner seg på det tykke håret mitt, og hun anbefaler overhodet ikke oppklipt. Da ser det fort tykkere og mer slitt ut, og det kan bli veldig hakkete. Jeg har nå ca samme lengde på alt, men klipt i en svak V-form sett bakfra - da ser det ikke så "rett av" ut. Skjær litt i front for en fin ramme rundt ansiktet:) Anbefaler også å tynne det litt ut hvis det er veldig tykt. Da får du litt forskjellige lengder, men det vil ikke merkes - det vil kun føles lettere og tynnere:) Viktig å ikke tynne for mye, da vil det få samme effekt som oppklipt. Anonymous poster hash: bb461...12b Høres akkurat ut som meg! Jeg er nå veldig inspirert til å ta bedre vare på håret mitt og prøve nye ting. (så lenge det ikke er for kort) Har også bestemt meg for å legge hjemmefarging på hylla og heller legge litt mer penger i det å få det skikkelig gjort. Men hvor mye koster det å farge håret?
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 7. februar 2014 #18 Skrevet 7. februar 2014 Høres akkurat ut som meg! Jeg er nå veldig inspirert til å ta bedre vare på håret mitt og prøve nye ting. (så lenge det ikke er for kort) Har også bestemt meg for å legge hjemmefarging på hylla og heller legge litt mer penger i det å få det skikkelig gjort. Men hvor mye koster det å farge håret? Spørs jo på frisøren, men det koster gjerne mer enn klippen. De siste gangene jeg har vært hos frisør (to forskjellige), så har jeg vel røket på 6-700kr for klippen og en tusing for fargen. Man kan vel få det litt rimeligere om man bare tar minicolor, men vil tippe du havner på minst 700kr for fargen, med mindre du finner en veldig billig frisør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå