.Elena.. Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Jeg har vært sammen med kjæresten min i omtrent 4 måneder og jeg har hatt det veldig bra med han. Igår sa han at han ville snakke med meg og fortalte meg at han vurderer å kjøpe et hus og lurer på om jeg er villig til å flytte inn hos han. Hva synes dere om at en 18-åringer blir samboere? Jeg trives egentlig veldig godt med å bo med foreldrene mine, men tanken på å bo sammen med kjæresten min virker fristende. Noen med erfaringer her?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Jeg syntes dette høres greit ut, så lenge det ikke er bindene på noen måte, og du har mulighet til å flytte hjem om det skjærer seg. Anonymous poster hash: 3c233...fa8 1
isbjørnungen Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Det kommer veldig an på hvordan han er.. Har han bodd alene før? Hvis ikke risikerer du å ta over rollen som mamma. Men det viktigste er ihvertfall at du ikke forplikter deg utover vanlig leiekontrakt, dere har jo ikke vært sammen veldig lenge. 1
Blåball Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Jeg flytta rett inn med min når jeg var 17. Hadde vært sammen halvannet år. Hadde vært greit å bo helt aleine en stund først, men vi har da klart oss. Så det er absolutt en mulighet for at det går bra. Bli enige om fordeling av husarbeid og utgifter først ihvertfall.
Amethyst Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Jeg ville ikke flyttet inn med noen så tidlig. Etter 4 mnd er man mest sannsynlig ikke klar til noe sånt. Dessuten sier du jo at du liker å bo hjemme med foreldrene dine. Bo heller hjemme, spar penger og lær hverandre bedre å kjenne 5
Gjest chiki Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Jeg flyttet på folkehøgskole da jeg var 17år, også rett inn hos kjæresten min etterpå. Vi møttes på folkehøskolen, bodde hjemme hos foreldrene våre sommeren, også flyttet vi sammen:) er nå 24 år og vi er gift og har barn:)
.Elena.. Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2014 Tusen takk for svar! Han er veldig flink med tanke på husarbeid og matlaging så jeg tviler ikke på at vi kommer til å få det fint sammen. Samtidig er jeg så usikker på om det beste hadde vært å bo seperat en stund til og ikke bli så fort etablerte og "voksne". Åå, Han er så veldig giret på at jeg skal flytte inn.. vanskelig valg. Dere som flyttet inn med kjæresten når dere var så unge, føler dere at dere ble for fort voksne?
Gjest Gaea Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Jeg gjorde det samme, gikk fint. Hadde ikke vært sammen så mye lengre heller, men han bodde nærmest hos meg etter en måned, så jeg hadde en viss anelse om hvordan det ville bli.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Si i fra at du ikke er helt klar for det enda, at du er redd forholdet er litt ferskt. Etter 4 mnd. sitter fortsatt nyforelskelsen i, så det kan være lurt å vente litt til du er helt sikker på beslutningen. På den måten rikiserer du ikke å få slengt i trynet at du "lovet å flytte inn, derfor han gadd å kjøpe hus" eller lignende. Veldig greit å la han bo alene litt også, å finne ut hvordan det er å ha ansvar for et helt hus alene mtp. vasking, vedlikehold ol. Så ser han at det blir lettere når du flytter inn I stedet for at dere flytter sammen og du på en måte får hele det ansvaret.. Det er mitt råd altså Men om du vil, så er det jo ikke noe som stopper dere. Er jo relativt vanlig å flytte sammen når man er 18/etter vgs. Ble selv samboer da jeg var 18 (nesten 19). Anonymous poster hash: 74751...2a1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Selv om du ikke flytter inn så vil du nok tilbringe veldig mye tid hos ham Du kan jo sove over liksom.. Men det er også greit å kunne dra hjem til seg selv og familien inni mellom Hvis du er veldig mye hos ham i huset hans, så vil det jo etter hvert bli naturlig at dere flytter sammen Anonymous poster hash: 74751...2a1
.Elena.. Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 6. februar 2014 Jeg tror kanskje jeg venter litt med å flytte inn hos han og heller ser det litt ann. Bedre å vente enn å ta forhastede beslutninger! 1
Marie90 Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Jeg ville absolutt ikke gjort det. Det er fristende fordi man er forelsket, har et sted for seg selv og kanskje er lei av foreldre. Men ulempene er storre. Utallige ganger har folk vaert i situasjonen at forholdet er i trobbel men "det er saa vanskelig med det praktiske" fordi man har valgt aa flytte sammen. Hvis du vil vaere selvstendig, flytt hjemmefra men i hybel eller studentbolig.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Dere som flyttet inn med kjæresten når dere var så unge, føler dere at dere ble for fort voksne? Jeg flyttet inn til kjæresten etter ca. 6 mnd, jeg var 18 og han 20. Følte ikke at vi ble fort voksne, jeg gikk fortsatt på videregående, vi festa, var med venner hver for oss og koste oss sammen med alenetid. MEN man blir også kjent med hverandre på en ny måte, og vi kunne krangle så busta føyk til tider, like stae begge to Angrer ikke på at vi flyttet sammen såpass tidlig, er fortsatt sammen snart 5 år seinere. Dette er nesten noe du må se selv og hva du føler er best for deg og dere. Vet flere det har gått skeis for som har flyttet sammen for tidlig og.. Anonymous poster hash: 35b96...b56
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Jeg hadde aldri blitt samboer uten at vi begge hadde bodd minst ett år alene/i kollektiv og hatt ansvar for eget hushold. Man lærer ekstremt mye av det og det er enorm forskjell på å være i stand til å rydde opp etter seg på mammas kjøkken og plutselig være ansvarlig for vannskaden på badet.Anonymous poster hash: 913c4...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Hvordan vil det være å dekke din andel av kostnadene? Har du inntekt eller går du skole? Hvis du går skole, vil du ha mulighet til å gjøre lekser etter skoletid, eller vil han forvente at du kan være med ham hele kvelden om han ikke har lekser. Jeg ville nok bedt min datter om å tenke seg godt om før hun flytter sammen med kjæresten før hun er ferdig med videregående. Og spesielt så tidlig i forholdet. Anonymous poster hash: 8bc45...e3e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 alle jeg kjenner som flytta sammen på vgs/rett etter vgs gjorde det slutt iløpet av to år. det ble mye uenighet om økonomi, man gikk oppå hverandre og var rett og slett ikke klare for dette steget ifølge de fleste jeg har snakket med. Anonymous poster hash: 8e9eb...1c7 1
Gjest Mupsi Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 Du burde vente synes jeg, det er mange år fremover hvor dere kan bo sammen, friheten når du er ung får du ikke igjen.
Gjest Runforit Skrevet 6. februar 2014 #18 Skrevet 6. februar 2014 Mest sannsynlig vil du overnatte masse så sånn sett så vil du jo få smaken av hvordan han er å bo med. Om du fremdeles vil flytte sammen med han ved en senere anledning så vet du mer hva du går til Om du er usikker så ville jeg ventet. Vær kjærester en liten stund til
Gjesten Skrevet 6. februar 2014 #19 Skrevet 6. februar 2014 Jeg tror kanskje jeg venter litt med å flytte inn hos han og heller ser det litt ann. Bedre å vente enn å ta forhastede beslutninger! Klokt I utgangspunktet synes jeg ikke det er noe problem at 18-åringer flytter sammen, men jeg synes nok ikke dere har vært sammen lenge nok til at det er en god idé. Det er også litt skummelt med tanke på at ingen av dere har bodd alene før. Mange kvinner kan skrive under på at man fort blir "mamma" når man flytter sammen med en gutt som aldri har bodd for seg selv. Du virker som en reflektert jente, så du tar nok rett avgjørelse. Bare pass på at du har mulighet til å flytte ut igjen, og han ikke vil at du skal flytte inn fordi han trenger pengene fra leien.
Gjest Pheel Skrevet 6. februar 2014 #20 Skrevet 6. februar 2014 Flyttet inn med min kjæreste da jeg var 18, rett hjemmefra. Ikke noe problem overhodet, bodd sammen i 3 år nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå