Gjest Corto Maltese Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Det er hva jeg spør om Personlig synes jeg Russland er det landet som har best litteratur. Hovedsakelig Russisk litteratur som ble skrevet mellom 1800 og 1900.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Umulig å si, egentlig. Om man velger å fordype seg i ett lands litteratur, er det lett å bli fascinert uansett. Men av bøkene som har gjort mest inntrykk på meg er det påfallende mange av kanadiske forfattere, så da sier jeg Canada, selv om de jo har en mye kortere litterær tradisjon enn de store landene som Russland, Tyskland/det tyskspråklige området, Frankrike, Italia osv. Anonymous poster hash: e4f5f...a30
Agathe Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Storbritannia. Dickens, Shakespeare, Jane Austin, Brontë-søstrene, Tolkien, Oscar Wilde, Virginia Woolf Agatha Christie og masse annen bra krim 1
Gjest Badabing Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Mye bra russisk, men jeg er nok mest anglofil og elsker de gamle klassikerne. Av nyere litteratur synes jeg det begynner å komme mye spennende fra Asia.
She_Leiva Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 (endret) Norsk litteratur mellom 20- og 90-tallet liker jeg. Liker også svensk litteratur, da spesielt med tanke på krimbøker. Liker også Paulo Coelho og Agatha Cristie. Beste boken jeg noen gang har lest er Bram Stokers: Dracula. Endret 6. februar 2014 av She_Leiva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå