AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #21 Skrevet 6. februar 2014 Uansett hvor jeg har flyttet inn, så har jeg vasket på min måte, uansett om det har vært vasket før. Det er bare sånn jeg er. Skjønner ikke hva som er så rart med det? Alle har sine måter og grunner, men jeg kaller ingen rar for det.Anonymous poster hash: b7c4e...cda Hvorfor skal folk ta seg bryet med å vaske da når du insisterer på å vaske på din måte? En ting er å vaske undertøy man har kjøpt før man tar det i bruk - men vinduer???? Anonymous poster hash: dbd0c...212 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #22 Skrevet 7. februar 2014 Det er forskjell på utendørs vask og vask av vinduer. Man kan jo ikke bare vaske innsiden av vinduene! Anonymous poster hash: dbd0c...212 Jo selvfølgelig. Det er mange leiligheter i store blokker som har vinduer som ikke skal vaskes av beboerne fordi det er stor risiko forbundet med dette. Og jeg gjentar, det er ingen krav til vask av vinduer utendørs ved salg av bolig. Kun innendørs. Anonymous poster hash: 6f26c...294 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #23 Skrevet 7. februar 2014 Det er forskjell på utendørs vask og vask av vinduer. Man kan jo ikke bare vaske innsiden av vinduene!Anonymous poster hash: dbd0c...212 Hæ? Hvorfor skulle ikke det være mulig? Jeg vasker sikkert vinduer innvendig 4-5 ganger oftere enn jeg vasker utvendig, og vasker dermed "bare innsiden" stadig vekk. Det er da et helt forståelig og enkelt konsept? Anonymous poster hash: e8f9f...643 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #24 Skrevet 7. februar 2014 Herregud da folkens, dere her på Kg er virkelig noe for dere selv. Gud forby at andre ikke tenker/gjør som dere! da er de enten rare eller dere ikke skjønner. Dere synes det er rart jeg vasker vinduene som er vasket og jeg synes dere er rare som ikke klarer å slå det fra dere å gå videre. Har sagt mitt i denne saken, ha en fin dag Anonymous poster hash: b7c4e...cda 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #25 Skrevet 7. februar 2014 Da vi solgte huset, hadde vi betalt for flyttevask men de hadde unnlatt å vaske vinduene utvendig der de ikke lett kom til. La ikke merke til dette selv. De nye eierne derimot så det, så vi måtte tilbake og vaske vinduene utvendig før de ville underskrive overtagelsespapirene. Pinlig...Anonymous poster hash: 5c056...7e1 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #26 Skrevet 7. februar 2014 Da vi solgte huset, hadde vi betalt for flyttevask men de hadde unnlatt å vaske vinduene utvendig der de ikke lett kom til. La ikke merke til dette selv. De nye eierne derimot så det, så vi måtte tilbake og vaske vinduene utvendig før de ville underskrive overtagelsespapirene. Pinlig...Anonymous poster hash: 5c056...7e1 Ja, det er nettopp sånne ting jeg vil unngå. Så her er det bare å skrubbe i vei! Nå er det jo i tillegg meldt mildvær og regn... så de blir ikke pene lenge er jeg redd... Men da er det hvert fall gjort! Anonymous poster hash: d6e32...ff3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #27 Skrevet 7. februar 2014 Jo selvfølgelig. Det er mange leiligheter i store blokker som har vinduer som ikke skal vaskes av beboerne fordi det er stor risiko forbundet med dette. Og jeg gjentar, det er ingen krav til vask av vinduer utendørs ved salg av bolig. Kun innendørs. Anonymous poster hash: 6f26c...294 Det er de nye eierne revnende likegyldig at det er forbundet med risiko eller mye styr. Vinduene skal vaskes også utvendig, da skitne vinduer naturligvis ødelegger for de som er inne i boligen, noe en skitten yttervegg ikke gjør. Da vi solgte huset, hadde vi betalt for flyttevask men de hadde unnlatt å vaske vinduene utvendig der de ikke lett kom til. La ikke merke til dette selv. De nye eierne derimot så det, så vi måtte tilbake og vaske vinduene utvendig før de ville underskrive overtagelsespapirene. Pinlig...Anonymous poster hash: 5c056...7e1 Hehe, kanskje det var vi som overtok huset deres Neida, men vi nektet også å undertegne før yttervinduene var vasket. Hadde ikke selgerne ikke gjort det i løpet av et par timer, hadde de måttet betale dyrt for det. Anonymous poster hash: dbd0c...212 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #28 Skrevet 7. februar 2014 http://www.mitthjem.no/magasin/rydding-og-rengjoring-av-bolig-til-overtagelse-0 http://www.boligtorget.no/lb/CustomContent/files/5_Krav_til_innflytt.pdf Hvis noen skulle være i tvil, vinduer skal vaskes inn- og utvendig. Anonymous poster hash: dbd0c...212 3
Gjest Keikolina Skrevet 7. februar 2014 #29 Skrevet 7. februar 2014 Har ikke vaska vinduene siden jeg flytta inn, og da var de heller ikke vaska, ha ha.
Sunshine Skrevet 9. februar 2014 #30 Skrevet 9. februar 2014 (endret) Det er de nye eierne revnende likegyldig at det er forbundet med risiko eller mye styr. Vinduene skal vaskes også utvendig, da skitne vinduer naturligvis ødelegger for de som er inne i boligen, noe en skitten yttervegg ikke gjør. Hehe, kanskje det var vi som overtok huset deres Neida, men vi nektet også å undertegne før yttervinduene var vasket. Hadde ikke selgerne ikke gjort det i løpet av et par timer, hadde de måttet betale dyrt for det. Anonymous poster hash: dbd0c...212 Betale dyrt for at noen vinduer ikke er vasket utvendig??? Hjelpes... Det er jo bare en bagatell som man fikser lett på kort tid. I verste fall får man sette bort jobben og kreve betaling for det, men så himla dyrt blir det ikke om det ikke krever leie av lift. Endret 9. februar 2014 av Sunshine 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #31 Skrevet 9. februar 2014 Betale dyrt for at noen vinduer ikke er vasket utvendig??? Hjelpes... Det er jo bare en bagatell som man fikser lett på kort tid. I verste fall får man sette bort jobben og kreve betaling for det, men så himla dyrt blir det ikke om det ikke krever leie av lift. Det er ikke alltid en bagatell, nei, og det er jo nettopp grunnen til at noen tror de kan droppe det. Vaskeren må blant annet sikres skikkelig med mindre det er lave vinduer som vender innover eller man har tilgang til alle vinduene fra bakkeplan eller balkong. I en Frognerleilighet er det for eksempel ikke en bagatell. Ved overtakelse skal slike ting være gjort, og er det ikke det, skaper det bryderi og forsinkelse for de nye eierne. Det er ikke en bagatell. Hadde vi måttet avbestille flyttebyrået og bestille dem igjen for et senere tidspunkt, hadde det kommet på temmelig mange tusen. Anonymous poster hash: dbd0c...212 1
Surriball Skrevet 9. februar 2014 #32 Skrevet 9. februar 2014 Vi tok akkurat over et hus, og huseier var helt ærlig på at hun ikke hadde vaska vinduene utvendig siden det er så kaldt ute for tiden. Det hadde ikke ramla meg inn å klage på det. Herlighet, det er bare vinduer, det går fort å vaske selv. Jeg ville ha huset mitt NÅ, og det var det eneste som ikke var vasket. Vindusvask er virkelig, virkelig ikke særlig viktig. Kjekt, ja, fint med rene vinduer, ja. Vaske i flere minusgrader? Nei. Klage på grunn av det? Nope, skjer ikke. 3
Sunshine Skrevet 9. februar 2014 #33 Skrevet 9. februar 2014 (endret) Man trenger da ikke avbestille flytting pga møkkete vinduer. Ærlig talt. Må du tømme rommet hver gang du skal vaske vinduene da? Endret 9. februar 2014 av Sunshine 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #34 Skrevet 9. februar 2014 Det er ikke alltid en bagatell, nei, og det er jo nettopp grunnen til at noen tror de kan droppe det. Vaskeren må blant annet sikres skikkelig med mindre det er lave vinduer som vender innover eller man har tilgang til alle vinduene fra bakkeplan eller balkong. I en Frognerleilighet er det for eksempel ikke en bagatell. Ved overtakelse skal slike ting være gjort, og er det ikke det, skaper det bryderi og forsinkelse for de nye eierne. Det er ikke en bagatell. Hadde vi måttet avbestille flyttebyrået og bestille dem igjen for et senere tidspunkt, hadde det kommet på temmelig mange tusen. Anonymous poster hash: dbd0c...212 Du høres ut som de nye eierne av det gamle huset mitt i hvert fall...Anonymous poster hash: 5c056...7e1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå