Gå til innhold

Langhåret Collie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en bruker her inne som hadde tips om et par svenske oppdrettere av langhåret Collie. Finner ikke igjen tråden og husker dessverre ikke brukernavnet. :tristbla:

Hvis du leser dette, kunne du sendt meg en PM?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke meg, og jeg skal ikke blande meg inn, men jeg vil advare mot disse: www.rudangens.net

Ikke nok med at de driver rovavl på hundene (og den ene av hannen har ekstremt mange avkom og blir brukt ukritisk i hytt og pine), så risikerer man at oppdrettere lar deg komme å plukke ut valp, for så å ombestemme seg etterpå fordi de heller vil beholde valpen eller selge til noen andre (som er mer utstillingsinteressert ofte).

Jeg har både personlig erfaring med de, og snakket med flere som har samme erfaringen.

Om du er interessert i amerikanske linjer, kan jeg virkelig anbefale www.lassie.dk

Anonymous poster hash: 169a6...250
Skrevet

Det var ikke meg, og jeg skal ikke blande meg inn, men jeg vil advare mot disse: www.rudangens.net

Ikke nok med at de driver rovavl på hundene (og den ene av hannen har ekstremt mange avkom og blir brukt ukritisk i hytt og pine), så risikerer man at oppdrettere lar deg komme å plukke ut valp, for så å ombestemme seg etterpå fordi de heller vil beholde valpen eller selge til noen andre (som er mer utstillingsinteressert ofte).

Jeg har både personlig erfaring med de, og snakket med flere som har samme erfaringen.

Om du er interessert i amerikanske linjer, kan jeg virkelig anbefale www.lassie.dk

Anonymous poster hash: 169a6...250

Huff det hørtes veldig useriøst ut. Dessverre er det alt for mange slike oppdrettere der ute, og så lenge valpekjøperne fortsetter å kjøpe, blir man ikke kvitt forholdene heller.

Jeg har hatt norskoppdrettet collie fram til i sommer, men datteren min mener jeg bør se til Sverige når vi evnt skal kjøpe hund neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...