Gå til innhold

Krav på å ha med noen i møte med barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man skal i møte med barnevernet, har man krav på å kunne ha med seg noen? Hvor kan man i så fall finne informasjon om dette?

Anonymous poster hash: 503f3...09a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke krav på det antar jeg, men du er nok fristil å ha med deg den du skulle ønske. Det eneste jeg vet er at man har krav på advokat dersom det kjøres sak mot en i fylkesnemda

Anonymous poster hash: 33c12...e0f

Skrevet

Du kan ta noen med deg. Advokat som juridisk støtte eller en venn, familiemedlem eller andre som psykisk / moralsk støtte.

Det står ingen steder, men gi bare beskjed ar du tar med deg noen. Det kan de ikke nekte deg for det står heller ingen steder at foreldre plikter å møte alene.

Anonymous poster hash: d0e78...69f
Skrevet

Denne siden har jeg funnet, men jeg klarer ikke finne om om akkurat det jeg spør om.

Barnevernet sier de ikke ønsker at mor har med seg noen.

Skrevet

Denne siden har jeg funnet, men jeg klarer ikke finne om om akkurat det jeg spør om.

Barnevernet sier de ikke ønsker at mor har med seg noen.

De kan ønske det, men de kan ikke nekte at mor har med seg noen.

• Liker 2
Skrevet

De kan ønske det, men de kan ikke nekte at mor har med seg noen.

Hva kan grunnene til at de ikke ønsker at mor skal ha med seg noen være?

Og vil det kunne telle negativt at hun trosser dette ønsket?

Skrevet

Hva kan grunnene til at de ikke ønsker at mor skal ha med seg noen være?

Og vil det kunne telle negativt at hun trosser dette ønsket?

Det kan være på grunn av taushetsplikten, men mor kan løse barnevernet fra taushetsplikten for vedkommende hun har med seg. Forslag: Mor spør barnevernet om årsak til at de ikke ønsker at hun har noen med seg. Og så kan mor forklare hvorfor det er bra for henne å ha med seg en støtte.

• Liker 1
Skrevet

Det kan være på grunn av taushetsplikten, men mor kan løse barnevernet fra taushetsplikten for vedkommende hun har med seg. Forslag: Mor spør barnevernet om årsak til at de ikke ønsker at hun har noen med seg. Og så kan mor forklare hvorfor det er bra for henne å ha med seg en støtte.

Takk for svar.

Barnevernet sto på døren tidligere denne uken, helt uanmeldt. De kom inn, snakket med mor og barn. Ble avtalt at det skulle være et nytt møte neste uke, uten barn.

Mor ba om at hun fikk beskjed om tidspunkt og dato i god tid da hun ønsket å ha med seg far (ikke biologisk far, men han har fungert som far siden barnet var 1 år).

Mor fikk i dag tekstmelding fra barnevernet om at møtet blir onsdag, og at de ikke ønsker at far skal være med.

Skrevet

Generelt sett vil det vel være lurt å ikke ha noen med seg. Om man ikke takler et møte med BV på egen hånd, er det vel et tegn på at man kanskje ikke er veldig selvstendig og oppegående?

Anonymous poster hash: ee28c...041
  • Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Då er det meir forståeleg, fordi han på ein måte er part i saka, og dei vil høyre mors forklaring utan at han er der. Ho kan ta med ein person, men ikkje han. Det syns eg mor skal respektere, det har noko med å sjå mor for den ho er, og høyre hennar upåverka forklaring. Kanskje vil dei spørje om forhold rundt far som det er vanskeleg for mor å svare på med han til stades.

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar.

Barnevernet sto på døren tidligere denne uken, helt uanmeldt. De kom inn, snakket med mor og barn. Ble avtalt at det skulle være et nytt møte neste uke, uten barn.

Mor ba om at hun fikk beskjed om tidspunkt og dato i god tid da hun ønsket å ha med seg far (ikke biologisk far, men han har fungert som far siden barnet var 1 år).

Mor fikk i dag tekstmelding fra barnevernet om at møtet blir onsdag, og at de ikke ønsker at far skal være med.

Da ville jeg tolket det dit hen at det er "far" som er årsaken til bekymringsmeldingen de åpenbart har fått...

• Liker 5
Skrevet

Generelt sett vil det vel være lurt å ikke ha noen med seg. Om man ikke takler et møte med BV på egen hånd, er det vel et tegn på at man kanskje ikke er veldig selvstendig og oppegående?

Nå er det ikke snakk om at man ikke takler det. Møtet i går gikk jo fint. Det er bare det at selv om mor er sikker på at hun har sitt på det tørre er det jo selvsagt en belastning.

Då er det meir forståeleg, fordi han på ein måte er part i saka, og dei vil høyre mors forklaring utan at han er der. Ho kan ta med ein person, men ikkje han. Det syns eg mor skal respektere, det har noko med å sjå mor for den ho er, og høyre hennar upåverka forklaring. Kanskje vil dei spørje om forhold rundt far som det er vanskeleg for mor å svare på med han til stades.

Dette høres logisk ut.

Da ville jeg tolket det dit hen at det er "far" som er årsaken til bekymringsmeldingen de åpenbart har fått...

Takk for alle svar.

Mor skal ta kontakt med barnevernet og forhøre seg om hvordan de stiller seg til at hun tar med noen annen enn far.

Skrevet

Ja du har lov til å ha med advokat:) La advokaten snakke for deg!

Skrevet

Jeg hadde med meg en representant fra Familiesenteret i kommunen jeg bor i. Jeg og barnet hadde vært til veiledning i regi av Familiesenteret i et par år og hun kjente dermed både meg, barnet og situasjonen veldig godt. Barnevernet hadde ikke noe imot at hun var med meg. Jeg hadde sendt inn søknad frivillig ang hjelp til å få far til å ta hovedomsorgen pga sykdom hos meg, om det har noe å si.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg hadde tatt med advokat jeg! Hørt så mye rart om hvordan ting har blitt forvridd til de grader, greit å ha med et vitne som i tillegg kan hjelpe deg.

Skrevet

Du kan ta med deg hvem du vil. Advokat er dyrt, og det får du ikke dekket før det er en 4-12 (omsorgsovertagelse).

Anonymous poster hash: 54db8...cd4

Skrevet

Denne siden har jeg funnet, men jeg klarer ikke finne om om akkurat det jeg spør om.Barnevernet sier de ikke ønsker at mor har med seg noen. Anonymous poster hash: 503f3...09a

Jeg vil anbefalle å ta med en som fører eget referat , det er ikke alltid lett å huske alt som ble sagt senere .

• Liker 1
Skrevet

Generelt sett vil det vel være lurt å ikke ha noen med seg. Om man ikke takler et møte med BV på egen hånd, er det vel et tegn på at man kanskje ikke er veldig selvstendig og oppegående? Anonymous poster hash: ee28c...041

Nei, det er det slett ikke .

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar. Barnevernet sto på døren tidligere denne uken, helt uanmeldt. De kom inn, snakket med mor og barn. Ble avtalt at det skulle være et nytt møte neste uke, uten barn. Mor ba om at hun fikk beskjed om tidspunkt og dato i god tid da hun ønsket å ha med seg far (ikke biologisk far, men han har fungert som far siden barnet var 1 år). Mor fikk i dag tekstmelding fra barnevernet om at møtet blir onsdag, og at de ikke ønsker at far skal være med. Anonymous poster hash: 503f3...09a

Om du skal ha med deg noen, synes jeg det burde være en nøytral person (til en viss grad). Ikke stefar. Men å ta med seg noen som vitne er lurt nok. En venn eller advokat som ikke er direkte involvert i omsorgsituasjonen til barnet.

Anonymous poster hash: 1329a...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...