Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som gjorde seg noen opplevelser forste gang de flyttet inn med noen?

Jeg har oppvokst med sosken saa er ikke enebarn eller noe slikt. Men mens jeg har studert har jeg leid alene stort sett - bortsett fra da jeg var i en studentbolig, men det var et "profesjonelt" sted der man delte et stort kjokken med fremmede og ikke bodde vegg i vegg.

Har flyttet inn hos en jente naa - hun eier leiligheten og jeg leier. Hun er veldig grei og vi kommer godt overens. Jeg er 23, hun 30.

Hun har en britisk kjaereste paa 52 som jobber i byen iblant og iblant utenfor. Han er noen ganger innom og henter ting for henne. Sist hun kom hjem fra reise spurte hun om han kunne bo her noen dager og jeg sa det var greit. Det er en liten leilighet og han sover paa sofaen i stuen/kjokkenet, hun har et soverom og jeg ett til. Han jobber hjemme fra PC saa han er hjemme hele dagen.

Igaar kom jeg hjem fra universitetet kl 17 og fikk vite at de hadde arrangert cocktailparty med noen venner av ham kl 19. Jeg sa til henne at jeg hadde endel lekser og arbeid aa gjore og hun sa det var helt greit.

Jeg er ikke irritert eller noe slikt og jeg tenker at det er gi og faa - hvis en venninne vil besoke meg er det jo fint at jeg har tillatt roomien det foer.

Jeg bare lurer - for dere som har bodd hos noen som eier boligen, foler dere en stor forskjell fra naar man leier et sted sammen? Saann som det er naa foler jeg jo at det er hennes leilighet (selv om jeg betaler en ganske hoy leie, 9000, men leien er hoy her).

Anonymous poster hash: f6685...2ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom ut litt feil - jeg sa at jeg hadde lekser saa jeg ikke hadde tid til aa delta, og hun sa det var greit.

Skrevet

De er kjærester men han sover på sofaen? Det må vel gå greit at du inviterer noen venner over, men snakk med henne først, det er normalt oppførsel.

Skrevet

Du burde se på det som å leie leilighet sammen med noen. Om hun hadde sett på det som bare sin leilighet hadde hun nok ikke spurt deg om noenting, men gjort som hun vil :) Når jeg bodde i Oslo så måtte jeg leie ut to rom i leiligheten min for å få ting til å gå rundt. Det ble som ett bokollektiv, bare med at de aller fleste møblene der var mine og at jeg hadde myndighet til å hive ut folk som ikke betalte husleien sin eller misholdte husreglene over tid (som eks. spørre de andre når man vil ha fest).

Anonymous poster hash: 1fede...d59
Skrevet

De er kjærester men han sover på sofaen? Det må vel gå greit at du inviterer noen venner over, men snakk med henne først, det er normalt oppførsel.

Vet ikke hvorfor han sover paa sofaen.

Jeg har ikke planer om aa invitere venner over, mente bare at jeg vil akseptere at hun inviterer folk over, for hvis det blir slik at jeg vil ha en venninne her saa er det lettere naar det gaar begge veier.

Det jeg mente er at jeg foeler veldig at det er hennes leilighet og at jeg leier et rom.

Skrevet

Ja du leier med henne, men det virker som du har bikka litt over. Jeg hadde aldri gadd å spørre for å få lov til å ha en venninne på besøk. Jeg kunne informert om at hun kommer, men å skulle få tillatelse blor for drøyt. Og nå snakker jeg ikke om fest eller å invitere 20 stk av sine nærmeste. Det blir noe annet.

Anonymous poster hash: bfe10...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...