AloeVera Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Har fått vondt i anklene i det siste. Smerten er verst når knærne kommer over tærne ved bøy så tror det er det som er problemet. Det skjer når jeg lander en bakoversalto eller en flikkflakk. Har lagt merke til at jeg lander langt foran på tærne og ofte får jeg knærne over tærne. Dette er svært smertefullt. Det er også vondt når jeg sitter med bena oppi sofaen. Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt disse smertene? Måter å trene opp sterkere ankler? Støttebandasje eller bør jeg tape? I så fall, hvordan? Å slutte med turn er ikke et alternativ
ablaze Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Bosu-ball/balansepute e.l. er kjempebra for å styrke opp ankler og knær. Støttebandasje/tape vil gi falsk støtte som faktisk vil gjøre anklene dine enda svakere, så det bør kun brukes ved skade. http://www.trening.no/treningstips/1672.o2.html http://www.idrettsbutikken.no/Avdelinger/Produkter/Kampsport/Balanse/Balanseputer/Airex-Balansepute-Bestselger-til-trening-og-rehabilitering-AQ090-p0000010748
Gjest carmabell Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Jeg vet i alle fall hvordan du kan styrke anklene dine for å forebygge flere skader og for å få bort smertene om det ikke er noen alvorlige skader. Stå i en trapp med de foreste delene av føttene på trappetrinnet og bakdelen på føttende hengende ned fra trappetrinnet. Ta så og gå opp sakte på halv tå ( det vil si at du står på "tærna" og uten å flytte føttene) og så gå sakte og kontrollert ned. Dette er blandt annet øvelser for å styrke angler for tåspisstrening til ballett og de hjelper masse! :D Du kan også kjøpe deg en slik "balansesirkel" hvor man står på den og prøver å holde balansen, den hjelper også mye! Siste er et sprøsmål: går du innover eller utover med føttene? For det kan også føre til smerter og svakheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå