Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei veldig, veldig god venninne siden barnhagen som for ikke så alt for lenge siden fikk seg kjæreste. I begynnelsen når jeg fikk kjæreste (det er et par år siden), så klaget hun veldig på at jeg ble mer fraværende og "kjedelig". Riktignok så brukte jeg tid med henne da også, var med på fester og vi gjorde fortsatt mye morsomt - synes jeg, da.

Hun har alltid vært morsom å være med, flink til både skole og jobb, og ikke noen som lar seg styre. Jeg likte kjæresten hennes veldig godt i starten, og tenkte at han vil nok gjøre henne godt. Men vet dere hva, nå har jeg ombestemt meg! Etter de to ble sammen, har hun forandret seg totalt.

Vi er flere venninner som reagerer på det, forøvrig. Hun utsetter nå studiene i 1,5 år på grunn av ting han skal foreta seg, og sitter hjemme og venter på han. Hun skal flytte dit han vil flytte, og må velge studier utifra om det er noe hun kommer innpå der de flytter.

I det siste tar hun ikke så ofte kontakt, det er vi venninner som må kontakte henne for det meste. Føler at forholdet har blitt mer anstrengt, men vi har så mye historie sammen at jeg gir ikke opp og lar denne nye fyren ta fra meg min beste venn. Har opplevd at han prøver å bestemme hva hun skal spise/drikke, om hun får røyke og lignende.

Sånn det ser ut nå, så er det han som styret det meste i hennes liv, og han har forandret henne veldig. Det eneste hun legger ut på nett nå er kjærlighetsbilder, tekster og lignende.

Kjenner jeg nesten legger denne fyren for hat! Usikker på hva jeg skal gjøre, for jeg er sjokkert over at han plutselig betyr mye mer for henne enn meg, som har vært som en søster siden barndommen. :jolie:

Anonymous poster hash: 2dd78...905
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår din frustrasjon i forhold til denne mannen, men det er vel strengt tatt venninna di du bør rette sinne ditt mot? Hun er selv ansvarlig for sitt liv og sine valg. Jeg synes du bør ta dette opp med henne. Fortell henne hvordan du opplever situasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan situasjonen hennes er... Men jeg tenker at kanskje venninnene mine føler det slik nå... Jeg har ikke tatt kontakt med de siden før jul og dette med god grunn... Jeg har på en måte vokset fra all denne drikkingen og festingen og så er jeg gravid og har vært i elendig form siden før jul... Men det som skuffer meg mest er at de jeg så på som mine beste venner faktisk ikke har tatt kontakt med meg heller... Jeg er riktig nok så dårlig at jeg orker ikke å invitere på besøk eller dra på besøk, når jeg kommer fra jobb har jeg mer enn nok med meg selv...

Har du tenkt på at det kan være en grunn til at hun ikke har tatt kontakt?

Anonymous poster hash: fc77b...40f
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...