Gå til innhold

Møbler fra ikea

momo

Anbefalte innlegg

Lurer på hva dere synes om kvaliteten på møblene fra ikea.

Selv har jeg ingen møbler defra, men synes de har veldig mye fint, og ikke minst praktisk med avtagbare trekk på det meste.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at kvaliteten er helt grei.

Har hatt både sofa, seng, spisebord, salongbord, bokyller osv fra IKEA.

Da jeg flyttet inn i min første leilighet kjøpte jeg masse av det billigste (av typen bord og 4 stoler for 398 kroner og hjørnesofa til 2900,-). Møblerte en hel leilighet for 10000 kroner. Det meste av dette ble selvsagt byttet ut etter hvert, men sofaen holdt faktisk i 5-6 år.

Som alle andre steder, så varierer kvaliteten og det henger ofte sammen med prisen. IKEA har kjempebillige og litt dyrere møbler.

Jeg ville kanskje ikke kjøpt sofa på IKEA en gang til. De jeg liker best er ofte like dyre som andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea har nok som de fleste andre butikker forskjellig kvalitet på varene, du kan få dyrere og bedre møbler, og billige, dårligere møbler. Enkelte ting ville jeg aldri kjøpt på Ikea, f.eks. sofa og seng, det er møbler som skal vare lenge, og da vil jeg heller kjøpe noe jeg er sikker på er god kvalitet og som ser bra ut (jeg synes Ikea-møbler ofte kan være ganske stygge, men noe ser bra ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Vi har seng fra ikea.. eller, madrasser da, vi har ikke sengeramme, kontinentalseng. Og, derdom vi ikke likte dem kunne vi ligge på dem i opptil ett år, og likevel få bytte dem... og det er 10 eller 12 år (husker ikke helt) garanti på dem, og nå, to år senere, sover i alle fall jeg fortsatt meget godt i senga mi :)

Vi har sofa derfra også, men det er bar en enkel sovesofa som vi med tiden (eller, økonomien...) skal bytte ut, men den er grei som gjesteseng, når vi bor så langt unna alle vi kjenner at de bestandig kommer for å overnatte om de først kommer. Bokhylle derfra, enkel og grei. Spisestue, jeg synes den er flott (men glassbodet kommer jeg bare til å like så lenge vi er barnløse, mistenker jeg... Det var uansett sambos valg, så han kan få den oppgaven...) Pcpulten min, og sambo sin er fra ikea, og kjøkkeninnredningen (den har ikke vi valgt altså, vi leier) er også derfra.

Vi har hatt alle disse tingene i to år nå, og de holder seg fortsatt utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Vi har følgende og jeg er fornøyd med alt:

* Bokhyller med glassdører (BILLY)

* Stooort kjøkkenbord (Norden?) som jeg er kjeeeempefornøyd med!!!

* Billigste kjøkkenløsning som møbelement på vaskerommet

* 10 år gammel stor kommode - den er blitt litt vinglete, må nok stramme noen skruer.

* Klesskap til barna (PAX)

* Hyller og kommoder (Magiker, Lack og Robin)

* Gardiner, stoff, gardinstenger, trepersienner

m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Da blir det nok noen møbler fra ikea.

Vi skal flytte i en helt ny leilighet som blir mer minemalistisk, og vi trenger nye møbler siden vi nå bor i ett 50 år gammelt hus. Nå har vi masse store furu møbler og to store sofaer.

Så vi trenger nok det meste nytt.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...