Gå til innhold

Ustabil pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn jeg har full foreldre rett for, faren bor ikke i landet, og vi gikk i fra hverandre for 5 år siden. Han har pr i dag ikke skjønt at vi ikke lengre sammen, selvom jeg har hatt ny kjæreste i 3 år. Hver gang jeg prater med han kommer han med romantiske erklæringer, hvorpå jeg må forklare atter engang at det ikke passer seg da jeg er i et nytt forhold. Han blir så kjempe sur, anklager meg for å bare tenke på meg selv og ikke på vårt felles barn, at det beste for alle parter er om vi blir sammen igjen. Det skal sies at vi hadde masse problemer i forholdet vårt, utroskap fra hans side og psykisk mishandling. Når han ser at taktikken med å prøve å få meg til å få dårlig samvittighet ovenfor barnet ikke fungerer, så starter han med å true med å ta sitt eget liv. (osv.)

Nå vil han at vi skal dra til et tredje land å treffe han, slik at han kan treffe barnet sitt (de har ikke sett hverandre på 5 år, annet en skype og selvsagt telefonsamtaler) Jeg har aldri sagt nei til dette, fordi jeg mener at barnet mitt har rett til å kjenne sin far. Men nå som det nærmer seg avreise så begynner jeg å tvile. Han har vært ustabil opp i gjennom det hele, truet med det ene og det andre, og jeg begynner å lure på om det er trygt å reise alene med barnet til et annet land for å treffe han. Er det fælt av meg å si at han kan treffe barnet når han selv kan reise til Norge?

Anonymous poster hash: e94a9...6fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres risky ut å reise. Har du noen som kan være med deg? Jeg tenker i mitt stille sinn p¨å barnebortføring ol. Han typen der høres ikke videre stabil og pålitelig ut. Hvis han ikke har samværsrett, hvorfor ikke vente til barnet er stort nok til å ta kontakt sev? Eller møtes i Norge.

Anonymous poster hash: 4a53d...eb5
  • Liker 4
Skrevet

Synes det høres risky ut å reise. Har du noen som kan være med deg? Jeg tenker i mitt stille sinn p¨å barnebortføring ol. Han typen der høres ikke videre stabil og pålitelig ut. Hvis han ikke har samværsrett, hvorfor ikke vente til barnet er stort nok til å ta kontakt sev? Eller møtes i Norge.

Anonymous poster hash: 4a53d...eb5

Du er ikke den eneste som har tenkt dette i ditt stille sinn. Jeg vet at sjansen for det er absolutt minimal, jeg har ikke lyst til å tro at han kan være en slik person, men det er ikke noen sjanser å ta. Jeg vet også at han vil prøve å få meg til å vurdere vårt forhold på nytt, og jeg er redd hvordan han skal reagere når det ikke går slik han ønsker. I lang tid etter bruddet vårt spurte han ikke etter barnet vårt engang, og han sa ved ett tilfelle at han var mer glad i meg en barnet.

Jeg ønsker bare ikke at dette skal gå utover barnet vårt, men til dags dato har barnet ikke ytret noe ønske om å treffe sin far.

Ts

Skrevet

Du er ikke den eneste som har tenkt dette i ditt stille sinn. Jeg vet at sjansen for det er absolutt minimal, jeg har ikke lyst til å tro at han kan være en slik person, men det er ikke noen sjanser å ta. Jeg vet også at han vil prøve å få meg til å vurdere vårt forhold på nytt, og jeg er redd hvordan han skal reagere når det ikke går slik han ønsker. I lang tid etter bruddet vårt spurte han ikke etter barnet vårt engang, og han sa ved ett tilfelle at han var mer glad i meg en barnet.

Jeg ønsker bare ikke at dette skal gå utover barnet vårt, men til dags dato har barnet ikke ytret noe ønske om å treffe sin far.

Ts

Han bruker barnet for å komme til deg, høres det nesten som i mine ører.. Ikke noe god far.

Ser ikke grunn til at du skal reise, hvis han er ustabil kan det få farlige konsekvenser for alt vi vet.

Anonymous poster hash: 55c9a...20d

Skrevet

Hjelp!! Ut fra det du skriver, tenker jeg IKKE REIS!!!

Skrevet

Ikke reis. Han kan treffe barnet hos deg hvis han kommer til Norge. Det er svært fornuftig av deg å si, ikke fælt. Hvis han er nektet innreise til Norge, regner jeg med det er en god grunn til det.

Han får forsøke å holde kontakten med barnet via skype og brev og slikt. Du skal ikke godta noen romantiske framstøt fra hans side, ei heller trusler om selvmord. Det høres ikke ut som om det er til barnets beste å ha nær kontakt med en slik far.

Skrevet

Jeg ville aldri i livet risikert det. Hvis han viser ustabile tendenser, er det kanskje ikke det smarteste å la han treffe barnet. Hvis barnet ikke har sett ham på så mange år, er det kanskje like greit. Dessuten vil jeg anbefale deg at hvis du føler at barnet og han må treffe hverandre, gjør det her i Norge, hvor du vet alle dine rettigheter, og hvor du kan få hjelp skulle noe oppstå. Og la ham for all del ikke ha henne alene ett øyeblikk.

Hvilket land er det snakk om å treffes i? Er det ett land hvor fars rettigheter ikke er større enn mors?

Det er mange land hvor han kan kreve at det er sin datter og ta henne uten at du kan gjøre noe.

Anonymous poster hash: 30bd9...770
Skrevet

Vær på vakt. Jeg får en svært dårlig magefølelse når jeg leser det du skriver. Stol på din egen evne til å vurdere dette. Tenk med hodet og ikke med hjertet.

Skrevet

Ikke vær naiv, TS. Det er mange saker i fht barnebortføring i disse tider, om han bor i et land der far/menn har alle rettigheter, så er det ikke sikkert du ser ungen igjen.

Hvorfor skal barnet treffe en far som er ustabil, psykisk (og fysisk?) vodelig og truer med selvmord? Om han ville tatt selvmord hadde han nok gjort det for lenge siden. Det er det siste kortet han har å spille ut for å få makt over deg.

Ha minst mulig kontakt med fyren, du. Kanskje barnet ditt har bedre av å ha en stabil farsfigur i din nåværende samboer/mann. Det kan bli forvirrende med flere.

Anonymous poster hash: 0b7d0...55d

Skrevet

Aldri i livet, hadde ikke vurdert det et øyeblikk. Haddesagt til ham at han er hjertelig velkommen til å møte barnet - i norge!

Skrevet

Ville ikke vurdert det engang!

Anonymous poster hash: 36052...f34

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort! Tenk på din egen, og ikke minst barnets sikkerhet.

Skrevet

Sært å lese. Kjenner meg litt igjen, bare at barnet mitt/jeg ikke har kontakt med faren.

Jeg hadde ikke reist noen steder for å treffe ham. Han kunne heller ha kommet hit så¨kunne vi ha møttes på familievernkontoret, hos barnevernet eller lignende, hvor folk med erfaring med lignende saker kunne ha vært tilstede.

Anonymous poster hash: b9857...03a
Skrevet

Kan jeg spørre hvor han er ifra, men hvis du ikke vil si det, hvilket land skal dere møtes i?

Et tredje land kan være ok, men må da være et land med god rettssikkerhet og gode avtaler med Norge. Og du bør ha med deg minst en til, kanskje helst flere du stoler på.

Synes heller ikke det er uhørt å be han komme til Norge for å møte barnet, men også her ville jeg alliert meg med venner/kjente (sånn for sikkerhets skyld.)

Anonymous poster hash: 60d50...75b

Skrevet

Beklager at jeg svarer sent. Faren er fra et afrikansk land, men oppholder seg nå i Hvite Russland. Han vil vi skal møtes i Tyrkia. Etter jeg forklarte han for hundrede gang at det ikke var noe, ei heller aldri kommer til å bli noe mellom oss, så har jeg ikke hørt fra han. Virker ikke som han bryr seg så veldig mye om barnet sitt, og at det heller er et argument for å prøve å få meg tilbake.

TS

Skrevet

Jeg hadde ikke turt. Barnebortføring er et skrekk-scenarie. Hjelper ikke om landet har avtaler med Norge osv. Hvis han kommer til Norge, ville han ikke fått vært alene med barnet.

Skrevet

hadde ikke reist alene med barnet ihvertfall, og far hadde ikke fått sekunder i alenetid med barnet.

det tryggeste er i Norge! selv da hadde han ikke fått være alene med barnet!

ta med deg din far,bror, beste kamerat eller kjæreste! ikke ei kvinne!

Skrevet

Tyrkia har ingen utleveringsavtale med norge slik jeg tror det er..?

Anonymous poster hash: 329f1...c59
Skrevet

Nå ser jeg han har ringt, så jeg skal fortelle han når han ringer opp igjen at vi ikke kommer til å reise. Han får se ungen sin om/når han kommer til Norge. Takk for alle råd :) TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...