AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Min mor var 42 når hun fikk meg og pappa var 44. Dette føler jeg har preget mye av min barndom. Jeg er nå 27 og er redd for å få barn for sent. Ser jo nå hvordan mine foreldre har blitt så gamle at de knapt har overskudd til å passe tantebarna mine og jeg tenker da at om jeg venter til jeg blir over 30 så får mine barn veeeldig gamle besteforeldre og kanskje vil de ikke huske dem i det hele tatt når de blir voksne. Jeg ser så mange her inne som hakker på «unge mødre» men det er ikke kult når folk i klassen din spør om moren din er bestemoren din, eller foreldrene dine ikke orket å dra på sykkeltur/skitur fordi de var så gamle heller. Jeg begynner å tenke at hvis mine barn ikke skal lide samme skjebne så bør jeg sette i gang snart selv om jeg ikke har absolutt alt på stell… Anonymous poster hash: c09d9...c71
Majott Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 En trenger jo ikke å ha absolutt alt på stell før man får barn. Det holder lenge at man har en samtykkende far til barnet, klarer å forsørge det, og faktisk har tid.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Du blir da absolutt ingen "ung mor" om du får barn nå, du blir vel akkurat på gjennomsnittet? Kjør på sier jeg, dersom forholdet er bra og økonomien på stell! De aller fleste ønsker ikke å bli en gammel mor. Jeg var 27 da jeg fikk første, helt perfekt! Vil helst være ferdig før 30..Anonymous poster hash: 1612c...aee
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Jeg er skeptisk til veldig unge foreldre fordi jeg selv har hatt det og det har absolutt ikke vært noen fordel synes jeg. Når det er sagt så er det forskjell på å få barn når man er 18-20 år (eventuelt yngre) enn når man er i midten av tyveårene. Synes også hvor etabler man er også har en del å si. Mine foreldre var overhode ikke etablert og tro meg det er ikke noe OK. De fikk barn tidlig og så fant de på at de skulle realisere seg selv ETTER at de fikk barn. Føler det har gått på bekostning av meg og min oppvekst. Men kan godt se at det ikke er så kult med for gamle foreldre heller, men sånn fra midten av 20 årene til midten av 30 årene synes jeg er en fin tid å få barn. Kommer jo veldig an på deg som person også. Anonymous poster hash: 250b9...c78 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Mangler du sæd-donor, så gå på by'n å skaff deg en ONS. Anonymous poster hash: 8b4c0...c99 1
Lou Salome Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Min mor var 42 når hun fikk meg og pappa var 44. Dette føler jeg har preget mye av min barndom. Jeg er nå 27 og er redd for å få barn for sent. Ser jo nå hvordan mine foreldre har blitt så gamle at de knapt har overskudd til å passe tantebarna mine og jeg tenker da at om jeg venter til jeg blir over 30 så får mine barn veeeldig gamle besteforeldre og kanskje vil de ikke huske dem i det hele tatt når de blir voksne. Jeg ser så mange her inne som hakker på «unge mødre» men det er ikke kult når folk i klassen din spør om moren din er bestemoren din, eller foreldrene dine ikke orket å dra på sykkeltur/skitur fordi de var så gamle heller. Jeg begynner å tenke at hvis mine barn ikke skal lide samme skjebne så bør jeg sette i gang snart selv om jeg ikke har absolutt alt på stell… Anonymous poster hash: c09d9...c71 Så lenge du er 27 år, er det kun en snill og ansvarlig barnefar du må ha på stell.
Millimani Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Du er 27 år, du har enda god tid på deg. Skjønner frykten din for å bli en gammel mor, men det er lenge igjen til du er over 40 år. Har du en kjæreste og dere er klare, så er det jo bare å kjøre på hvis det er det dere begge vil
Gjest Wei Wei Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Morfaren døde 27 år før jeg ble født (mamma var bare 5 år da). Farfar døde 4 dager før jeg ble født. Mormor døde da jeg var 14. Hun levde hele tiden med oss. Farmor døde da jeg var 20. Nå er jeg 30 og jeg kan ikke si at jeg har mindre/dårligere forhold til noen av besteforeldre. Jeg kan en del om alle, men jeg husker lite av bestemødre, desverre. Du skal ikke tenke så mye på besteforeldre/barnebarn relasjoner. Blir du en ung mor med unge besteforeldre, så kan du beskymre deg over at oldeforeldre ikke skal ha overskudd/huskes. Det er ikke det som bestemmer NÅR du skal ha barn. Det viktigste er at du selv er (forhåpentligvis) på en stadie i livet ditt hvor du kan være til stedet og ta godt vare på mannen og barna. 2
Gjest chiki Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Jeg er selv 24 år nå og har ei jente på 3 år og venter nr2 til sommeren. Mannen min blir 28 år om noen måneder. Foreldrene mine er 46 og 49 år gamle, og føler de har vært i fin alder når de fikk meg og søskene mine. Mannen sine foreldre er 52 og 54 år gamle. Jenta mi har ekstremt stor glede av besteforeldrene sine! Hun ser mine foreldre flere ganger i uka, og overnatter der en natt nesten vær uke, og har da fri fra barnehagen og er hjemme med mormoren påfølgende dag:) mamma er bare glad hun rakk å bli 40 før hun ble bestemor. Vi hadde ikke alt på stell da hun ble født. Hadde ett stabilt forhold og visste vi ville klare oss økonomisk. Kjøpe hus for 2 år siden. Eneste problemet vi har hatt er at mannen plutselig ble syk rett etter jeg begynte siste året på skole og vi kjøpte huset. Men vi kunne da ikke forutse at han skulle bli syk og det skulle ta nesten 2 år før de fant ut hva som feilet han. På grunn av dette har vi slitt litt økonomisk siden i vår(han mistet jobben mens han var sykmeldt/aap) men satser på det er på stell igjen til sommeren:) dette kunne jo skjedd uansett om man var 25 eller 45!: Så jeg mener så lenge du har en du vil ha som far til barna dine så bør du kjøre på, ingen vet hvor lang tid man bruker på å bli gravid!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Jeg hadde veldig unge foreldre. Vel alt gikk seg til der også. Mye de ikke kunne, men det ble folk av meg. Jeg ble ung mor selv. Jeg syntes den gang at folk over 30 var gamle. Jeg er i dag en ung mor med voksne barn. Jeg har oppdradd ansvarlige barn, som har skikket seg vel. Deres samboere har gamle foreldre i forhold. Nærmer seg 70 noen av de.Pensjonister osv Anonymous poster hash: 79239...02b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Eldre mødre (over 40) lever lenger. Anonymous poster hash: 9cd63...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Eldre mødre (over 40) lever lenger. Anonymous poster hash: 9cd63...d6e Det er faktisk sant! Dersom man får barn som godt voksen så lever man lenger! Visste du at de som har hund også lever lenger enn de som ikke har det? Google it! Anonymous poster hash: c7ec3...6e9 3
Gjest Ciegus Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Min mor var 40 da jeg ble født, og jeg har hvertfall ingen betenkninger med å selv få barn når jeg er 40 (utenom det faktum at mannen min er mye eldre enn meg, så han ville vært altfor gammel om vi ventet så lenge). Så jeg ser ikke problemet med å være "gammel" mor, jeg hadde en fantastisk oppvekst, og foreldre som hadde mye mer tid til meg enn de hadde til mine 15 år eldre søsken da de var små. Men du TS må jo bare få barn når dere er klare. Trenger ikke ha alt på stell, men et stabilt forhold og en god mann er greit å ha. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Det er da ikke farlig å bli mor når man er godt voksen. Man kan da både føle seg og se ung ut selv om man nærmer seg 40 Anonymous poster hash: fb0d8...93a
absinthia Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Det er faktisk sant! Dersom man får barn som godt voksen så lever man lenger!Visste du at de som har hund også lever lenger enn de som ikke har det? Google it! Anonymous poster hash: c7ec3...6e9 Hurra! Jeg er både ung mor, gammel mor, bestemor til en født samme r som minstemann og har hund! Kan det bli bedre?! Til Ts vil jeg bare si at du har enda noen år på deg, konsentrer deg om å finne en mann du kan tenke deg å ha en familie med om du vil få barn innen f.eks 5 år. Når man er kommet i din alder er det jo egentlig en fin alder å få barn på, man har som oftest både jobb og kanskje en rimelig stabil økonomi, samtidig som du både er voksen og rimelig ung.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #16 Skrevet 7. februar 2014 Det er da ikke farlig å bli mor når man er godt voksen. Man kan da både føle seg og se ung ut selv om man nærmer seg 40 Anonymous poster hash: fb0d8...93a Ts her, ja DU kan føle st du er ung, men jeg er ikke så sikker på at barna 'føler'. Anonymous poster hash: c09d9...c71
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #17 Skrevet 7. februar 2014 Veldig svartmaling av godt voksne folk her? Mine foreldre går fjellturer, f.eks fra hytte til hytte i over 1 uke, de har hytte på fjellet og står på ski hver vinter, og går turer i helgene, de drar på svømming, og lever like fysisk aktive liv som mange på 30 gjør. Far løp flere maratonløp da han var i 40-årene, nå pleier han å nøye seg med å løpe 1 mil. De er begge 60+. Hvis dine foreldre ikke kunne være med på noe fysisk i oppveksten din, må de enten ha hatt dårlig helse, eller ha vært bedagelig anlagt og ikke villet anstrenge seg. Min mor kan ikke passe mange barn av gangen, eller over lang tid, pga at hun for tiden har depresjon og barnepass kan være ganske intenst. Hun har i perioder hatt depresjon fra hun var i 20-årene, så det er ikke et aldersproblem. Jeg er overhodet ikke livredd for å få barn selv om jeg ikke har garantert avlastning til enhver tid, det er jo uansett jeg som må beregne å ha ansvar for barna mine. Og det er jeg ikke for gammel for, selv om jeg er 36. Jeg ser ut som jeg er langt yngre nå, men det vil sikkert endre seg de nærmeste årene. Hvis ikke barna mine får verre problemer enn at klassekameratene synes de har gamle foreldre, skal jeg være godt fornøyd. Ikke lag barn i panikk, lag barn når det passer livet ditt ellers:-) Anonymous poster hash: 0e51c...3f9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #18 Skrevet 7. februar 2014 Det er vel ingen som blir gammel mor helt ut av det blå? Da får du heller slutte å prøve den dagen du føler du er for gammel, så slipper du at det skjer.Anonymous poster hash: f3c74...4b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå