Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok blodprøver for ikke så lenge siden og fikk vite at jeg hadde mangel på B12 (igjen). Gikk jevnlig og fikk det sprøytet inn i "bakdelen" for et par år siden, og trodde at problemet var borte etter endt kur. Men nå har jeg altså begynt på tabeletter for å dekke behovet/opprettholde.

Så til poenget; har i flere år hatt veeeldig sen hårvekst på hodet, og hatt lite brynvekst (avhengig av øyenbrynsblyant). Nå etter noen uker på tabelettene, har jeg merket at håret mitt har vokst i kanskje 2-3 centimeter, og brynene har blitt mye tykkere. Ser at det er flere små hår på vei.

Trodde ikke B12 påvirket hårveksten? Ikke etter det jeg har lest, i allefall. Men det er jo tross alt en B-vitamin? :) Er superhappy nå, i tillfelle dette er løsningen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får jeg spørre hva tablettene du går på heter? :)

Anonymous poster hash: 1f1ba...d08
Skrevet

Får jeg spørre hva tablettene du går på heter? :)

Anonymous poster hash: 1f1ba...d08

TrioBe heter de :)

Skrevet

B vitaminer hjelper ikke for hårvekst i seg selv slik mange tror, b vitaminer hjelper kroppen til å utnytte næringstoffene du tar inn bedre. Dvs, spiser du junk og bøtter innpå med b vitaminer vil de ikke ha noen effekt. Så man må faktisk begynne med å spise sunt, pg spiser man sunt får man i seg nok b vtaminer.

B-vitaminet er vannløselig så kroppen kvitter seg med overskuddet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...