Gå til innhold

Har Norske diskusjonsforumer møtt sin overmann?

Anbefalte innlegg

Gjest Per34
Skrevet

Jeg har lenge vært debattant i Norske diskusjonsforumer, inklusivt Kvinneguiden. Jeg synes kvinneguiden har ført en ”rødstrømpe slettepolitikk” så lenge jeg kan huske. Har fått mange av mine innlegg fjernet fordi min mening ikke ble akseptert!

Hvem er det som gir seg selv makten til å fjerne folks meninger og kontrollere andre mennesker på en slik måte? Dette gjelder ikke bare KG! SOL, VG, what ever forum, er det personer/moderatorer som stiller seg over alle andres meninger. Her om dagen fant jeg et nyoppstartet forum som er det forumet jeg har lett etter i hele mitt liv! Jeg er overbevisst om at dette diskuteringsforumet (diskuter.net) vil sette andre i skyggen med sitt konsept rundt ytringsfrihet og VENNLIGHET mot sine brukere! Hvor mange forumer behandler sine brukere som om de var kunder???

Tør Norske forumer å ta opp kampen? Dersom dere på KG mister aktivitet i deres forum fremover, kan dere takke deres moderatorer!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Takker meg til å bli på KG..

Og hva mener du med "rødstrømpe slettepolitikk"?

Gjest Motherfucker
Skrevet

Nå tøver du fælt!

Kvinneguidens diskusjons-forum er blant de frieste og mest tolerante fora på internett, etter min mening. Og kvinnenes (og andres)synspunkter er som regel både spennende og interessante.

:hjerter2:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Holder meg her og på Forbiddenparadise jeg, og trives med det.

Mener også at moderatorene gjør en fantastisk jobb. :wink:

Skrevet

Den som gir seg selv makten til å bestemme over brukere ved et nettsted, er den som eier nettstedet. Den som betaler hardware og utvikler/implementerer programvare, slik at folk kan treffes på nett i denne formen. Jeg trodde det var allmennkunnskap, og skjønner ikke helt hva folk tenker når de spør om slikt. Tror folk at internettforum er statskontrollert? At de kan klage til et byråkrati for å tvinge eier til å endre på regler?

Regel # 1: Internett = anarki. Eier bestemmer.

Regel # 2: Se regel nr 1.

Gjest Per34
Skrevet

Saken er veldig enkel: Trives man, så trives man! Det finnes ikke noe bedre enn nettopp det. :)

Jeg har iallfall nå funnet et konsept som jeg trives i, og vil være med på å utvikle. Jeg tror man må komme >enfra<for å kunne oppleve det jeg skrev om ovenfor.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Er det reklame for ditt eget sted du holder på med her eller?

Gjest Per34
Skrevet
Er det reklame for ditt eget sted du holder på med her eller?

Njet! Jeg driver ikke det prosjektet, jeg bare forguder det! :)

Gjest TomKrus
Skrevet

Det var ikke akkurat mye action der, da.

Skrevet

HA HA HA HA!!!

Dette er KUN reklame for diskuter.net...

Var inne på forumet å sjekka.. og der er det hele 21 innlegg...

Jævli bra forum spør du meg..

Gjest Enig med Per34
Skrevet

Jeg er helt enig med Per34 på punket om at upopulære meninger slettes..

Jeg har lenge vært gjest av forumet, men en aktiv bruker.

Jeg er ikke misfornøyd med forumet. Men har jo noe å utsette på slette-policyen.

Jeg har lagt merke til at når noen klager på tråden, f.eks. "nå må det bli slutt på MM-hetsen" osv...så går moderator rett inn og fjerner flere innlegg (mine også) ennå de var saklige og oppriktig ment. Upopulære meninger som går på tvers av folk flests, slettes gjerne! Og detkan jo minne og rødstrømper og kommunisme (og mangel på ytringsfrihet).

Gjest lekebøll
Skrevet

Selv om dette aller mest sannsynlig er reklame ("norsk" skrives med liten n), så kan det jo likevel være (bli - det er visst nytt) et bra forum.

Skrevet

Noen ganger kan det nok sikkert slettes for mye her .. men takke meg til det enn den formen for skit som finnes på mange andre diskusjonsfora enten det er sol eller andre steder.

De fleste av oss frekventerer gjerne et par steder.. og kommer tilbake der vi liker oss...

Ja ja.. trives du ikke på KG kan du jo kose deg der du er.. men der virker jo rart at du må inn her og "fiske" meddebattanter da..

Gjest Anonymous
Skrevet

Nordmenn er feige, tannløse og altfor opptatt av å være politisk korrekte. De fleste norske forum fungerer slik at sies det noe som flertallet føler ubehag over, så slettes innlegg og/eller bruker stenges ute. Man klarer eller gidder ikke å heller imøtegå de ytringene man er uenig i med normale argumenter, og således undergraves ytringsfriheten mer og mer her i landet.

Når det gjelder private forume som KG så har jeg full forståelse for at eierne av forumet setter opp sine egne regler som de selv mener bør gjelde i sine forum. Det har de all mulig rett til etter min mening. Det er det voldsomme hykleriet jeg blir kvalm av. På forsiden står det blant annet; Kvinneguidens diskusjonsforum - Fritt frem for meninger. Det burde vært omskrevet til: Fritt frem for politisk korrekte meninger eller Fritt for meninger :ler: ....

Jeg lusker rundt og deltar på flere utenlandske forum og der kan man virkelig snakke om ytringsfrihet på alle områder! Det kan gå for seg så fillene fyker der også, men poenget er at man prøver ikke å sensurere og stilne andre mennesker ene og alene fordi man er uenig! Man argumenterer isteden tilbake som voksne, intelligente mennesker.

Her er det en slags DDR feeling, der man innrapporterer og løper til "mamma" = moderator hver gang man føler at noen sier noe man reagerer på. Men flertallet her inne stemmer vel Sv og lingnende så man kan vel ikke vente annet... :wink:

Nå har jeg skrivd akkurat hva jeg mener, og det vil vel provosere noen og enhver her kanskje. Spesielt fordi jeg er en gjest og ikke medlem av klubben :tunge1: Så vi får nå se da hvor fritt fram for meninger det egentlig er her :ler:

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor dette skal provosere så veldig. :wink:

Det er vel sjelden at det modereres så veldig om det ikke er direkte skittkasting på enkeltpersoner eller direkte rasistiske innlegg..

.. og de fleste av oss har vel ikke så mye imot gjester .. så sant de skriver skikkelige innlegg.. - annet enn at det er vanskelig å holde dem fra hverandre når 2-3-4-5-6 gjester svarer i samme tråd .. og man ikke vet "hvem" som sa hva.. (og en god del av oss er også lei løk-tråder - startet av gjester)

Skrevet

Nå stemmer jeg ikke SV, men mener ikke det er noe galt eller DDR-aktig med dem som gjør det heller :wink:

Ville bare si at jeg har vært innom flere foraer der "ytringsfriheten" som du kaller det er større enn her på KG. Felles for dem alle er at jeg har gått lei fordi det er umulig å følge ordentlig med. Så jeg valgte meg KG. Har vært bruker her i mange år, og kunne ikke tenke meg å være på de mer anarkistiske nettstedene - det blir for pesete for meg.

Men det som er så flott med internett, er jo at man kan være der man vil. Og det er mange steder man kan velge mellom. Selv om jeg koser meg her, ser jeg at enkelte syns det er for koselig her. Og da kan de jo gjerne prøve seg et mer "ræggete" sted - ikke sant? :wink:

Skrevet

Som alle andre "samfunn" så har KG regler, de er ikke skult eller skrevet i små skrift, de er ganske tydelige og lette å lese igjennom dersom man overhode er interessert.

Følger man reglene så blir man ikke slettet, det er like enkelt som iRL, følger man lover og regler så får man ikke problemer, bryter man lover og regler i samfunnet så får man konsekvenser.

Dette er barnelære, konsekvenser.

Men flott at de som ikke liker KG kan finne steder de trives på da!! :Nikke: Så kan dere gå dit istedenfor å misstrives her liksom. :ler:

Gjest observatøren
Skrevet

Hør hør, jeg er så hjertens enig. Jeg vet ikke hvilke ord jeg skal bruke for å karakterisere kg, men liberalt er det i hvert fall ikke. Men jeg kan finne en del nyttig info, og så kan jeg hjelpe folk om jeg kan, og det er ting jeg liker godt. Men prøv å ha noen meninger om innvandrere, islam, eller seksualitet for den saks skyld. Blir det ikke slettet, så kommer det fullt av meningstyranner og sjikanerer. Løktråd er et ypperlig eksempel på kvinnelig herskerteknikk. Stort sett det å hyle opp om, eller implisitt antyde overgrep og sette seg i offerrolle knyttet til mannlig seksualitet er typisk kvinnelig herskerteknikk. Alle menn er jo som kjent potensielle voldtekstforbrytere, men det er aldri snakk om at kvinner kan begå overgrep. Det er latterlige stereotypier, og jeg er ganske lei av dem. Om vi vil være likestilte må det gå begge veier.

Skrevet

Uff ja, er det ikke moderatorene så er det brukerne! :ler:

(håper du ikke blir sint over denne lille spøken observatør.)

Fra spøk til revolver:

Jeg er også veldig glad for at de finnes diskusjonsforum der ute på nettet med ulike profiler. Det gjør at man kan hoppe litt rundt etter humør. Og er det slik at man synes et diskusjonsforum er skikkelig dårlig så er det jo bare å la være å vanke der.

Jeg har dog lagt merke til at ganske mange forum ikke tillater at man kritiserer det. Selv synes jeg ikke KG er så ille på noen fronter (kjære vene, jeg er jo en av moddene :wink: ), men en ting er jeg ihvertfall sikker på: og det er at kritikk av KG ikke blir slettet. Og blir tatt til etterretning av Gry. Så selv om det er Gry som lager reglene så er de sterkt påvirket av brukerne her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...