Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som leier privat, hvilke regler har dere?

Anonymous poster hash: 7a3b4...2e0
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Ikke dyr, ellers ingen andre regler.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor ikke husdyr?

Jeg er ikke interessert i å ha husdyr, så for meg spiller det ingen rolle.

Skrevet

Nei, det er ikke så mye regler her og det synes jeg er veldig fint! :) Hvis det er noe så kommer huseier å sier i fra og vi sier fra til dem, funker veldig bra synes jeg.

Anonymous poster hash: cef5d...bc8

Skrevet

:klo: Kommer ikke på noe ut over normale ordensregler.

Anonymous poster hash: 23120...faf

Skrevet

Jeg leide for 3 år siden. ikke lov å ha husdyr , den er ok, jeg hadde hunden min hos mamma, så ikke noe problem,. Jeg hadde bodd der i 5 mnd da venninnen min og hennes lille Chi kom på besøk, den er gammel så den ødelegger ikke noe.Sønnen til huseier var 4 år gammel og hadde en tedens til å kikke inn, så plutselig banker det på døra, døra gikk opp før jeg rakk å åpne og en rasende sint huseier , sa" det er ikke lov å ha hund på besøk" det sto det ikke noe om i kontrakten.

Jeg pakket sammen kveld, leverte oppsigelsen. på døra, betalte 1 mnd husleie og dro derfra

Anonymous poster hash: 732cd...322
Skrevet

ikke husdyr eller røyk=)

• Liker 1
Skrevet

Ikke røyk, stille etter kl 11.

Heldigvis lov med husdyr :danse:

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Ikke røyk, stille etter kl 11.

Heldigvis lov med husdyr :danse:

Jeg tenkte ikke på å skrive "ikke røyking" i mitt første innlegg, men jeg husker ikke om det står i kontrakten eller om vi er enig muntlig :). Ellers tar vi vanlige hensyn til hverandre.

Jeg må også fortelle at jeg ikke kunne fått en bedre husvert. Han er så snill og hjelpsom at det er utrolig. "Alt for deg, *navn*", sier han. "Alt" spør jeg med glimt i øyet. "Kanskje ikke riktig alt" sier han da og ler. Vi har en fin tone mellom oss, kan fleipe og tulle, men også være seriøse. Han sier også at jeg er den ideelle leieboer :).

Endret av Arabella
  • Liker 2
Skrevet

Jeg leide for 3 år siden. ikke lov å ha husdyr , den er ok, jeg hadde hunden min hos mamma, så ikke noe problem,. Jeg hadde bodd der i 5 mnd da venninnen min og hennes lille Chi kom på besøk, den er gammel så den ødelegger ikke noe.Sønnen til huseier var 4 år gammel og hadde en tedens til å kikke inn, så plutselig banker det på døra, døra gikk opp før jeg rakk å åpne og en rasende sint huseier , sa" det er ikke lov å ha hund på besøk" det sto det ikke noe om i kontrakten.

Jeg pakket sammen kveld, leverte oppsigelsen. på døra, betalte 1 mnd husleie og dro derfra

Anonymous poster hash: 732cd...322

Selvfølgelig gjelder regelen "husdyr ikke tillat", for besøkende husdyr også. Kanskje er det en grunn til at de ikke ønsker dyr der? f.eks. fordi de er kjempeallergisk og ikke ønsker å utsette seg selv eller kanskje fordi de vet at parketten kommer til å bli ekstra slitt dersom man har en hund gående rundt der ofte f.eks.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig gjelder regelen "husdyr ikke tillat", for besøkende husdyr også. Kanskje er det en grunn til at de ikke ønsker dyr der? f.eks. fordi de er kjempeallergisk og ikke ønsker å utsette seg selv eller kanskje fordi de vet at parketten kommer til å bli ekstra slitt dersom man har en hund gående rundt der ofte f.eks.

Har husverter virkelig lov å nekte folk å få besøk av dyr? Høres meget rart ut for min del.

• Liker 4
Skrevet

Ikke tillatt med røyking, og så tillates kun allergivennlige dyr.

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Det finnes det ikke hjemmel for.

Anonymous poster hash: fcfd5...e0c

• Liker 1
Skrevet

nei. har ingen spesielle regler. uten om ikke lov med hund da.

Anonymous poster hash: f8687...866
Skrevet

Husleieloven.

Anonymous poster hash: cdd80...f23
Skrevet

Eneste er ordensregler som er en standard greie fra huseierforbundet tror jeg. Stille etter 23 osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...