Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg skal nå skille hverandre. Vi eier leilighet. Huslånet står kun på meg og alle avdrag har blitt betalt av min eksmann da jeg for tiden går på aap. Vil ikle utdype grunnen for dette her. Vi har barn sammen som går i barnehage og på skoe her så vil virkelig ikke selge leiligheten. Jeg vet at avdragene på lånet for meg vil bli for store for meg så lenge jeg går på aap. Hva slags muligheter har jwg uten å selge? finnes det noen?

Anonymous poster hash: 5a42c...014

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så mye å gjøre, har man ikke penger, så har man ikke penger.. Har du mulighet til å leie ut et rom i leiligheten til rolig student/lignende?

• Liker 6
Skrevet

Han skal vel uansett ha utbetalt sin andel av huset?

Så du har jo ikke mye valg her.

Angående økonomien din framover, så må du sjekke med NAV hva du har rett på.

• Liker 5
Skrevet

Har du ikke mulighet til å kjøpe ham ut, må dere selge. Du kan jo undersøke med banken, men er vel lite trolig siden du ikke en gang kan betale avdragene slik de er i dag.

Du trenger vel sannsynligvis også mindre plass når dere går fra hverandre. Selg, finn en mindre leilighet å leie og begynn å spare opp til ny bolig.

Anonymous poster hash: 79a1a...148
  • Liker 4
Skrevet

Min mann og jeg skal nå skille hverandre. Vi eier leilighet. Huslånet står kun på meg og alle avdrag har blitt betalt av min eksmann da jeg for tiden går på aap. Vil ikle utdype grunnen for dette her. Vi har barn sammen som går i barnehage og på skoe her så vil virkelig ikke selge leiligheten. Jeg vet at avdragene på lånet for meg vil bli for store for meg så lenge jeg går på aap. Hva slags muligheter har jwg uten å selge? finnes det noen?

Dersom du forventer å komme i jobb, kan du jo snakke med banken og spørre om du kan få avdragsfritt lån (altså at du bare betaler renter) inntil du kommer i jobb.

Skrevet

Ts her. Er kun to soverom i leiligheten her. Et til meg og et som barna deler. Har derfor dessverre ikke noen ledig rom å leie ut.

Skrevet

Om jeg selger må jeg betale like høy leiepris i leie som avdraget på lånet om ikke mer. Leiligheter her nede med to soverom ligger på minimum 7 til 8000 kr i leiepris. Jeg vil heller ikke at barna skal måtte bytte skole.

Skrevet

Faren min fikk bostøtte selv om han hadde boliglån (han betalte da kun renter), så få opp en dialog med NAV og hør med husbanken. Når leiemarkedet er som det er og vinning går opp i spinning så finnes det gjerne ei rå bare man står på og maser.

Anonymous poster hash: 0650d...592
  • Liker 2
Skrevet

Du har neppe råd til å kjøpe ut eksem din uten å selge leiligheten, ergo må den selges.

Anonymous poster hash: 3b686...17c

• Liker 5
Skrevet

Hva med at eksen kjøper ut deg og har hovedomsorg for ungene, så kan du leie deg et lite krypinn? Holder med ett soverom når du kun skal ha samvær - du kan fint sove på sofaen/gjesteseng i stua når de er hos deg.

• Liker 8
Skrevet

Selg leiligheten, og søk om kommunalt boliglån til en liten leilighet for deg og barna. Tenk praktisk og smått.

Anonymous poster hash: 8ece1...daf
Skrevet

Så lenge det er billigere å eie enn å leie i dette området, og du får avdragsfrihet i banken, kan du få supplering til boliglånet fra sosialhjelp. I og med at du har to barn skal jo dette tas særlig hensyn til, så jeg vil tro at sålenge den økonomiske beregningen viser at du har krav på supplering vil du kunne få dette innvilget. Lykke til.

Anonymous poster hash: 1a412...322
  • Liker 1
Skrevet

Du kan søke om bostøtte dersom du tjener under en viss inntekt. Søk under husbanken. Finn kommune. Du bor i , og se hva grensen er når husstanden har 3 personer (deg og 2 barn). Du må også ta med at du er på AAP. Tror det letteste for deg er å ringe kommune der du bor og be om hjelp.

Om du må selge boligen eller ei avhenger jo av både totale inntekter og totale utgifter. Som enslig forsørger har du jo rett på noe økonomisk støtte/bidrag ol.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det er billigere å eie enn å leie i dette området, og du får avdragsfrihet i banken, kan du få supplering til boliglånet fra sosialhjelp. I og med at du har to barn skal jo dette tas særlig hensyn til, så jeg vil tro at sålenge den økonomiske beregningen viser at du har krav på supplering vil du kunne få dette innvilget. Lykke til. Anonymous poster hash: 1a412...322

Problemet er at hun ikke har råd til å betale ut eksen. Så da er jo ikke dette en mulighet.

• Liker 3
Skrevet

I følge en uføretrygdet i en annen tråd er det bare å få Nav til å betale mellomlegget hvis ikke man har nok penger selv. Hun sa hun hadde fått 500 000 for å kjøpe en leilighet til 2,1 mill.

Anonymous poster hash: 45d1d...fc0
Skrevet

Det største problemet ditt blir antagelig å betale ut din eksmann. Dersom dere er på talefot, bør du ta en samtale med ham. Dersom han ønsker at du skal bli boende i leiligheten, bør dere klare å finne en løsning.

Anonymous poster hash: 8e4eb...ae2

Skrevet

Hvis det er to soverom, kan ikke du sove i stuen og leie ut det ene soverommet? Må man, da må man. Det å ha et eget soverom bare for seg selv i tillegg til stuen er noe ikke alle kan ta seg råd til, og du har jo litt dårlig råd akkurat nå.

Men det blir vel uansett vanskelig for deg å kjøpe ut eksmannen din. Om du da må leie kan du jo også se for leiligheter som har kun ett soverom, hvorfor må du med barna nødvendigvis ha to? Jeg tenker at man kan jo fint få en løsning med sovesofa.

Skrevet

Hvis det er to soverom, kan ikke du sove i stuen og leie ut det ene soverommet? Må man, da må man. Det å ha et eget soverom bare for seg selv i tillegg til stuen er noe ikke alle kan ta seg råd til, og du har jo litt dårlig råd akkurat nå.

Men det blir vel uansett vanskelig for deg å kjøpe ut eksmannen din. Om du da må leie kan du jo også se for leiligheter som har kun ett soverom, hvorfor må du med barna nødvendigvis ha to? Jeg tenker at man kan jo fint få en løsning med sovesofa.

Men hvem vil leie på slike vilkår? To barn og med noen som sover i stua? Kan ikke bli høye leien iallfall.

Anonymous poster hash: 126f5...253

Skrevet

Men hvem vil leie på slike vilkår? To barn og med noen som sover i stua? Kan ikke bli høye leien iallfall.

Noe avhengig hvor man er i Norge, men steder der det er vanskelig med studentboliger vil man sannsynligvis finne noen. Iom at det er barn i huset må man selvsagt være veldig nøye hvem man leier til. Men jeg synes ikke det er noe umulig oppgave.

Man leier jo uansett et rom, og jeg vil ikke tenke at en leieboer vil bruke stuen så mye. Men da må selvsagt rommet være slik at leieboeren kan oppholde seg der (dvs det kan ikke være et rent soverom med kun seng og klesskap man leier ut)

Skrevet

Noe avhengig hvor man er i Norge, men steder der det er vanskelig med studentboliger vil man sannsynligvis finne noen. Iom at det er barn i huset må man selvsagt være veldig nøye hvem man leier til. Men jeg synes ikke det er noe umulig oppgave.

Man leier jo uansett et rom, og jeg vil ikke tenke at en leieboer vil bruke stuen så mye. Men da må selvsagt rommet være slik at leieboeren kan oppholde seg der (dvs det kan ikke være et rent soverom med kun seng og klesskap man leier ut)

Tja, jeg er faktisk uenig, hadde heller betalt 2-3000 mer enn å ha barn og ei godt voksen dame der. Dessuten vil jo gjerne studenter ha besøk etc., det kan jo bli vanskelig. Sier ikke at det ikke går, men er skeptisk på om noen faktisk vil betale mye for slike vilkår. Eneste jeg kan se for meg er ei dame på samme alder som er ufør og som liker barn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...