AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 For en liten stund siden tikket det inn meldinger på telefonen fra denne mannen. Han var en av mine nærmeste venninners forlovede, og jeg ble mildt sagt sjokkert. Vi hadde vært venninner i noen år, jeg og henne. Jeg anså henne som en av mine aller nærmeste på den tiden. Vi var mye sammen på fritiden, og delte sorger og gleder. Hun var litt uheldig i kjærlighetslivet, men en dag fikk hun seg altså kjæreste. Hun presenterte han stolt for oss alle i "gjengen". Førsteinntrykket var at han var en veldig hyggelig og omtenksom type mann. Ingen av oss hadde noe vondt å si om han. Ettersom tiden gikk, ble de også forlovet og flyttet inn sammen. Forholdet til meg og denne venninna mi, holdt seg like bra etter min mening. Vi traff hverandre fortsatt ofte og ingenting mellom oss var forandret. Bare for å ha det sagt, så hadde også jeg kjæreste. Plutselig fikk jeg melding av forloveden til venninna mi. Litt rart, tenkte jeg, men det var ei helt uskyldig melding. Iallefall den første. Han bare lurte på om jeg hadde det bra og hva jeg drev på med. Jeg tenkte ikke mer over dette, og svarte høflig tilbake. Etterhvert ble meldingene mer og mer flørtete. Fra hans side, vel og merke. "Jeg vil fortelle deg en hemmelighet. Jeg synes du er ei skikkelig pen og nydelig jente. Jeg liker deg veldig godt." Han fortalte også om forholdet til han og venninna mi. At de ikke hadde det noe bra. De bare kranglet. Jeg avviste han. Fortalte han akkurat hva jeg synes om at han gikk bak ryggen hennes på denne måten. Jeg ba han fortelle henne det selv, før jeg gjorde det. Og at det rett og slett var respektløst gjort. Det endte med at jeg fortalte henne det selv. Hun betydde såpass mye for meg, og jeg ville ikke risikere noe vennskap. Hun tok det ikke bra. Ble rett og slett rimelig forbanna på meg. Dette er som sagt en stund siden. Og det triste er at vi ikke har snakket siden. Jeg savner henne, samtidig som jeg er såret over at hun kuttet meg ut på den måten. Jeg skriver dette innlegget for å høre deres synspunkter rundt dette. Hva gjorde jeg galt? Hvorfor kuttet hun meg ut? Har du opplevd noe lignende selv, så blir jeg glad hvis du vil dele erfaringene dine med meg. Anonymous poster hash: 8929f...60f Anonymous poster hash: 8929f...60f Anonymous poster hash: 8929f...60f
Medusa13 Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Jeg synes ikke du gjorde noe galt, og logisk sett var det ikke deg hun skulle blitt forbannet på men typen. Hun burde vært takknemlig for at noen informerte henne om hva hun levde sammen med. Vet du om hun fortsatt er sammen med denne fyren ? 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Fikk med meg at de gjorde det slutt en stund (3-4 mnd) etter dette, og flyttet fra hverandre. Takk for forståelsen. Anonymous poster hash: 8929f...60f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Forsøk å ta kontakt med henne igjen, kanskje kan dere finne tilbake til det dere hadde? Anonymous poster hash: 4d12e...9a9 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 For en liten stund siden tikket det inn meldinger på telefonen fra denne mannen. Han var en av mine nærmeste venninners forlovede, og jeg ble mildt sagt sjokkert. Vi hadde vært venninner i noen år, jeg og henne. Jeg anså henne som en av mine aller nærmeste på den tiden. Vi var mye sammen på fritiden, og delte sorger og gleder. Hun var litt uheldig i kjærlighetslivet, men en dag fikk hun seg altså kjæreste. Hun presenterte han stolt for oss alle i "gjengen". Førsteinntrykket var at han var en veldig hyggelig og omtenksom type mann. Ingen av oss hadde noe vondt å si om han. Ettersom tiden gikk, ble de også forlovet og flyttet inn sammen. Forholdet til meg og denne venninna mi, holdt seg like bra etter min mening. Vi traff hverandre fortsatt ofte og ingenting mellom oss var forandret. Bare for å ha det sagt, så hadde også jeg kjæreste. Plutselig fikk jeg melding av forloveden til venninna mi. Litt rart, tenkte jeg, men det var ei helt uskyldig melding. Iallefall den første. Han bare lurte på om jeg hadde det bra og hva jeg drev på med. Jeg tenkte ikke mer over dette, og svarte høflig tilbake. Etterhvert ble meldingene mer og mer flørtete. Fra hans side, vel og merke. "Jeg vil fortelle deg en hemmelighet. Jeg synes du er ei skikkelig pen og nydelig jente. Jeg liker deg veldig godt." Han fortalte også om forholdet til han og venninna mi. At de ikke hadde det noe bra. De bare kranglet. Jeg avviste han. Fortalte han akkurat hva jeg synes om at han gikk bak ryggen hennes på denne måten. Jeg ba han fortelle henne det selv, før jeg gjorde det. Og at det rett og slett var respektløst gjort. Det endte med at jeg fortalte henne det selv. Hun betydde såpass mye for meg, og jeg ville ikke risikere noe vennskap. Hun tok det ikke bra. Ble rett og slett rimelig forbanna på meg. Dette er som sagt en stund siden. Og det triste er at vi ikke har snakket siden. Jeg savner henne, samtidig som jeg er såret over at hun kuttet meg ut på den måten. Jeg skriver dette innlegget for å høre deres synspunkter rundt dette. Hva gjorde jeg galt? Hvorfor kuttet hun meg ut? Har du opplevd noe lignende selv, så blir jeg glad hvis du vil dele erfaringene dine med meg. Anonymous poster hash: 8929f...60f Anonymous poster hash: 8929f...60f Anonymous poster hash: 8929f...60f Han hadde vel et lite crush på deg, men jeg synes du burde ha sagt klarere fra til ham, og latt være å si noe til din venninne. Synes heller ikke han gikk langt over streken, han kan ha vært småfull da de søteste meldingene ble sendt for alt du vet. Jeg har opplevd liknende mange ganger. Vær avvisende, så går det over. Tar det ikke så seriøst. Anonymous poster hash: 4e1f5...a2b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Han hadde vel et lite crush på deg, men jeg synes du burde ha sagt klarere fra til ham, og latt være å si noe til din venninne. Synes heller ikke han gikk langt over streken, han kan ha vært småfull da de søteste meldingene ble sendt for alt du vet. Jeg har opplevd liknende mange ganger. Vær avvisende, så går det over. Tar det ikke så seriøst. Anonymous poster hash: 4e1f5...a2b Eller lat som ingenting, og spill dum. Det fungerer faktisk også utmerket . Anonymous poster hash: 4e1f5...a2b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 For en liten stund siden tikket det inn meldinger på telefonen fra denne mannen. Han var en av mine nærmeste venninners forlovede, og jeg ble mildt sagt sjokkert. Vi hadde vært venninner i noen år, jeg og henne. Jeg anså henne som en av mine aller nærmeste på den tiden. Vi var mye sammen på fritiden, og delte sorger og gleder. Hun var litt uheldig i kjærlighetslivet, men en dag fikk hun seg altså kjæreste. Hun presenterte han stolt for oss alle i "gjengen". Førsteinntrykket var at han var en veldig hyggelig og omtenksom type mann. Ingen av oss hadde noe vondt å si om han. Ettersom tiden gikk, ble de også forlovet og flyttet inn sammen. Forholdet til meg og denne venninna mi, holdt seg like bra etter min mening. Vi traff hverandre fortsatt ofte og ingenting mellom oss var forandret. Bare for å ha det sagt, så hadde også jeg kjæreste. Plutselig fikk jeg melding av forloveden til venninna mi. Litt rart, tenkte jeg, men det var ei helt uskyldig melding. Iallefall den første. Han bare lurte på om jeg hadde det bra og hva jeg drev på med. Jeg tenkte ikke mer over dette, og svarte høflig tilbake. Etterhvert ble meldingene mer og mer flørtete. Fra hans side, vel og merke. "Jeg vil fortelle deg en hemmelighet. Jeg synes du er ei skikkelig pen og nydelig jente. Jeg liker deg veldig godt." Han fortalte også om forholdet til han og venninna mi. At de ikke hadde det noe bra. De bare kranglet. Jeg avviste han. Fortalte han akkurat hva jeg synes om at han gikk bak ryggen hennes på denne måten. Jeg ba han fortelle henne det selv, før jeg gjorde det. Og at det rett og slett var respektløst gjort. Det endte med at jeg fortalte henne det selv. Hun betydde såpass mye for meg, og jeg ville ikke risikere noe vennskap. Hun tok det ikke bra. Ble rett og slett rimelig forbanna på meg. Dette er som sagt en stund siden. Og det triste er at vi ikke har snakket siden. Jeg savner henne, samtidig som jeg er såret over at hun kuttet meg ut på den måten. Jeg skriver dette innlegget for å høre deres synspunkter rundt dette. Hva gjorde jeg galt? Hvorfor kuttet hun meg ut? Har du opplevd noe lignende selv, så blir jeg glad hvis du vil dele erfaringene dine med meg. Anonymous poster hash: 8929f...60f Anonymous poster hash: 8929f...60f Anonymous poster hash: 8929f...60f Du svarte på meldingene når de ble flørtende. Du burde ha tatt med deg telefonen din til venninnen din og vist henne det i det sekundet du så det var flørt. Anonymous poster hash: b95c1...b2d 4
Gjest Siaz Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Du har ikke gjort noe galt! Selv ville jeg nok stusset allerede ved den første meldingen om det hadde vært en forloveden av en venninne av meg. Det er ikke helt vanlig å sende slike meldinger i min verden. Det er forskjell på om du evt. har vært f.eks. syk, gjort noe spesielt som gjør at han lurer på hvordan det går + at dere da er venner du og han, fra før. Ellers, nei. Hadde du fortsatt å svare han uten å konfrontere han med hva han holdt på med, ville det blitt verre - synes jeg, da. Synes ikke venninna di har noen grunn til å være sint på deg. I allefall bør hun jo droppe han, OG være sint på deg, i stedet for å fortsette forholdet - men droppe deg. Du kunne jo faktisk unnlatt å si noe, men som en god venn gjorde du nettopp det. Spesiell venninne hun der
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Glem henne, hun var ei skitkjerring. 1
Gjest Heartbeat Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Du gjorde alt helt rett! Hadde satt utrolig pris på det om det var meg. Hun reagerte helt irrasjonelt. 1
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Du gjorde alt helt rett! Hadde satt utrolig pris på det om det var meg. Hun reagerte helt irrasjonelt. Vel, i ni av ti tilfeller jeg hører om noen som har varslet om utroskap, så har den som fikk beskjeden reagert slik som TS forteller om. Beskyldninger om løgn og avensjukhet på deres lykke... 2
Gjest Heartbeat Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Vel, i ni av ti tilfeller jeg hører om noen som har varslet om utroskap, så har den som fikk beskjeden reagert slik som TS forteller om. Beskyldninger om løgn og avensjukhet på deres lykke... Jeg hadde ei venninne som ble såå glad for at noen gav beskjed om hennes utro kjæreste. Hun hadde gått i flere år og ant fred og ingen fare, mens mange visste om det. Så hun var bare takknemlig for å få info om hans svik. Kan vel gå begge veier det. De var jo venninner og man stoler jo på bestevenninna si, men tydeligvis ikke i dette tilfellet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå