Gå til innhold

Tetter kokosolje ansiktshuden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i kokosolje på kroppen og som en slags hårkur, og kunne tenkt meg å prøve det i ansiktet. Har fått ganske stram hud, da jeg mistenker at den er ganske fuktfattig. Har pleid å vaske ansiktet med vanlig såpe og sånn, noe jeg egentlig vet er dumt. Noen som vet om kokosolje tetter igjen porene i ansiktet? Jeg får "lett" uren hud, og må passe litt på hvilke produkter jeg bruker.

Anonymous poster hash: 8bb18...8e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hud som lett reagerer på produkter, pms og stress ved at jeg får mye kviser. Nå har jeg brukt kokosnøttolje som sminkefjerner i snart ett år og det går helt fint. Jeg tar i tillegg nattlysolje og spiser mye frukt og grønt.

Jeg syns du skal prøve det, men vær nøye med å få vekk oljen når du har brukt den. Jeg fukter en baby-wipe eller to som jeg gnir oljen av med, i tillegg til toner etterpå.

Anonymous poster hash: 2dab5...2f0
Skrevet (endret)

Ikke noe problem for meg. Men jeg bruker den max 3 dager i strekk å så 3 dager uten. Om jeg bruker hver dag så kan jeg få kviser. Blir vel for mye for huden.

Endret av lashara
Skrevet

Kokosolje er kjent for å kunne tette porer og fremkalle kviser. Bruker mye kokosolje selv men har ikke merket noe til det. Bruker ikke så mye i ansiktet vel å merke.

Skrevet

Sørg ihvertfall for å bruke en som er extra virgin og økologisk. Velg alltid gode versjoner ;) Jeg bruker kokosolje til ALT, elsker'e!

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg bruker jojobaolje. Har brukt det i flere år nå og huden er alltid glødende og kvisefri. Før slet jeg mye med tør hud på nesa og på kinnbeina og det er helt borte nå :)

Skrevet

Jeg bruker jojobaolje. Har brukt det i flere år nå og huden er alltid glødende og kvisefri. Før slet jeg mye med tør hud på nesa og på kinnbeina og det er helt borte nå :)

For meg var det motsatt, fikk to gigantkviser etter å ha brukt jojoba i noen dager.......

• Liker 1
Skrevet

kokosolje er nok best på kroppen! mandelolje, jojobaolje og aprikosolje er fine til ansikt og "lettere" alternativ til kokosolje. mandelolje er også kjent for å forebygge kviser! jeg pleier å kjøpe fra iHerb :)

Skrevet

Jeg bruker den både på kroppen og som hårkur, men som ansiktolje er den ikke egnet. Får urenheter veldig fort.

Anonymous poster hash: 3d42a...48a
Skrevet

Første gang huden min (både kropp og ansikt) kom i kontakt med kokosolje, klikket den idiot. Kviser og nupper over alt! Vil ikke anbefale å bruke det i ansiktet, og siden du får lett kviser er det nok ikke så lurt. Fungerer knall som sminkefjerner da - må bare passe på og ikke få for mye for eksempel på pannen eller kinnene. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...