AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Jeg er veldig glad i kokosolje på kroppen og som en slags hårkur, og kunne tenkt meg å prøve det i ansiktet. Har fått ganske stram hud, da jeg mistenker at den er ganske fuktfattig. Har pleid å vaske ansiktet med vanlig såpe og sånn, noe jeg egentlig vet er dumt. Noen som vet om kokosolje tetter igjen porene i ansiktet? Jeg får "lett" uren hud, og må passe litt på hvilke produkter jeg bruker. Anonymous poster hash: 8bb18...8e2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Jeg har også hud som lett reagerer på produkter, pms og stress ved at jeg får mye kviser. Nå har jeg brukt kokosnøttolje som sminkefjerner i snart ett år og det går helt fint. Jeg tar i tillegg nattlysolje og spiser mye frukt og grønt. Jeg syns du skal prøve det, men vær nøye med å få vekk oljen når du har brukt den. Jeg fukter en baby-wipe eller to som jeg gnir oljen av med, i tillegg til toner etterpå. Anonymous poster hash: 2dab5...2f0
lashara Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 (endret) Ikke noe problem for meg. Men jeg bruker den max 3 dager i strekk å så 3 dager uten. Om jeg bruker hver dag så kan jeg få kviser. Blir vel for mye for huden. Endret 6. februar 2014 av lashara
halo Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Kokosolje er kjent for å kunne tette porer og fremkalle kviser. Bruker mye kokosolje selv men har ikke merket noe til det. Bruker ikke så mye i ansiktet vel å merke.
Scherbatsky Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Sørg ihvertfall for å bruke en som er extra virgin og økologisk. Velg alltid gode versjoner Jeg bruker kokosolje til ALT, elsker'e!
Gjest Runforit Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Jeg bruker jojobaolje. Har brukt det i flere år nå og huden er alltid glødende og kvisefri. Før slet jeg mye med tør hud på nesa og på kinnbeina og det er helt borte nå
Djungelvrål Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 Jeg bruker jojobaolje. Har brukt det i flere år nå og huden er alltid glødende og kvisefri. Før slet jeg mye med tør hud på nesa og på kinnbeina og det er helt borte nå For meg var det motsatt, fikk to gigantkviser etter å ha brukt jojoba i noen dager....... 1
melisany Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 kokosolje er nok best på kroppen! mandelolje, jojobaolje og aprikosolje er fine til ansikt og "lettere" alternativ til kokosolje. mandelolje er også kjent for å forebygge kviser! jeg pleier å kjøpe fra iHerb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #10 Skrevet 7. februar 2014 Jeg bruker den både på kroppen og som hårkur, men som ansiktolje er den ikke egnet. Får urenheter veldig fort. Anonymous poster hash: 3d42a...48a
Blekk Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Første gang huden min (både kropp og ansikt) kom i kontakt med kokosolje, klikket den idiot. Kviser og nupper over alt! Vil ikke anbefale å bruke det i ansiktet, og siden du får lett kviser er det nok ikke så lurt. Fungerer knall som sminkefjerner da - må bare passe på og ikke få for mye for eksempel på pannen eller kinnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå