AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Begynte å studere i høst og har slitt litt med det sosiale, det å få venner, men målet mitt er ikke bare å få venner, jeg ønsker å komme inn i en vennegjeng. vennegjengen er på 5-7 personer. Er jo på hils med dem, men føler det er vanskelig å komme inn siden de har fått intern humor osv. Er egentlig en ganske kul gjeng, hvor alle er vittige. Er liskom ikke bare å gå bort og si hei, for de snakker jo fra før og det er jo ikke så lett å komme inn i deres interne diskusjoner. Er forresten gutt og er bare gutter i gjengen. Anonymous poster hash: 94301...a69
Gjest lillelarve Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 (endret) Sliter med dette selv. Er utrolig vanskelig for meg å bare bryte inn. Disse menneskene har annen humor enn meg da, og de snakker om ting jeg har null interesse for, og så er de yngre enn meg. Derfor sliter jeg med å kommentere det de sier og henge med i samtalene. Jeg er utrolig frustrert og har ingen andre å gå til i skolesammenheng. Jeg kan enten sitte sammen med 6-7 stk og høre på deres samtaler jeg ikke har noe interesse for/forstår, eller sitte ved pc-en, alene. Jeg velger som regel å sitte sammen med dem, men det har jo ingen hensikt. Ah, for en situasjon å være i. Det er alltid deilig å komme hjem til samboer, fordi han kjenner jeg inn og ut! Skulle ønske jeg hadde flere som det i livet mitt. Håper noen har noe tips til slike situasjoner. Hvordan kan man komme inn i en gruppe på flere som kjenner hverandre kjempe godt fra før av...? Endret 6. februar 2014 av lillelarve
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Sliter med dette selv. Er utrolig vanskelig for meg å bare bryte inn. Disse menneskene har annen humor enn meg da, og de snakker om ting jeg har null interesse for, og så er de yngre enn meg. Derfor sliter jeg med å kommentere det de sier og henge med i samtalene. Jeg er utrolig frustrert og har ingen andre å gå til i skolesammenheng. Jeg kan enten sitte sammen med 6-7 stk og høre på deres samtaler jeg ikke har noe interesse for/forstår, eller sitte ved pc-en, alene. Jeg velger som regel å sitte sammen med dem, men det har jo ingen hensikt. Ah, for en situasjon å være i. Det er alltid deilig å komme hjem til samboer, fordi han kjenner jeg inn og ut! Skulle ønske jeg hadde flere som det i livet mitt. Håper noen har noe tips til slike situasjoner. Hvordan kan man komme inn i en gruppe på flere som kjenner hverandre kjempe godt fra før av...? Takk, er faktisk eldre enn gjengen jeg ønsker å være med jeg også. Har ikke samboer, men bor i kollektiv, rett og slett for å få noe sosialt. Akkurat det fungerer jo dårlig om man har samboer, men hvis man ikke har det så er kollektiv med felles stue ganske bra. TS Anonymous poster hash: 94301...a69
Gjest lillelarve Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Takk, er faktisk eldre enn gjengen jeg ønsker å være med jeg også. Har ikke samboer, men bor i kollektiv, rett og slett for å få noe sosialt. Akkurat det fungerer jo dårlig om man har samboer, men hvis man ikke har det så er kollektiv med felles stue ganske bra. TS Anonymous poster hash: 94301...a69 Jeg bodde på internat (jeg og kjæresten faktisk), men det var gjenger der og. Litt vanskelig å få kontakt med folk, men likevel var man jo sosial. Nå har jeg på en måte to liv. Ett usosialt liv og et sosialt et. Når jeg kommer hjem kan jeg endelig være meg selv og være sosial, mens på skolen er jeg mer tilbaketrukket pga. at jeg ikke får ordentlig kontakt.. Skjønner deg godt! Håper du finner ut av det, og at du finner deg noen du kan komme i god kontakt med. Jeg håper det samme for meg selv
Edvarda Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Det mest effektive er vel å peile seg ut en, når gruppen ikke er samlet, og gjøre et fremstøt og bli kjent med denne personen. Deretter bruker du ham som brekkstang for å komme inn i gruppen. Har du noe å tilføre gruppen burde dette funke fint 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Det mest effektive er vel å peile seg ut en, når gruppen ikke er samlet, og gjøre et fremstøt og bli kjent med denne personen. Deretter bruker du ham som brekkstang for å komme inn i gruppen. Har du noe å tilføre gruppen burde dette funke fint Samme ville jeg ha sagt. Anonymous poster hash: 16994...86b 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Nordmenn er så asosiale at det er vanskelig å bli sikkelig kjent med hverandre, desverre :/ Anonymous poster hash: 45451...448 1
Gjest Siaz Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Vet selv hvor vanskelig dette kan være, ja. Jeg var den personen som ble peilet ut når det var ei jente (som ble ei god venninne) som ville inn i gjengen på ungdomsskolen. Miljøet var utrolig tøft, og i tillegg var det veldig lite. Når hun kom på første skoledag, hadde allerede de fleste bestemt seg for at denne jenta skulle ikke komme inn i varmen her! Heldigvis for meg hadde jeg stor innflytelse på gjengen og etter en stund ble hun godtatt av de andre også. Nå har vi ikke særlig god kontakt lenger, men jeg angrer ikke på at jeg var den som hadde vett nok til å ikke stenge noen ute Regner med at det er et lettere miljø der du vil inn, og jeg anbefaler at du tar kontakt med én først, som det er nevnt her. Alltid lettere å få god kommunikasjon da, i tillegg til at det ikke er en hel gjeng som står å prater og ler. Gutter er generelt litt mer hyggelige når det kommer til nye venner (dette er å generalisere, jeg vet - men snakker generelt, og ikke minst av erfaring). Hva om du spør om du kan bli med ut å ta en øl, f.eks.? Den perfekte måten å bli bedre kjent i mine øyne/mange normenns øyne, er å bli med ut på byen og snakke over en drink/øl.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Er det ikke andre enn den gjengen du kan få kontakt med? For hvis det er sånn at det er ekslusiv gjeng, så er det egentlig bare fånyttes og prøve å få kontakt. De vil se på deg som en som egler seg inn på.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Vet selv hvor vanskelig dette kan være, ja. Jeg var den personen som ble peilet ut når det var ei jente (som ble ei god venninne) som ville inn i gjengen på ungdomsskolen. Miljøet var utrolig tøft, og i tillegg var det veldig lite. Når hun kom på første skoledag, hadde allerede de fleste bestemt seg for at denne jenta skulle ikke komme inn i varmen her! Heldigvis for meg hadde jeg stor innflytelse på gjengen og etter en stund ble hun godtatt av de andre også. Nå har vi ikke særlig god kontakt lenger, men jeg angrer ikke på at jeg var den som hadde vett nok til å ikke stenge noen ute Regner med at det er et lettere miljø der du vil inn, og jeg anbefaler at du tar kontakt med én først, som det er nevnt her. Alltid lettere å få god kommunikasjon da, i tillegg til at det ikke er en hel gjeng som står å prater og ler. Gutter er generelt litt mer hyggelige når det kommer til nye venner (dette er å generalisere, jeg vet - men snakker generelt, og ikke minst av erfaring). Hva om du spør om du kan bli med ut å ta en øl, f.eks.? Den perfekte måten å bli bedre kjent i mine øyne/mange normenns øyne, er å bli med ut på byen og snakke over en drink/øl. Bra du valgte det rette valget! Men guttegjengen jeg er med i virker utrolig hyggelig, problemet er som sagt at humoren og alt de snakker om blir veldig internt og da er det ikke så lett å komme inn. Ikke så lett å spørre om de vil være med ut å ta en øl heller, jeg er nok litt for feig. Men har pratet med dem på vors tidligere og det har jo egentlig gått ganske bra, men får liksom ikke tatt med meg det videre til neste dag. Da ender jeg liksom ikke med noe å si. Men ja, skal prøve å peile ut enkeltpersoner. Er det ikke andre enn den gjengen du kan få kontakt med? For hvis det er sånn at det er ekslusiv gjeng, så er det egentlig bare fånyttes og prøve å få kontakt. De vil se på deg som en som egler seg inn på. Nei, er egentlig ikke så veldig mange andre å ta kontakt med, klart jeg kan bli kjent med andre enkeltpersoner, men jeg ønsker å komme inn i en vennegjeng, ikke bare kjenne en eller to personer, jeg trives bedre med mange rundt meg. Akkurat nå har jeg kun en venn på studiet og tror hun også kunne hatt godt av flere venner, for i likhet med meg så virker det som om hun tidligere er vant med større venn(inne)gjenger. Men jo jeg tror guttegjengen egentlig har lyst til å ha meg med, det er som sagt bare at de har blitt for interne og jeg er sjenert så jeg har ikke noe å bidra med. TS Anonymous poster hash: 94301...a69
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Enn hvis du heller prøve å skape deg din egen gjeng?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Enn hvis du heller prøve å skape deg din egen gjeng? Er faktisk rimelig vanskelig å skape en vennegjeng på 6-7 personer, man skal ikke bare bli venn med 6 personer hver for seg, man skal også bringe dem sammen til en gjeng. I tillegg er det få gutter på studiet så ikke nok å ta av, det er bare en større guttegjeng. TS Anonymous poster hash: 94301...a69
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Jeg hadde samme problem på vgs for noen år tilbake. Jeg snakket mer og mer med hun ene jenta i gjengen. Etterhvert begynte jeg å sette meg med henne i friminuttene. Der var jo også resten av gjengen. I starten sa jeg ikke så mye, for jeg kjente jo ikke de så godt. Etter hvert begynte jeg å prate litt mer med noen av de andre i gjengen også. Til slutt ble jeg invitert med på et par sosiale greier med de. Etter det ble isen litt brutt og det ble mer og mer naturlig for meg å henge med de. Og jeg ble mer og mer inkludert også Anonymous poster hash: 9a04c...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå