AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Jeg innså akkurat at ingen av mine bestevenninner vet hvem jeg egentlig er. (og dette er bestevenninner jeg har hatt lenge!) De vet jo ingenting om meg som er av betydning. Jeg har i alle år spurt ut om deres liv, og vet det meste om dem. Men det er ingen av de som har spurt meg om ting som virkelig betyr noe. Hva synes dere at bestevenninner BØR vite om hverandre? Anonymous poster hash: 3d401...f60
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Det er ikke noe bør. Men, jeg savner å bli bedre kjent med en som er i vår bestevenninne-gjeng. Hun sier aldri noe om seg selv, og sitter bare og hører på at andre snakker om seg selv. Man må tørre å ta plass, ikke bare nikke og støtte. Jeg vil gjerne vite mye mer om hva hun tenker og hvordan livet hennes har vært, men det virker ikke som hun vil. Anonymous poster hash: 0e5c4...174 2
Gjest lillelarve Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Hm... Jeg har kun en bestevenninne, som jeg sjelden ser pga. langlang vei fra hverandre. Jeg vet ikke helt hva vi bør vite om hverandre... Det er mange ting hun ikke vet om meg, og motsatt. Men det har ikke betydning for vårt forhold. Store ting som skjer i livet vårt er vel noe vi "bør" dele med hverandre. Eller, det gjør vi uansett. Men jeg stiller ingen krav da. For meg er det viktig å ikke lyve. Men om hun ønsker å holde noe hemmelig for meg (som ikke har stor betydning), er det samma det. :-)
oeas Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Er det ikke litt greit at de ikke vet alt om deg? Det er ikke alt en trenger å dele med venner. Venners jobb er å bygge hverandre opp. Og hvorfor skal venner (selv de som står deg nærmest) vite alt? Det er jo mye de ikke trenger å vite. Kan egentlig ikke komme på noe noen trenger å vite.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Ts her.. Kan hende jeg stiller for høye krav? Men jeg vil at de skal vite hvem jeg er. De vet ikke en gang navn på mine foreldre, hvilke filmer, musikk og serier jeg liker. Hva jeg interesserer meg for, og hva jeg brenner for. Hva som gjør meg glad, og hva som gjør meg trist..etc. Så jeg føler vel egentlig at det er litt sårt da, at de ikke har spurt om noe som helst angående meg. Jeg vil at nære venner skal spørre meg om ting, ikke at jeg må opplyse de om alt selv.. Også tenker jeg at det er vel kanskje overfladiske vennskap, selv om vi kaller hverandre bestevenner. Jeg trenger liksom noe "dypere" enn det, i mangel på et bedre ord. Er jeg rar eller? Kanskje det er hos meg problemet ligger. Anonymous poster hash: 3d401...f60
melly666 Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Ts her.. Kan hende jeg stiller for høye krav? Men jeg vil at de skal vite hvem jeg er. De vet ikke en gang navn på mine foreldre, hvilke filmer, musikk og serier jeg liker. Hva jeg interesserer meg for, og hva jeg brenner for. Hva som gjør meg glad, og hva som gjør meg trist..etc. Så jeg føler vel egentlig at det er litt sårt da, at de ikke har spurt om noe som helst angående meg. Jeg vil at nære venner skal spørre meg om ting, ikke at jeg må opplyse de om alt selv.. Også tenker jeg at det er vel kanskje overfladiske vennskap, selv om vi kaller hverandre bestevenner. Jeg trenger liksom noe "dypere" enn det, i mangel på et bedre ord. Er jeg rar eller? Kanskje det er hos meg problemet ligger. Anonymous poster hash: 3d401...f60 Mange synes det er ubehagelig å spørre, ihvertfall når du ikke virker villig til å dele noe selv. Så jeg ville ikke fokusert så mye å vente på at de skal spørre, men heller dele. "Jeg så på x i helgen. Det er yndligsfilmen min, jeg blir bare så rørt/glad/trist/y av den"
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Ts her.. Kan hende jeg stiller for høye krav? Men jeg vil at de skal vite hvem jeg er. De vet ikke en gang navn på mine foreldre, hvilke filmer, musikk og serier jeg liker. Hva jeg interesserer meg for, og hva jeg brenner for. Hva som gjør meg glad, og hva som gjør meg trist..etc. Så jeg føler vel egentlig at det er litt sårt da, at de ikke har spurt om noe som helst angående meg. Jeg vil at nære venner skal spørre meg om ting, ikke at jeg må opplyse de om alt selv.. Også tenker jeg at det er vel kanskje overfladiske vennskap, selv om vi kaller hverandre bestevenner. Jeg trenger liksom noe "dypere" enn det, i mangel på et bedre ord. Er jeg rar eller? Kanskje det er hos meg problemet ligger. Anonymous poster hash: 3d401...f60 Jeg har det helt likt som deg Jeg vet MASSE om de, men de vet svært lite om meg. Men har begynt å tenke at de kan jo da egentlig ikke være bestevenner. Er mer som at jeg er terapeut eller noe for de. Siden så og si all tid går bort til å snakke om de. Har vært "bestevenner" i mange år så er tungt og bryte det helt. Men egentlig er vennskapet kanskje ikke så mye verdt når de ikke bryr seg om annet enn å snakke om seg selv. Stort sett da. Anonymous poster hash: 1f97a...841
Gjest Siaz Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Jeg synes bestevenniner bør få vite ting om deg som skinner gjennom i handlinger du gjør. Om du gjør noe som er uforklarlig for dem, så bør de få vite bakgrunnen for det.
Gjest bustyvel Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Den eneste som vet "alt" om meg, er samboeren min. Min besteveninne bor dessverre et stykke unna, men vi har mye kontakt på tlf., skype og facebook. Vet ikke helt hva hun vet og ikke vet som er viktig, men hun vet absolutt mindre enn samboeren - selv om jeg føler jeg kan si alt til henne så er det likevel ting det er mer naturlig at samboeren min vet.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 At jeg trenger mye tid alene og at selv om de ikke hører fra meg i løpet av uken, så betyr det ikke at jeg er sur.
Gjest Riskjeks Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 (endret) Jeg har det helt likt som deg Jeg vet MASSE om de, men de vet svært lite om meg. Men har begynt å tenke at de kan jo da egentlig ikke være bestevenner. Er mer som at jeg er terapeut eller noe for de. Siden så og si all tid går bort til å snakke om de. Har vært "bestevenner" i mange år så er tungt og bryte det helt. Men egentlig er vennskapet kanskje ikke så mye verdt når de ikke bryr seg om annet enn å snakke om seg selv. Stort sett da. Anonymous poster hash: 1f97a...841 Har du tenkt over at de kanskje tenker det samme? At de vet mye om deg, men du lite om hver enkelt av dem altså? De fleste tenker ofte sånn. Vi føler vi vet mye om dem rundt oss, men de vet lite om oss - for ingen kjenner jo til alt vi tenker på hele tiden. Men sånn har alle det. Det er ikke mulig at et annet menneske kan vite alt om deg. Endret 6. februar 2014 av Riskjeks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå