Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bodde på Oslo Vest da jeg var liten, før vi flyttet til utlandet og så til byen foreldrene mine kommer fra. Jeg snakker nå samme dialekt som foreldrene mine, og vennene mine kommer stort sett fra andre kanter av landet.

Nå er jeg i et miljø hvor det er en del jenter fra Oslo Vest, Jeg føler det er vanskelig å få kjemi med dem, og at de lett ser på oss andre som sosiale utskudd, selv om de er høflige. For miljøets skyld er det viktig at man blir godt kjent, og jeg vil derfor prøve å få bedre kontakt med dem. Jeg har tydeligvis utviklet meg i en helt annen retning enn dem, og skjønner meg ikke på de sosiale kodene vi andre tydeligvis ikke forstår.

Hva bør jeg/vi gjøre annerledes for å ikke gjøre dem forlegne og ubekvemme?

Anonymous poster hash: 5ebe3...866
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Hei. Er 72 år gammel. TS

Anonymous poster hash: 7a289...b31

• Liker 15
Skrevet

De liker å lage skiller og du har andre kvaliteter en de.

Skrevet

Litt vanskelig aa si uten aa vite mer spesifikt om miljoet, sosiale settinger, om det er jobb osv.

Er selv fodt og oppvokst paa Oslo vest, likevel er det mange jenter jeg ikke klikker med og synes er "vanskelige". Likevel kan antakelig andre se paa meg paa samme viset. Naar man har noen stereotyper og kanskje fordommer er det lett aa konkludere med at det er problemet, naar realiteten er at man ofte ikke har kjemi eller felles interesser i utgangspunktet.

• Liker 2
Skrevet

Hei. Er 72 år gammel. TS Anonymous poster hash: 7a289...b31

Er det klasseskiller på gamlehjemmet? :(

Anonymous poster hash: 9df70...4ce

• Liker 10
Skrevet

:ler:

Hei. Er 72 år gammel. TS

Anonymous poster hash: 8ac90...078
Skrevet

De liker å lage skiller og du har andre kvaliteter en de.

Det kan virke som de liker å finne noe å ikke like med vår oppførsel. Det er snakk om folk fra 24 og opp.

Skrevet

Litt vanskelig aa si uten aa vite mer spesifikt om miljoet, sosiale settinger, om det er jobb osv.

Er selv fodt og oppvokst paa Oslo vest, likevel er det mange jenter jeg ikke klikker med og synes er "vanskelige". Likevel kan antakelig andre se paa meg paa samme viset. Naar man har noen stereotyper og kanskje fordommer er det lett aa konkludere med at det er problemet, naar realiteten er at man ofte ikke har kjemi eller felles interesser i utgangspunktet.

Det er et lite miljø der vi internasjonale er i en gruppe. Jeg hadde ikke fordommer i utgangspunktet i og med at jeg vokste opp på samme sted, men de oppfører seg annerledes enn oss andre. Det virker som alt skal være så perfekt og pent, og det er ikke rom for å slå seg løs. Jeg får ikke helt tak på hvordan de ønsker å bli snakket til og invitert? Det faller seg ikke naturlig for oss andre å være så stive og høflige.

Skrevet

Hei. Er 72 år gammel. TS

Hehehe.. Dra i gang et dildoparty!

Skrevet (endret)

De skal være perfekte ...fordi de trener på å komme i en god stilling i arbeidslivet...du derimot er opptatt av å være ung og å ha det gøy og utvikle deg på den måten? De tenker mye på hva andre kommer til å si og dømmer derfor andre. Du derimot vil være fri og åpen? Du er "ny" på stedet og klar for å få nye venner, de derimot har vært der lengre og kan dermed være mer selektive fordi de har allerede et etablert nettverk. Hvis de blir med andre som er kvaliteter så kan det være med på å "løsne " de opp og det vil ikke de, de vil være fokuserte på seg og sitt.

Endret av Ferie
Skrevet

Det er et lite miljø der vi internasjonale er i en gruppe. Jeg hadde ikke fordommer i utgangspunktet i og med at jeg vokste opp på samme sted, men de oppfører seg annerledes enn oss andre. Det virker som alt skal være så perfekt og pent, og det er ikke rom for å slå seg løs. Jeg får ikke helt tak på hvordan de ønsker å bli snakket til og invitert? Det faller seg ikke naturlig for oss andre å være så stive og høflige.

Det der høres jo faktisk ut som 72 år gamle snerper.

• Liker 4
Skrevet

Du skal ikke gjøre noe annerledes - hele moroa er jo nettopp å gjøre de forlegne og ubekvemme :klo:

Mvh

Østkantgutt

• Liker 11
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Alle liker fyrstekake!

:kvalm: Ikke jeg! :opplyser:

Skrevet

ja! er heeelt enig. Jeg kjenner "disse jentene" de er ikke let å komme innpå. Nå kommer jeg i tillegg fra Oslo-Øst og da dømmer de deg i hvert fall! Jeg er også nødt til å omgås dem pga. jobb, men sliter veldig med å få innpass.

Anonymous poster hash: c5f2d...07e
  • Liker 1
Skrevet

ja! er heeelt enig. Jeg kjenner "disse jentene" de er ikke let å komme innpå. Nå kommer jeg i tillegg fra Oslo-Øst og da dømmer de deg i hvert fall! Jeg er også nødt til å omgås dem pga. jobb, men sliter veldig med å få innpass.

Anonymous poster hash: c5f2d...07e

For noen patetiske mennesker de er, da. Jeg trodde slik oppførsel kun gjaldt prepubertale tenåringer som ikke har lært å oppføre seg. Det er oppførselen deres som får andre til å føle seg ubekvemme og forlegne - ikke oppførselen til normale, oppegående mennesker.

Anonymous poster hash: f38b7...c58

• Liker 3
Skrevet

I alle dager. La disse jentene være pripne og sære, og finn deg andre venner! Om de driver og "øver" på å passe inn i høye stillinger, kan de heller sleike seg bak. De personene jeg kjenner som har svært høye stillinger, en/ei skiller seg faktisk ut i hele Norge - de er langt ifra pripne, sære, tilbakeholdne og uhøflige. LANGT IFRA. De er personer med karisma, som folk elsker å omgås, noen av dem er blant annet selgere, et par er søkkrike. Hvordan tror du de har kommet seg dit? Ved å være helt fjerne og bare kunne snakke med folk fra sitt "eget kaliber"? Nope. Feil, feil, feil. :fnise:

Skrevet

Hva bør jeg/vi gjøre annerledes for å ikke gjøre dem forlegne og ubekvemme?

Det er ikke ditt ansvar at de sjeneres av dere andre som ikke er vestkantjenter.

Skrevet

Naa har vel folk forskjellig definisjon av "stiv". Paa hvilken maate slaar de seg ikke "loes"?

I sosiale/fest sammenhenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...