Gå til innhold

Krever du visse feminine/maskuline egenskaper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos partner eller deg selv?

Jeg har ikke kjæreste for tiden, men tror jeg hadde godtatt det meste. Mann med kjole hadde vært litt turn-off da, jeg innrømmer det ;)

Jeg er veldig sjenert og forsiktig. Skulle ønske jeg var mindre redd for å stikke meg frem og gi blaffen. Det er mer typisk mann tror jeg.

Inspirert av guttejente-diskusjonen :)

Anonymous poster hash: 8947d...4a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meg selv er jo meg selv.

Ettersom jeg er primaert feminin foretrekker jeg en maskulin mann, som min komplimentaer. Han maa vaere trygg i sin maskulinitet, ikke noe paatvunget men heller ikke av typen som prover hardt aa identifisere seg med kvinner, eller saa feministisk paavirket at han ikke kan ta en beslutning eller ha en mening.

Naa er de fleste mennesker en kombinasjon, og alle har litt av det motsatte i seg. Men det er viktig for meg at han er en rasjonell fyr med beina paa jorden. Og at han tar charger. Sytete menn som skylder paa verden, kvinner og samfunnet for alle problemer er det minst attraktive som finnes. En mann med maal i livet som er losningsorientert.

Glattbarberte menn er helt turn off for meg. Men maskulinitet ligger mest i personligheten, null interesse av en raanerfyr eller tatovert MC-type. Velkledd og mannlig er idealet.

• Liker 1
Skrevet

Hos evt partner så krever jeg ikke så mye, han trenger ikke å være den største eller sterkeste, sålenge han beskytter meg når det gjelder og ikke sniker seg inna som en redd hund så er jeg fornøyd!

Av megselv så krever jeg heller ingenting. Men jeg har en typisk gammeldags husmor holdning for å sette et navn på det, selv om jeg bare er 20år. Dvs jeg styrer på hjemme og har mat på bordet når mannen min kommer hjem. Tar meg av husvask etc, og tilfredsstiller han når han vil :P men det er noe jeg selv liker å gjøre.

Anonymous poster hash: 8c1e4...0f7

Skrevet

Typen er akkurat så mann som jeg vil ha han, både inni og utenpå ;)

God skjeggvekst, brede skuldre og mørk stemme, sterk som en bjørn men klemmer som en bamse. Raper og roter (litt) som en mann etter min mening skal gjøre - men snorker heldigvis ikke.Han har ingen femi sider jeg kan komme på, og siden jeg ikke er særlig feminin av meg selv passer det meg fint. Har ikke lyst å være sammen med en som bruker lenger tid på badet enn meg, eller som ikke vil gå ut fordi håret ligger feil.

Gjest lillelarve
Skrevet

Hm... Jeg krever ikke noe egentlig. Jeg er jo veldig feminin av meg. Kanskje derfor jeg har falt for en manne-mann! Hehe :-) Jeg trenger en som er motsatt av meg selv, regner jeg med.

Hadde han gått i tanga og brukt skjørt i skjul hadde jeg kanskje begynt å tvile litt på han som partner. heheh

Skrevet (endret)

Jepp forlanger intet mindre enn en fyr som er gjennomført macho, en som mekker bil, er bustete på håret og slenger litt Zalo under armene, som kjører Harley Davidson, elsker fotball, liker seg i skogen og drar med seg bytte dyret hjem til middag, synes jåleri er en uting, drikker øl og ikke vet hvordan en kjøkkenvisp fungerer. En som raper og fiser og klør seg på ballene i matforretningen og som aldri ville snakket om følelser til noen og ellers er en krysning mellom Mike Tyson og lars Monsen

Nei, tja jeg vet ikke.. Jeg liker ikke menn som er sladrekjæringer og som vet mer om naboen enn hva naboen selv vet, men det liker jeg ikke hos kvinner heller..

Kjole på mannfolk, tja om det hadde vært en selvironisk handling type haa-haa så er det turn on faktisk, (selvironi er alltid turn on) om det hadde vært en "komme ut av skapet som transseksuell"- not so much.

Jeg liker mannen min, en god fyr som vet hvordan vaskemaskinen fungerer, som ikke er så firkantet på disse kjønnsrollene men fyller de skoene han gjør uten å tenke på at det kan han gjøre fordi han er mann eller det kan han ikke gjøre fordi da mister han både penis og baller.

Han er god og snill, omsorgsfull, har normal hygiene uten å dille så mye, er glad i sport og villmark liker ikke shopping men elsker å lage god mat og drikke vin og tåler ikke lukten av whisky og er barbert.

Et flott, nydelig eksemplar av et menneske med en krysning av maskulinitet og femininitet av ypperste kvalitet nett som meg selv :nigo: yeey perfekt match

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er sjeldent enig i hva som legges i begrepene maskulin og feminin så jeg kan ikke besvare spørsmålet ditt.

Min kjæreste:

- er ikke interessert i typiske mannesporter, men kan holde en samtale om det (som enhver sosial intelligent person)

- er opptatt av følelser og kommunikasjon, uten at det betyr at han sutrer og klager hver dag

- merker lett når jeg er nedenfor og er god på å vise omsorg

- er opptatt av å se bra ut, men han bruker ikke evigheter på badet

- liker å lage mat som et par, og tar ellers sin del av de daglige oppgavene i huset

- trives både med romantiske kvelder, og typiske "beef & bj"-dager

Om det gjør han maskulin, feminin eller kjønnsløs vet jeg ikke. Men det gjør han perfekt for meg.

• Liker 3
Skrevet

Balansegangen er vel viktigere enn å skulle ha et fast mål på en eller annen kurve.

• Liker 2
Skrevet

Et flott, nydelig eksemplar av et menneske med en krysning av maskulinitet og femininitet av ypperste kvalitet nett som meg selv :nigo: yeey perfekt match

Noe i den duren. Er generellt skeptisk til mennesker som på død og liv må utbrodere hvor mann/kvinne de er, akkurat som det var en konkurranse man fikk medalje for eller noe....?

• Liker 2
Gjest Heartbeat
Skrevet

Siden jeg er veldig feminin så ser jeg helst at han er litt maskulin. Han må beskytte meg når det trengs og ikke være feig og styre unna konflikter.

Ellers bør han overhodet ikke være for tøff og macho som i gutter gråter ikke osv. Han bør være følsom og ydmyk :)

Skrevet

Siden jeg er veldig feminin så ser jeg helst at han er litt maskulin. Han må beskytte meg når det trengs og ikke være feig og styre unna konflikter.

Ellers bør han overhodet ikke være for tøff og macho som i gutter gråter ikke osv. Han bør være følsom og ydmyk :)

Du må jo greie å ta slosskampene i fylla på egenhånd?

Anonymous poster hash: 1beb8...7fa

Gjest Heartbeat
Skrevet

Du må jo greie å ta slosskampene i fylla på egenhånd?

Anonymous poster hash: 1beb8...7fa

Nå er jeg så og si aldri på fylla, så tviler for at det problemet skulle dukke opp :laugh:

Skrevet

Jeg ser at mange vil ha maskuline menn fordi de er feminine..? Leker ikke like barn best?

Anonymous poster hash: 8947d...4a6

Gjest Mary Quant
Skrevet

Før jeg traff mannen min så hadde jeg ingen spesielle krav til hvordan mannen min skal være.

MEN nå - flere og tyve år etter at jeg traff ham så tror jeg en ny mann skulle slite med å nå opp til hvordan jeg foretrekker en mann skal være.

Vi er egentlig veldig like, han og jeg .. men det er noen veldig stereotypiske forskjeller og det går på interesser. Jeg liker godt håndarbeid, både syr og strikker - og når jeg får velge TV-program så er det interiørprogrammer som står øverst på listen.

Mannen min derimot elsker sport - og spesielt fotball. Han har spilt aktivt selv i årevis og kan alt om fotball, hvem som spiller hvor, hvilke spillere som er på vei til hvilken klubb, hvilken klubb som strever økonomisk, hvem som er skadet osv. Det han ikke vet om fotball - både norsk og utenlandsk - det er ikke verd å vite. Å ha ha ham med ut sammen med mine kollegaer er NULL problem. Jobber for det meste med menn og de "klikker" umiddelbart.

Min venninnes mann er også "fotballidiot" så våre menn stortrives også sammen - heldigvis.

Når det gjelder bil- og bilkjøring så er det også litt forskjell på han og jeg. For meg er bilen framkomstmiddel og jeg kjører kun bil når jeg skal steder som er for langt unna til at jeg kan gå eller sykle. Mannen min derimot elsker bil, kan alt om biler, elsker å kjøre bil, han har en utrolig god stedsans (noe jeg er totalt blottet for) og han kjenner hver en gate i byen vår.

Jeg synes nettopp det at han er så annerledes enn meg er noe av det som gjør ham så tiltrekkende.

Skrevet (endret)

Før jeg traff mannen min så hadde jeg ingen spesielle krav til hvordan mannen min skal være.

MEN nå - flere og tyve år etter at jeg traff ham så tror jeg en ny mann skulle slite med å nå opp til hvordan jeg foretrekker en mann skal være.

Vi er egentlig veldig like, han og jeg .. men det er noen veldig stereotypiske forskjeller og det går på interesser. Jeg liker godt håndarbeid, både syr og strikker - og når jeg får velge TV-program så er det interiørprogrammer som står øverst på listen.

Mannen min derimot elsker sport - og spesielt fotball. Han har spilt aktivt selv i årevis og kan alt om fotball, hvem som spiller hvor, hvilke spillere som er på vei til hvilken klubb, hvilken klubb som strever økonomisk, hvem som er skadet osv. Det han ikke vet om fotball - både norsk og utenlandsk - det er ikke verd å vite. Å ha ha ham med ut sammen med mine kollegaer er NULL problem. Jobber for det meste med menn og de "klikker" umiddelbart.

Min venninnes mann er også "fotballidiot" så våre menn stortrives også sammen - heldigvis.

Når det gjelder bil- og bilkjøring så er det også litt forskjell på han og jeg. For meg er bilen framkomstmiddel og jeg kjører kun bil når jeg skal steder som er for langt unna til at jeg kan gå eller sykle. Mannen min derimot elsker bil, kan alt om biler, elsker å kjøre bil, han har en utrolig god stedsans (noe jeg er totalt blottet for) og han kjenner hver en gate i byen vår.

Jeg synes nettopp det at han er så annerledes enn meg er noe av det som gjør ham så tiltrekkende.

Så maskulinitet kan defineres som en forkjærlighet for fotball og bil. Kjekt å vite :)

Han kunne fint vært annerledes enn deg om det var han som likte å strikke og du som likte bil. Hvordan hadde det fungert for tiltrekningen din?

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Skrevet

hmmm... vanskelig å svare på. Jeg er ikke spesielt opptatt av kjønnsrollemønstre og kjønnsklisjéer så svaret må vel bli nei, jeg har ingen spesifikke krav.

Men jeg liker jo at typen er mer mann enn meg da, noe annet hadde neppe fungert. Selv om han ikke er super macho og jeg ikke er ultra feminin så er han jo mer mann enn meg ;)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg er nok uendelig mye mindre opptatt av definisjonene enn jeg er av mennesket jeg faller for.

Gjest Coolaid
Skrevet

Generelt sett nei. Jeg tiltrekkes av helt vanlige jenter, gjerne som er litt søte, har glimt i øyet og en tiltalende personlighet. Pudderdukker, fjåsebrett og andre barbiedukker tiltrekkes jeg ikke av men hvem vet hva som kan gjemme seg bak?

En stor dose "lillepus" personlighet er tiltrekkende.

Gjest Mary Quant
Skrevet

Så maskulinitet kan defineres som en forkjærlighet for fotball og bil. Kjekt å vite :)

Han kunne fint vært annerledes enn deg om det var han som likte å strikke og du som likte bil. Hvordan hadde det fungert for tiltrekningen din?

Jeg har bestandig vært sammen med svært maskuline menn, så for meg å være sammen med en mann som syr og strikker tror jeg ikke hadde blitt aktuelt. Kjenner en mann som strikker finere enn de fleste jenter ... han er absolutt noe av det hyggeligste jeg vet, men langt ifra en mann jeg kunne falt for.

Mannen min er min rake motsetning når det kommer til visse interesser - og det synes jeg er supert. Vi har noe som vi har hver for oss - men vi har enda flere felles interesser. Og jeg har en mann som gjør like mye husarbeid som meg, vi liker begge å lese bøker og høre på musikk, vi går tur med hunden sammen hver dag, vi trener begge to aktivt flere ganger i uken og vi elsker å reise.

Vi har forresten vært sammen i over 28 år og det at vi har noen veldig forskjellige interesser har gjort at spenningen oss mellom er blitt bevart. Det er viktig å overraske og imponere partneren til tider når man er i lange forhold. Og for meg er det maskulint å inneha masse kunnskaper om fotball .. på samme måte som jeg synes det er maskulint å ha masse kunnskaper om biler. Det at han har en utrolig stedsans er vel ikke akkurat maskulint, men det er det totalt motsatte av meg - derfor er det noe jeg synes er tiltrekkende. Det hadde vært håpløst om jeg skulle hatt en mann med like elendig stedsans som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...