AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Ja, da sitter jeg her igjen da. Knasker i meg sjokoladekakestykket som ikke en gang er tint opp. Og jeg forteller meg selv nok en gang at imorgen, da skjer det. Ofte kommer jeg meg på ELIXIA, trener, spiser sunt, føler meg fabulous. Men så overtenker jeg hvor vondt det blir å komme seg på trening. Hvor dårlig jeg er. Hvor dårlig kondis jeg har, hvor svak jeg er, og hvor tykk jeg har blitt. Og BANG blir jeg nitrist og den samme onde sirkelen er i gang igjen. Men nå vil jeg virkelig at dette skal stoppe! Nå altså! Hvordan kan jeg holde meg motivert? Jeg er jo glad i å trene, men tanken over hvor tykk jeg er gjør meg så umotivert og deprimert. Vurderer å kjøpe meg en treningsdagbok etter et innlegg jeg leste igår. Hvordan holder du deg motivert? - Skamfull, Anonym kakespiser. Anonymous poster hash: ee408...8bd 2
Winterfresh Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Jeg var og er akkurat som deg! Prøvde meg på langrenn for første gang i år. Har heldigvis en samboer som liker og kan stå på ski, så han lærer meg mye. Kjøpte meg også en pulsklokke for 2 uker siden, og den holder meg veldig motivert! Er morsomt å se at jeg brenner av 1200 kalorier på 2,5 time med langrenn. Vet det som står på klokka ikke er helt riktig, men jeg liker å tro det. Det får meg til å føle meg bra, og jeg gleder meg til neste gang jeg skal bruke klokka. Jeg bruker den også som stoppeklokke, og måler tiden på hvor lang tid jeg bruker på en spesifikk skiløype. Og målet er å slå meg selv hver gang. Jeg trener også på treningsstudio, men det synes jeg er så kjedelig. Så i de siste to ukene har det blitt langrenn på meg annen hver dag, med mellom 2 og 3 timer trening hver gang! Å trene så mye og å se at pulsklokka har registrert minus cirka 1000 kalorier gjør at jeg mister lysten på alt usunt, for jeg vil jo ikke spise på meg det jeg akkurat har trent bort Vel, det er jo egentlig bare å finne noe man virkelig liker og trives det. Dårlig kondis, svake bein og armer, snørrete nese og alt det der er da ingen hinder! 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Har spist 3 snickers i dag.. Føler meg dårlig og kvalm. Er forsåvidt tynn(50 kg) men åh æsj. Anonymous poster hash: ab07d...bf9
Charlene87 Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 selv om du har noen svake momenter, så tilgi deg selv, og forsett og tren! Jo mer du trener jo mer sunnere vil du bli. tren for helsen sin skyld. jeg selv holder meg motivert ved å trene 3-4 ganger i uken, uavhenging om jeg spiser usunt eller sunt. Hold på med langrenn, du kan kjøpe sånne langrenn i skøyter 1
Winterfresh Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Man kan jo skøyte med klassisk langrenn også, selv om det er noe tyngre. De er også mye billigere enn skøyteski.
sullå Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Det at du er glad i å trene, er jo et usedvanlig godt utgangspunkt! Jeg tror en treningsdagbok hadde vært flott å ha Og husk: trening er bra for deg, selv om du har spist usunt en dag. Ikke la det stoppe deg! Prøv å hold deg unna godteri. For meg var trikset å slutte helt (har ikke lyst på lenger), men du får finne ut hvordan du kan få bukt med søtsuget. Er det ved å spise mat ofte, ta litt mørk sjokolade når du vil ha sukker, hjelper det å trene, å spise frukt, å ta seg en tyggegummi, eller å drikke vann? Hvis du klarer å komme deg på trening, og kutte ned på sukkerinntaket, da tror jeg at mye er gjort
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 For meg var trikset å gjøre det omvendt. I fjor spiste jeg veldig sunt, godt og variert, alltid hjemmelagde ordentlige måltider, men trente ingenting. Siden desember har jeg trent tre ganger i uken, men jeg er litt slappere på kostholdet. Spiser fremdeles helt ok frokost, lunsj og middag, men spiser en del snacks. For meg ble det for ekstremt å være superstreng med kosthold og trening samtidig, men én av dem må være på plass. Nå trener jeg for eksempel en lang kondisjonsøkt fredag kveld, slik at jeg kan kose meg på lørdag med god samvittighet. Anonymous poster hash: 6a490...06e
Ixnay Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Også tenk på den gode følelsen du har etter trening. Ikke fokuser på selve treningen, det funker i alle fall for meg når jeg sliter med å komme meg avgårde. I tillegg så trenger ikke all trening å være like hard. Dra på senteret og lov deg selv en lett økt (på dager hvor du ikke er helt i slaget, eller er ekstra umotivert), når du kommer ned er du sannsynligvis motivert for mer og klarer mer enn du hadde som utgangpunkt når du dro på trening. Er du ikke det, vel så er en lett økt mye bedre enn å ligge på sofaen anyway Gode tips fra de andre også. Puls klokke og treningsdagbok er lurt. Ingenting er mer motiverende enn å se fremgang (synes jeg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå