AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Bor i blokk med fellesvaskerom til alle leilighetene, og det er bare noen få maskiner til flere titalls leiligheter. De fleste leilighetene er under 30 kvm. Jeg lurer på om det er noen regler jeg må forholde meg til for å få vaskemaskin på kjøkkenet? Anonymous poster hash: 9d721...f58
-Jiinxs- Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Da jeg bodde i blokk, så hadde jeg min vaskemaskin på kjøkkenet. Vet ikke om det er noe visse regler på det siden jeg bare tok over forrige eiers vaskemaskin. Vaktmesteren sa heller ikke noe på det.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Det er ikke noe regler på det, men det er sikkert ikke sluk på kjøkkengulvet? Det burde det være. (Men det er mange som har vaskemaskin på kjøkkenet selv om det ikke er sluk.) Anonymous poster hash: c9a68...3eb
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Nei det er ikke sluk på kjøkkenet, men flere har vanlig oppvaskmaskin montert, så hva er forskjellen? Anonymous poster hash: 9d721...f58
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Les her: http://tjenester.byggforsk.no/default.aspx?funksjon=svartjenesten&stInnholdsID=5&innholdsID=189&sosID=431 Anonymous poster hash: c9a68...3eb 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Mange som har det. Anonymous poster hash: f4103...0b3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Dersom du ikke har sluk på kjøkkenet, får du problemer med forsikringsselskapet dersom det blir vannlekkasje.Anonymous poster hash: ee783...106 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Det med krav om sluk på kjøkkenet må være et veldig norsk fenomen. Jeg har bodd i noen forskjellige land og det er veldig vanlig med vaskemaskin på kjøkkenet uten at det er sluk i gulvet. Så lenge alt er riktig koblet skjønner jeg ikke hva forsikringsselskapene skulle ha imot vaskemaskin på kjøkkenet. Anonymous poster hash: 41cb1...561
Ciara Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Vi hadde det i en tidligere leilighet, det gikk helt fint. Og som andre sier, man har oppvaskmaskin der, så sluk og lekkasjerisiko hadde jeg ikke tenkt så mye på.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Vi hadde det i en tidligere leilighet, det gikk helt fint. Og som andre sier, man har oppvaskmaskin der, så sluk og lekkasjerisiko hadde jeg ikke tenkt så mye på. Oppvaskmaskiner har vannstoppventil/kran, dette er ikke vanlig på vaskemaskiner. Så det er så absolutt noe man bør tenke på. Får man lekkasje på kjøkkenet, så blir det fort dyrt, siden forsikringsselskap vil kreve regress. Og vannlekkasje sprer seg fort til etasjen under, så man får oppussingskostnader både på eget og naboens kjøkken, i tillegg til evt regress fra forsikringsselskapet som forsikrer bygningsmassen,Anonymous poster hash: ee783...106 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #11 Skrevet 7. februar 2014 Nå har jeg ikke oppvaskmaskin, så usikker om det er noen spesiell type kran/vannstopp på dem? Men alle vaskemaskinene jeg kjenner til (selv om de står på bad) har da kran/hendel for å slå av vannet - altså kobla på vanntilførselen. Anonymous poster hash: ea5ca...4ab
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #12 Skrevet 7. februar 2014 Vi har det, og det stod sånn når vi kjøpte det, så jeg har ikke tenkt på vannlekkasje engang. Mitt problem med vaskemaskin på kjøkkenet er at det er stygt og veldig britisk white trash.. Så prøv å få den bygd inn i et skap om du kan Anonymous poster hash: 46d99...b53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå