AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Har trent styrke i flere år, men blir aldri sterkere i armene. Jeg løfter max 10 kg og da kiler det sånn i armene at jeg klarer såvidt å løfte. Trener bodypump og styrke for meg selv. Markløft og utfall med vekter går fint, men det er biceps/triceps jeg sliter med. Noen tips? Jeg klarer jo ikke øke belastningen for jeg får ikke til å løfte mer. Får kramper i tillegg til at det kiler i armene. Anonymous poster hash: 9631f...554
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Da må du vel bare begynne enda lavere? Du mener lavere vekt men flere reps? Veldig irriterende, jeg må ta masse pauser på bodypump-timene for jeg skjelver sånn. Vil jo ha veltrente armer. Anonymous poster hash: 9631f...554
Påfugl Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Ja. Litt avhengig av hvilken øvelse du tar da. Jeg pleier å kjøre 10 x 3 reps, har da så tungt at jeg såvidt klarer den tiende repetisjonen, men slik at jeg etter en liten pause klarer 10 nye. Det er ikke rart at det kiler i armene hvis du makser hver gang
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Jeg må svare det samme som jeg svarte i annen tråd i dag: BodyPump ga meg bare negative resultater. Jeg var utmattet i lang tid etterpå og ble ikke sterkere. Det var alt for mange repetisjoner. Timer med 3x8-12 rep. ga mye bedre effekt. Men så skal det sies at jeg også sliter med å bli sterkere generelt, må nå trener jeg variert, og ikke dedikert for styrke. 10 kg (5 på hver side) på stang? Hvilke øvelser? Og med hvor mange rep? Eller er det på BodyPump med uendelig antall repetisjoner du mener? Anonymous poster hash: b586c...c61 1
Gjest bustyvel Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Har du mulighet til å trene i slynge? Har tar diverse øvelser i TRX-slynger, der man fint kan "stille inn" motstanden med egen kroppsvekt. Jeg har økt bra i styrke i armer og bryst ved hjelp av kroppsvektøvelser i slynge.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Har du mulighet til å trene i slynge? Har tar diverse øvelser i TRX-slynger, der man fint kan "stille inn" motstanden med egen kroppsvekt. Jeg har økt bra i styrke i armer og bryst ved hjelp av kroppsvektøvelser i slynge. Men jeg aner ikke hvordan jeg gjør det.. Anonymous poster hash: 9631f...554
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Jeg må svare det samme som jeg svarte i annen tråd i dag: BodyPump ga meg bare negative resultater. Jeg var utmattet i lang tid etterpå og ble ikke sterkere. Det var alt for mange repetisjoner. Timer med 3x8-12 rep. ga mye bedre effekt. Men så skal det sies at jeg også sliter med å bli sterkere generelt, må nå trener jeg variert, og ikke dedikert for styrke. 10 kg (5 på hver side) på stang? Hvilke øvelser? Og med hvor mange rep? Eller er det på BodyPump med uendelig antall repetisjoner du mener? Anonymous poster hash: b586c...c61 Det er 5 kg på hver side på stang ja. Trener utfall, og flere øvelser jeg ikke husker hva heter. Er mange reps på Bodypump. Anonymous poster hash: 9631f...554
Gjest bustyvel Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 Men jeg aner ikke hvordan jeg gjør det..Anonymous poster hash: 9631f...554 http://www.tv2.no/sporty/studio/slik-trener-du-pushups-i-slynge-3738250.html Ikke den beste linken, jeg står mye mer oppreist, med kortere slynger (=lettere). Jo mer du bøyer deg ned, jo tyngre. Jeg har iallefall fått svært rask fremgang selv om jeg greide bare 1-2 i starten, og merker følgelig også fremgang i armstyrke.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #10 Skrevet 7. februar 2014 Det er 5 kg på hver side på stang ja. Trener utfall, og flere øvelser jeg ikke husker hva heter. Er mange reps på Bodypump. Anonymous poster hash: 9631f...554 Hvis du har totalt 10 kg på stang på BodyPump for biceps og triceps, er det vel mer enn de fleste jenter / damer bruker på denne timen? Hvis du vil bli sterkere, er vel generelle rådene færre repitisjoner og tyngre vekter. Anonymous poster hash: b586c...c61
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Man blir ikke sterkere om man ikke spiser nok. Anonymous poster hash: 73a34...93d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 - Begynn med lavere vekt og 3 sett med 8-12 reps. - Klarer du under 8 reps går du ned i vekt. - Klarer du over 12 reps går du opp i vekt. - 1-2 minutters pause mellom hvert sett. Idiotsikker oppskrift. Du må bare være tålmodig. Anonymous poster hash: 226b6...dd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå