Gå til innhold

Han tar henne ut av barnehagen. Irriterer vettet av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen tar datteren vår ut av barnehagen midt i uken. Han er selvstendig næringsdrivende, og tjener dårlig. Han lever litt fra hånd til munn. Avtalen er at han har henne enten lørdag eller søndag, og at han henter henne i barehagen tirsdag og fredag. Det han da gjør er å hente henne ca. 10 på morgenen og har henne med på lunsj ( junk food). De leker hjemme hos han også kjører han henne hjem ca. 9 på kvelden. Han tar seg helt fri disse dagene for å dulle med henne.

Dette var det som gjorde at vi brøt, siden han alltid var lat og blakk og jeg måtte jobbe. Kjenner at det irriterer meg fortsatt siden han heller kunne gjort noe nyttig for henne denne tiden. Hun lærer mye av å være i barnehagen mens med han blir det til at hun ser på tv, spiser snop og leker med pappan sin. Jeg skulle gjerne hatt fri selv for å ha det gøy, men noen må jo spare. Jeg sparer for henne. Jeg sparer slik at også hun får reise til utlandet. Jeg vasker klærne hennes og legger henne. Jeg snakker med henne om hvordan dagene hennes er, leser til henne og oppmuntrer henne til å lære. Byrden ligger på mine skuldre. Når hun blir eldre må hun gjøre lekser, lese og få hjelp. Hun må følges opp. Tror dette blir vanskelig når han ikke kommer til å oppmuntre henne til verken lekser eller andre ting. Da vi var barnepassere for noen år siden for en gutt på 7, så distraherte eksen min gutten hele tiden da han satt med en lekse. Han synes selv at han er en skikkelig god pappa.

Jeg legger meg minst mulig inn i hva de gjør. Jeg er så heldig at hun bor med meg, men synes han kunne tatt mer ansvar.

Anonymous poster hash: 1a003...b70
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefint at han bruker tid sammen med barnet sitt da!

Anonymous poster hash: ba03c...9a4
  • Liker 38
Skrevet

Syntes det er fint at han har lyst å tilbringe mer tid med henne. Du som valgte å få barn med han, er litt for sent å bli sur på hans manglende økonomisans og jobbsituasjon nå.

• Liker 10
Skrevet

Ja, huff! Tenk at han bruker litt ekstra tid sammen med datteren sin...

Du har jo ikke noe med hans økonomiske situasjon å gjøre lenger, hadde dere fortsatt vært sammen hadde det vært annerledes.

• Liker 12
Skrevet

La no han få ha en kosestund med barnet sitt. Så lenge du lærer hun ting, så kan vel hun få ha en kosedag sammen med pappaen sin? Og det med økonomien burde du tenkt på før du valgte og få en kid med han.

Syns du overreagerer, vri om på situasjonen. Da tenker jeg du tenker noe helt annet om dette.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe særlig sansen for "tivoli-pappa/tivoli-mamma"-opplegg. Å dra barnet ut av hverdagen for å kjøre karusell med gotteri og tv, for så å overlate alt av ansvar til den andre part.

Selv om man er samværspappa eller samværsmamma så kan man ta litt ansvar for rutiner, skikkelig mat, oppdragelse og aktiviteter.

Å tilbringe tid med barnet trenger ikke være snop og tv. Skjønner godt at du blir irritert når far oppfører seg som et barn.

Anonymous poster hash: 9cfdf...9a2
  • Liker 37
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette er noe å irritere seg over. Han betaler vel bidrag?

Anonymous poster hash: ecc39...cea
  • Liker 2
Skrevet

Vær glad og takknemlig for at ungen din har en far som bryr seg om henne.

Anonymous poster hash: b3c9e...97a
  • Liker 7
Skrevet

Ja, nettopp " tivoli-pappa" er det jeg mener. Skal vel være " glad " for at han i det hele tatt tilbringer tid med henne, men...

Ingen overlever på luft og kjærlighet, og jeg er sliten. Kunne tatt henne med på ski, betalt for en fritidsaktivitet. Ser jo fedre som lærer barna sine å lese, som har tålmodighet til å ta en ordentlig prat hvor de forteller de om ting i hverdagen, som det at is og godteri koster penger. La henne betale for isen selv, sørge for at hun forstår at det er farlig å ikke ha sikkerhetsbelte. Lære henne å samarbeide, lære henne å kommunisere istendenfor å skrike i munnen på hverandre. La henne spise ordentlig og sitte ved bordet med de voksne. Lek er veldig fint, men det å ta henne ut av rutiner når det passer for å leke. Det synes jeg ikke gagner henne i lengden. Ikke mye jeg får gjort med dette. TS

• Liker 10
Skrevet

Uff, har datteren din en pappa som liker å bruke tid med henne????? SÅ grusomt!!!! Ring barnevernet, prompte!

• Liker 7
Skrevet

Det var da voldsomt til kverruleringer." Vær nå glad for at du i det hele tatt har foreldre", selv om de bare ser på tv og spiser snop. Hadde hun bodd der, ja, da kunne barneværnet kommer inn i bilde pga. tannskader. Hadde vi begge vært som han, ja, hva da? Kunne dere bedt henne være glad allikevel for at hun opplever kjærlighet? Hun sitter i bilen hans uten sikkerhetsbelte mens han snakker i telefonen. Han kjøper aldri noe til henne og tar seg aldri av noe praktisk. Skal hun i barnebursdag så må jeg kjøpe gaver. Sørge for at hun har klær å ha på seg.Det er jeg som organiserer bursdagene, mens han kommer for å spise kake og skravle med andre. Ja, men selvsagt skal det ikke være noe å klage på. Menn skal jo tross alt ikke ta seg av barn, det er jo kvinnfolkarbeid...

Jeg er glad hun har en far som er glad i henne, men det burde jo være en selvfølge. ( Selv om det er mange sløve fedre). TS

• Liker 12
Skrevet (endret)

Jeg er glad hun har en far som er glad i henne, men det burde jo være en selvfølge. ( Selv om det er mange sløve fedre). TS

Det er langt i fra en selvfølge for alle fedre. Jeg ville heller hatt en far som hadde tid og lyst til å bruke den tiden med meg, enn en far som jobbet til langt på kveld for at jeg skulle få en haug med penger når jeg ble stor!

Han kan ikke kjøpe en god relasjon til datteren sin for penger!

Endret av lalaB
  • Liker 6
Gjest Runforit
Skrevet

Nå er det vel strengt tatt regler å forholde seg til når det kommer til samværsrett? Om mor har hovedomsorg og far har tildelte dager så er ikke det lov for han å hente ut barnet fra barnehage utenom tildelt samvær?

Skrevet

Jeg syns han høres kjempe flott ut, bra far! Jeg er selv mamma til ei jente i bhg alder, og tar henne ut ifra barnehagen 1-2 ganger i uken om jeg får mulighet for å finne på noe gøy!

Greit nok at bhg er bra for barna, men har du noen gang tenkt på hvor mye de egentlig er der?? Så en dag og to med fri for å kose seg med pappaen sin er nok utrolig gøy for barnet deres, bare tenk på hvor mye det betyr for barnet ditt og drit i å være sur for noe som skal være gøy (ikke for DEG) men for barnet!

Anonymous poster hash: 63518...443

• Liker 7
Skrevet

Nå er det vel strengt tatt regler å forholde seg til når det kommer til samværsrett? Om mor har hovedomsorg og far har tildelte dager så er ikke det lov for han å hente ut barnet fra barnehage utenom tildelt samvær?

Avtalen er jo at han skal hente henne disse dagene.

Anonymous poster hash: b4a72...ceb

Skrevet

Selv om han er blakk kan han jo være snill, og det virker på meg som om han setter pris på å være sammen med ungen sin. Jeg synes det er positivt. Så lenge ungen trives med å være sammen med ham så vil jeg si det er bedre for henne enn å tilbringe tiden i barnehagen. Ekte omsorg og nærhet til barn er dessverre ofte en mangelvare i våre dager. Jeg har all respekt for foreldre som virkelig trives med å være sammen med barna sine.

• Liker 6
Skrevet

Ja, barna har det kjekt i bhg, men de blir også veldig sliten av å være der! Jeg synes det er positivt at pappaen gir henne en fridag :) men jeg kan også forstå at du ikke synes noe om at han gir henne junk, godteri og mye tv. Hva med å snakke med han om det?

• Liker 1
Skrevet

Det er langt i fra en selvfølge for alle fedre. Jeg ville heller hatt en far som hadde tid og lyst til å bruke den tiden med meg, enn en far som jobbet til langt på kveld for at jeg skulle få en haug med penger når jeg ble stor!

Han kan ikke kjøpe en god relasjon til datteren sin for penger!

Men en god relasjon kan kjøpes med godis og gøy?

Jeg synes det er kjempefint at menn tar seg av barna sine. Det skulle vel for pokker bare mangle!

Å ta barnet ut av barnehagen kan være greit det også, men ikke hele tiden.

Det går også ann å hente tidligere, men før lunch?

Hvordan skal han løse det når datteren begynner på skolen da?

Jeg kan forstå at pappar vil ha mest mulig gøy med barnet sitt når de er sammen, men å pøse på med godis, sene kvelder, junkfood og lekeland hele tiden, det blir bare tull tilslutt.

Det lager en del problemer for mamma som får tilbake en sukkersur unge som helt har glemt hverdagsrutinen.

Hun blir den store stygge ulven som både reiser på jobb og må si nei til ting.

Og en eller annen gang i fremtiden, så får pappa ett problem, for han klarer ikke å følge opp luksussen når ungen plutselig har blitt noen år eldre og krever mer stæsj.

• Liker 3
Skrevet

Hjelper lite at han tilbringer mye tid med datteren sin, vist han dreper henne i en bilulykke ved å la henne sitte uten sele!

(Hun sitter i bilen hans uten sikkerhetsbelte mens han snakker i telefonen)

Vil ikke akkurat kalle det en supert pappa...

Du får sette strengere krav til han om hva de kan finne på når han henter henne så tidlig.

Junk food og snop 3 dager i uken er ikke bra.

Han trenger ikke å lage middag selv vist han hater det, men finnes andre alternativer enn McDonalds og Burger King.

Ellers synes jeg det er flott at hun får to korte dager i bhg, hvor hun kan være med pappa.

Men de bør brukes på kvalitetstid dem i mellom, og ikke junk food, godis og tv.

• Liker 3
Skrevet

Hjelper lite at han tilbringer mye tid med datteren sin, vist han dreper henne i en bilulykke ved å la henne sitte uten sele!

(Hun sitter i bilen hans uten sikkerhetsbelte mens han snakker i telefonen)

Vil ikke akkurat kalle det en supert pappa...

Du får sette strengere krav til han om hva de kan finne på når han henter henne så tidlig.

Junk food og snop 3 dager i uken er ikke bra.

Han trenger ikke å lage middag selv vist han hater det, men finnes andre alternativer enn McDonalds og Burger King.

Ellers synes jeg det er flott at hun får to korte dager i bhg, hvor hun kan være med pappa.

Men de bør brukes på kvalitetstid dem i mellom, og ikke junk food, godis og tv.

Enig i denne. Hva med å ta kontakt med familievernkontoret sånn at dere kan få snakket litt sammen med en nøytral tredjeperson som kan hjelpe dere og sette noen retningslinjer for hva han kan gjøre med barnet når de er sammen? Utover det synes jeg det ikke er noe galt i at barnet tilbringer dagen sammen med far i stedet for i bhg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...