Gå til innhold

Noen som har vært enten på korfu, samos eller kypros ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kompis har vært på kreta, Rhodos og kos. Vi har likt oss veldig godt i Hellas og ønsker og dra tilbake til sensommeren.

Nå vurderer vi korfu, samos og kypros.

Noen som har vært noen av disse stedene og kan anbefale eller fortelle litt?

Vi er ute etter et rolig sted, fin sandstand og en flott gågate med gode restauranter og butikker og titte i på kvelden. Vi vil IKKE til et party sted,

Anonymous poster hash: 423ce...7c8
Skrevet

Jeg har vært på Corfu. Mange år siden da, men da bodde vi i Dassia. Det ligger utenfor Gouvia. Om sommeren er Gouvia kjent som et partysted, men finnes flere rolige byer utenfor det er fint å bo. Nydelige strender, klart vann. Dassia var veldig rolig forresten, et par restauranter og barer. Er ikke sånn kjempemye å finne på men er fine båtturer å ta, også kan dere jo leie bil :) Corfu by var flott!

Anonymous poster hash: 6acec...d12
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har vært både på Samos og Korfu! kunne tenkt meg å reise tilbake til begge de stedene:) vi kjørte til agios gordis med 4-hjuling på Korfu, og der kunne jeg tenkt meg å bo! På Samos var det 40 grader døgnet rundt da vi var der. Husker vi leide jeep, og kjørte opp i fjellene, fant en liten, lokal restaurant med sykt god mat.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare vært på Kypros. Det var ganske kjedelig der. Reiser ikke tilbake.

Anonymous poster hash: 9124f...fbb
Skrevet

Jeg har vært både på Samos og Korfu! kunne tenkt meg å reise tilbake til begge de stedene:) vi kjørte til agios gordis med 4-hjuling på Korfu, og der kunne jeg tenkt meg å bo! På Samos var det 40 grader døgnet rundt da vi var der. Husker vi leide jeep, og kjørte opp i fjellene, fant en liten, lokal restaurant med sykt god mat.

40 grader døgnet rundt høres ut som drømmen =D Men hvilket reiseselskap fløy du med til samos? Syns det virker som om ingen flyr dit jeg ?

Anonymous poster hash: 423ce...7c8

Skrevet

Vi reiste med apollo til Samos. Fin øy, men for min del ble den kanskje litt "kjedelig". Det hadde holdt med ei uke der(vi var der to), for det er ikke så veldig mye å finne på utenom "det vanlige".

Enig med hun over, det var VARMT der, ikke antyding til bris i det hele tatt(vi var der i starten av august).

Ellers var det dårlig med sandstrender der, de har rullesteinsstrander(noe jeg faktisk foretrekker framfor sand OVERALT). Vi leide oss scooter for å utforske øya, er ikke store avstanden mellom plassene:)

Absolutt ikke noe partyplass om du er redd for det. Det var mer pensjonister enn det var ungdommer der for å si det sånn!

Anonymous poster hash: e1750...e08
Skrevet

Jeg har vært på Korfu, i forbindelse med cruise. Mener å huske at det var kjempeflott der

Skrevet

Jeg har vært på korfu, var ganske fint der! Vi var i kavos og paleokastritsa. Veldig fint i paleokastritsa, og rolige og herlige kvelder. Vi var på akvarium, tok båt og spiste mye god mat (og drakk mye god vin) hele dagen lang. Det var krystallklart vann der! Kavos var vel en partyplass, så det passer vel ikke så bra for dere. Men var veldig kjekt der også :)

Skrevet

Jeg var på Samos for maaange år siden, men har hørt at det ikke har endret seg så fryktelig mye. Vi var i Pythagorion og reiste litt rundt også. Koselige smågater og butikker og ikke mye party, nei. Rett og slett veldig trivelig! Vi tok også en dagstur til Tyrkia, til Kusadasi og Efesos-ruinene. Fikk veldig lyst til å dra tilbake nå :)

Jeg har hørt mye bra om Korfu også.

Kypros er mye større selvsagt.

Anonymous poster hash: 551de...a6e
  • Liker 1
Skrevet

Likte meg veldig godt i kypros! Var i agia napa, som gjerne forbindes med festglade ungdommer. Men fikk ikke det inntrykket i det hele tatt! Det er en lang hovedgate med resturanter og butikker. Om du vil ha festing og uteliv var det en gate lengre inne, og her var all ungsommen samlet... Men dette merket man ingenting til i hovedgaten :) i kypros finnes det mange fine sandstrender og det er krystallklart vann, anbefaler utflukt med snorkling eller dykking, fantastisk!!!

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Jeg har også vært på Kypros, og jeg kan si at det er alt annet enn kjedelig. Jeg har vært både i Agia Napa og Tree Fig Bay. Agia Napa var overasskende bra mtp. alt man hører om fest og fyll der nede. Byen hadde mange flotte resturanter, flotte strender og en sjarmerende by. Tree Fig bay var hakket bedre igjen, med en litt roligere atmosfære og fin eleganse over byen :)

Skrevet

Kypros er fint og kulturelt. Mye å se og gjøre også. Er forholdsvis lett å komme seg rundt til de forskjellige stedene, du kommer deg rundt med busser som koster lite.

Var i Ayia Napa,Larnaca,pafos,limassol og nicosia.

Larnaca er en liten søt by,med smug,gamle kirker,små unike butikker og en havnepromeande med kjente merkebutikker og fine restauranter ved en havnpromenade og såklart sandstrand. Også mange museer å dra på om man ønsker det.

Ayia Napa er som de fleste andre partysteder.

Nicosia og Limassol er store byer. Nicosia er vel den største byen og er også delt i to,der tyrkerne eier det meste. Limassol har mye nybygg og veldig mange russere overalt,fulle russere.....russere fulle på dagtid....you get my point..

Men limassol er også en nydelig gammel by,spesielt hvis du drar til den gamle delen.

Pafos har også mye historie,som kongegraver,ruiner og steder der bibelske skikkelser skal ha oppholdt seg. Veldig mye interessant.

Har også en spøkelsesby man kan dra til,famagusta eller no,men der var jeg ikke selv.

Kypros er en blanding av sol,strand,sommer,historie,gammel kulturarv og mye natur. Men det kan blåse enkelte steder, jeg synes det blåste en del på Larnaca,men ikke de andre byene.

Skrevet

Vi bestilte pakketur til Samos gjennom Star Tour. En veldig grønn og frodig øy. Vi leide bil for å utforske litt mer av øya da plassen vi bodde på var ganske rolig, med lite shoppingmuligheter. Det er absolutt ingen partysted. :)

• Liker 1
Skrevet

Har vært både på Kypros og på Korfu. Skal tilbake igjen til Korfu nå i år, og det er absolutt å anbefale! Det finnes vel noen få partysteder, men vi bodde på et veldig rolig område. Husker dessverre ikke hva det heter der, men søker man litt finner man fort informasjon om hvilke steder som er rolige og hvilke som ikke er det.

Vi leide både bil og firhjuling og hadde en fantastisk opplevelsesrik men samtidig rolig ferie. Var innom flere fantastiske steder i tillegg til den store byen, husker spesielt et sted vi kjørte til med firhjulinger med smale gater og esler! Møtte kun på utrolig hyggelige mennesker og når vi var i den ene lille landsbyen var for eksempel egentlig kirken stengt men det kom noen og låste opp for oss så vi kunne gå rundt og titte.

Det var også fryktelig vanskelig å finne veien ut igjen med alle disse trange gatene men vi fikk god hjelp av spesielt de litt eldre damene som viste oss veien. All maten vi spiste var nydelig og som jeg sa tidligere var alle i lokalbefolkningen vi møtte på utrolig hyggelige og hjelpsomme.

Naturen var flott, strendene vi var på var kjempefine, det var relativt enkelt å komme seg rundt på egenhånd og det var masse fantastiske steder å besøke.

Skrevet

jeg har vært på Ayia Napa i Kypros to ganger og reiser gjerne dit igjen! anbefaler hotellet Sunwing Sandy Bay Beach som ligger litt utenfor sentrum. altså langt fra partystrøket. er for det meste barnefamilier og voksne mennesker på dette hotellet - ikke tenåringer på sin første sydentur. er en rolig gågate der med mange bra restauranter. anbefaler spesielt Atlas restaurant. stranda på Sandy Bay er også mye finere enn Nissi Beach - og ikke så mange innpåslitne selgere eller like tett med folk. vannet er turkisk og deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...