Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære KGere.

Jeg har et lite problem med kjæresten min. Vi har vært sammen i over 2 år, og jeg føler vi kjenner hverandre godt, men samtidig....ikke.

Hver gang det er jul eller bursdagen min blir det diskusjoner om gavene. Jeg er alltid takknemelig for det han gir, og syns generelt han bruker altfor mye penger på meg. Men gavene han gir blir alltid bare...feil. Enten så er det ting jeg virkelig ikke trenger (typ. lommebok bare noen måneder etter jeg kjøpte ny selv, som ikke er min stil i det hele tatt, eller parfyme, som jeg allerde har altfor mange av), eller ting jeg aldri ville gått for selv og som ikke er min stil. Jeg hinter masse om hva jeg ønsker meg, sender bilder av spesifikke ting, og forklarer hva jeg liker/ikke liker, men det blir alltid ignorert. Han kjører sitt eget løp, og blir skuffet når jeg ikke bruker det.

Jeg har i tilegg sagt at jeg hadde blitt glad for noe enkelt, f.eks noe personlig som et brev, en opplevelse sammen, bilder, e.l., men han ender som oftest med å bruke masse penger på ting jeg sliter med å bruke. Og jeg blir skuffet når det virker som han ikke kjenner meg godt nok til å kunne vite nok om stilen min. Jeg har til og med sagt vi ikke trenger å gi hverandre gaver, men det vil han. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Noen som har noen tips? Jeg vil ikke skuffe kjæresten min, og syns det er kjipt det blir dårlig stemning av noe som bare skal være kjekt. Må bare legge til at jeg aldri er frekk og sur når jeg tar imot gavene, så det er ikke jeg som er utakknemlig.

Anonymous poster hash: 1acbf...394
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

En gave skal jo være noe en kjøper med tanke på hva en tror vil glede den en gir gaven til.

Om dere bare har vært sammen 2 år så er det jo bare to gaver det er snakk om og han har jo tydeligvis brukt både tid og penger på å kjøpe noe han hadde lyst å kjøpe til deg.

Om du ikke kan bruke gavene så kan du alltids bytte og om han spør hvorfor så si at du akkurat hadde kjøpt f.eks lommebok og at du allerede har for mange parfymer til at du klarer å bruke dem opp. Kanskje han da ser at neste gang kan det være lurt å kjøpe noe du ønsker og har lyst på/trenger.

Skrevet

Med tanke på at vi har hatt jul to ganger siden vi har vært sammen, så er det snakk om 4 gaver, pluss andre gaver han har gitt meg innimellom. Og nå nærmer bursdagen min seg, så det blir snart en femte.

Jeg kan ikke bytte gavene han har gitt meg, for de kjøper han når han er i utlandet. Selvfølgelig syns jeg det er koselig med gaver, og blir glad for gavene, og bruker det selv om det ikke er min stil, men han sier selv at han føler jeg aldri blir fornøyd og at det er vanskelig å kjøpe gave til meg. Noe jeg syns er kjipt, for jeg blir jo alltid veldig glad. Er bare ofte det føles som de ble gitt av en som ikke kjenner meg så godt..og han er jo kjæresten min.

Skrevet

Med tanke på at du ikke har fått noe utenom absolutt minimum så tror jeg han prøver å komme litt billig unna med gavene, og kjøper de på Tax free og slikt. Han kjøper jo aldri det du peker på og trenger.

Gjest Runforit
Skrevet

Med tanke på at vi har hatt jul to ganger siden vi har vært sammen, så er det snakk om 4 gaver, pluss andre gaver han har gitt meg innimellom. Og nå nærmer bursdagen min seg, så det blir snart en femte. Jeg kan ikke bytte gavene han har gitt meg, for de kjøper han når han er i utlandet. Selvfølgelig syns jeg det er koselig med gaver, og blir glad for gavene, og bruker det selv om det ikke er min stil, men han sier selv at han føler jeg aldri blir fornøyd og at det er vanskelig å kjøpe gave til meg. Noe jeg syns er kjipt, for jeg blir jo alltid veldig glad. Er bare ofte det føles som de ble gitt av en som ikke kjenner meg så godt..og han er jo kjæresten min. Anonymous poster hash: 1acbf...394

Men da sier du at du blir glad for gavene, men kjære: jeg skjønner at du kjøper gaver med beste intensjoner. Det er ikke det at jeg ikke blir glad, men du bommer dessverre på både stil og det jeg egentlig ønsker meg. Jeg har alltid sendt deg ønskeliste over ting jeg ville satt pris på så kanskje du kan la deg veilede av ønskelisten neste gang?

Skrevet

Jeg pleier å hinte ganske spesifikt men samtidig ikke, hvis du skjønner. :P Men det er ikke alle som er så flinke til å gi gaver for de tenker mer på hva de synes er fint og ikke hva de tror DU ville likt.

Anonymous poster hash: 659c4...ef6

Gjest Heartbeat
Skrevet

Kan du ikke bare si sånn helt konkret hva du ønsker deg? Det bruker jeg å si til kjæresten, så han vet hva jeg vil ha :) Nytter ikke å hinte til menn vet du :fnise:

Skrevet

Hei kjære KGere.

Jeg har et lite problem med kjæresten min. Vi har vært sammen i over 2 år, og jeg føler vi kjenner hverandre godt, men samtidig....ikke.

Hver gang det er jul eller bursdagen min blir det diskusjoner om gavene. Jeg er alltid takknemelig for det han gir, og syns generelt han bruker altfor mye penger på meg. Men gavene han gir blir alltid bare...feil. Enten så er det ting jeg virkelig ikke trenger (typ. lommebok bare noen måneder etter jeg kjøpte ny selv, som ikke er min stil i det hele tatt, eller parfyme, som jeg allerde har altfor mange av), eller ting jeg aldri ville gått for selv og som ikke er min stil. Jeg hinter masse om hva jeg ønsker meg, sender bilder av spesifikke ting, og forklarer hva jeg liker/ikke liker, men det blir alltid ignorert. Han kjører sitt eget løp, og blir skuffet når jeg ikke bruker det.

Det høres ut for meg som at du ikke fortjener gaver overhodet. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...