Gjest Haaploes Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Skulle veldig, veldig gjerne kommet meg ned mellom tre og fem kilo så fort som mulig. Trenger en boost for å få motivasjon til en skikkelig livsstilsendring. Noen som har noen tips eller gode råd på veien? Gjerne av den rimelige sorten - studentlivet, altså...
ol93 Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Kan prøve suppekuren, der vil man gå ned noen kilo raskt. Men merk deg at vekta du mister er mest vann, ikke fett. Fett tar lengere tid å miste.
Gjest lillelarve Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 5:2-dietten, kanskje? Magen blir fort mindre oppblåst, og ser mindre ut fort.. Etterhvert mister man litt og litt vekt, men ikke for mye eller for fort. Det er vel kanskje forskjellig fra folk til folk, men sånn opplever jeg det. Har fått mer kustus på hva jeg putter i meg nå. Og så er det ikke kun for å miste fett, men for å bli sunnere. Man sulter seg ikke en hel dag, man får i seg kalorier. Det er en smart diett, mener jeg. Men den funker kanskje ikke for alle, da! Lykke til :-)
Gjest Bond Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Jeg tenker at i stedet for å satse hele motivasjonen din til å være avhengig av en "kick-start", tenk langsiktig. Om du satser motivasjonen din til vekttallet, er det også mye enklere å sprekke dersom du flater ut en stund, eller om du går opp en kilo på et eller annet tidspunkt. Sistenevnte kan også skje uten at det er verdens undergang når helheten er bra. Problemet er når hele motivasjonen din knyttet til noe eksternt, et vekttall som i seg selv betyr egentlig ikke så mye. Om du vil få til en livsstilsendring, da gjør du det. Hvorfor må du ha en kick-start? Lær å tenke at alt dette tar tid, og det er ikke gjort over natten. Og det er like greit å begynne å tenke slik nå. Kick-starter og ekstreme kortsiktige dietter er for de som driver med jo-jo-slanking og ofte lite sunne matvaner og tankemønstre. Det skal ikke du, du skal endre livsstilen din. Så snu hodet ditt - legg deg langsiktige mål og ikke tenk kun vekt. Bruk målebånd, mål resultatene med aktiviteter (løp samme rute og se om du kan løpe den fortere over tid, prøv å løfte mer, klare flere pushups hjemme, osv), få motivasjonen din til å komme innefra og være knyttet til helsen og ikke kun vekttallet. Man kan gå ned i vekt og ikke gå ned i hverken fettprosent eller bli mer sunn på noe som helst måte. Du vil jo ikke det? Det du vil er å få deg en sunnere livsstil. Og den skal du begynne nå. Ekstremdietter for å gå ned 5 kilo fort fort fort er ikke en del av det livet lenger.
Sailor Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Jeg har gått ned fra 61 kg til 56,8 kg på fire uker ved å bare spise sunt og trene tre dager i uken samt ha en spisedag i uken. Spiser litt over 1200 kalorier-mer når jeg trener og mer på en spisedag. Tror det smarteste av deg er å sette deg hovedmål og delmål. Skriv opp alt du spiser; olje, kaffe, te, osv, så skal nok kiloene rase av. Ellers anbefaler jeg ikke noen dietter; men du har jo sykehusdietten, suppedietten, juicedietten. Merk deg at så fort du går ned kommer du før eller siden til å legge på deg igjen. Det er ingen boost å gå på en slik diett. Derfor er det veldig lurt å begynne i dag med å spise sunt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå