Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som vinteren har kommet, er jeg så vanvittig tørr på leggene. Jeg smører for harde livet, men det funker ikke, jeg er alltid så tørr at jeg flasser på leggene. Er det noen som har noen gode råd? Jeg er så lei av å ha helt uttørkede legger...

Anonymous poster hash: ebd5c...550
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problemet, og denne hjelper veldig!

Gjest Eurodice
Skrevet

Nå som vinteren har kommet, er jeg så vanvittig tørr på leggene. Jeg smører for harde livet, men det funker ikke, jeg er alltid så tørr at jeg flasser på leggene. Er det noen som har noen gode råd? Jeg er så lei av å ha helt uttørkede legger...

Anonymous poster hash: ebd5c...550

Jeg har god erfaring med A-dermakrem. Jeg kjøper den på apotek.

Skrevet

Jeg har god erfaring med A-dermakrem. Jeg kjøper den på apotek.

Hjelper den mot kløe også? Jeg klør tidvis ekstremt på leggene, mistenker det har noe med tørrhet å gjøre.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hjelper den mot kløe også? Jeg klør tidvis ekstremt på leggene, mistenker det har noe med tørrhet å gjøre.

Den er ypperlig mot kløe, demper og roer huden umiddelbart.

A-Derma Exomega hudpleie - Apotek 1
Skrevet

Jeg har kjøpt Dr. Greves baby oil. Smører den på våt hud etter dusjen, klappe seg tørr, ferdig! Har ikke hatt kløete legger så lenge jeg gjør dette etter hver dusj.

Skrevet

Føler at jeg anbefaler kokosolje til alt, men det hjelper som bare juling, drøy i bruk, ikke spesielt dyr og uten rare ingredienser :)

Anonymous poster hash: 05e9d...9cf
Skrevet

Ingen av de remediene som er foreslått i denne tråden har hjulpet meg.... Jeg smører inn kroppen med så mye krem at jeg må stå foran tven en halvtime mens det trekker inn, hver kveld. Da slipper jeg dødskløe.

Anonymous poster hash: 75c97...8f1

Skrevet

Ingen av de remediene som er foreslått i denne tråden har hjulpet meg.... Jeg smører inn kroppen med så mye krem at jeg må stå foran tven en halvtime mens det trekker inn, hver kveld. Da slipper jeg dødskløe.

Har du vært hos lege? Det høres mere ut som om du har en form for eksem.. Har du prøvd hydrokortison?

Skrevet

Kokosolje <3

Anonymous poster hash: b0d55...681
Skrevet

Har du vært hos lege? Det høres mere ut som om du har en form for eksem.. Har du prøvd hydrokortison?

Ja, har værthos hudlege som mente det ikke var noe galt med huden min, at det er helt vanlig å klø så mye....

Skrevet

Ja, har værthos hudlege som mente det ikke var noe galt med huden min, at det er helt vanlig å klø så mye....

Det er det ikke. Men det hjelper meg å prøve å ikke dusje hver dag og å ikke bruke glovarmt vann, og ikke stå for lenge i dusjen. Men hydrikortison krem fåes reseptfritt på apotek. Mildison er den billigste,. Smør et tynt lag der det er verst i noen dager,,,

Skrevet

Har du forsøkt Locobase-serien? Anbefaler LPL til det knusktørre, kløende hudlaget forsvinner, deretter vekselvis Repair og fet krem. Har endelig blitt kvitt øglehuden ved hjelp av dette!

Skrevet

Kjenner meg igjen. Jeg fikk sår på leggene, fordi de var så tørre at de sprakk. Og de klødde som pokker :P

Men i høst begynte jeg med D-vitaminer i litt høyere dose enn anbefalt (ikke så veldig mye mer - anbefalt er på 800IE og jeg tar 2000IE) og har ingen problemer med tørr hud lengre. Ingen kløe og heller ikke eksem, som jeg har slitt med i hele mitt liv.

Anonymous poster hash: b9d36...9e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...