Gå til innhold

Inntørket neseblod på pute.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få bort inntørket neseblod som er på selve puta? Det har vært der i ca. en uke nå.

Anonymous poster hash: 31d5c...02a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får prøve å vaske den, i vaskemaskinen eller noe.

Anonymous poster hash: df5d9...562
Skrevet

Nei, stryk vaskemaskinen. Varmen får flekken til å bli enda mer gjenstridig.

Hvis du ikke har prøvd å vaske puten med varmt eller lunkent vann, kan du forsøke å væte området med kaldt vann, la det ligge i en time eller to, og så gni/skylle med mer kaldt vann.

For eldre blodflekker eller flekker på tøy som har vært forsøkt vasket, vil klar eddik kunne løse opp flekken slik at den kan skylles bort med kaldt vann.

Skrevet

Hvis du ikke har prøvd å vaske puten med varmt eller lunkent vann, kan du forsøke å væte området med kaldt vann, la det ligge i en time eller to, og så gni/skylle med mer kaldt vann.

For eldre blodflekker eller flekker på tøy som har vært forsøkt vasket, vil klar eddik kunne løse opp flekken slik at den kan skylles bort med kaldt vann.

Tusen takk for tipset!

Anonymous poster hash: 31d5c...02a

Skrevet

hvordan kan det da ha seg at jeg har fått vasket bort blodflekker på klær som har ligget en god stund før de har blitt vasket? Med vaskemaskin.

Skrevet

hvordan kan det da ha seg at jeg har fått vasket bort blodflekker på klær som har ligget en god stund før de har blitt vasket? Med vaskemaskin.

Tja... fordi maskinen fyller opp med kaldt vann før den så varmer det opp, fordi blodet kanskje ikke bandt seg så godt til akkurat det stoffet, eller kanskje fordi du rett og slett var heldig?

For all del, jeg har også vasket klær med blodflekker i vaskemaskinen, men prøv å fjerne en gammel blodflekk fra hvitt bomullstøy. Du risikerer at flekken er der etterpå, bare litt blekere i fargen for hver vask.

Varmt/lunkent vann får proteinene i blodet til å stivne, noe som gjør flekken vanskeligere å fjerne. Eddik kan da løse den opp igjen. Og selvsagt, hvis ingenting annet fungerer, kan klorin være løsningen. Undersøk da først at tøyet faktisk tåler klor.

Skrevet

TMI alarm: Jeg husker en gang i mine ungdomsår da jeg hadde vært litt uheldig og sølt en del blod i trusen min. Hadde en venninne som bodde der en uke, så jeg turte ikke drive å vaske den og slikt da, så jeg surret den inn i papir og gjemte den i skapet mitt :fnise: . Ville ikke at foreldrene mine skulle se heller, siden jeg syntes det var så ekkelt og flaut. Så jeg skylte den først i vasken med vanlig såpe der jeg gnikket og gnukket.. Så fylte jeg en bitteliten bøtte sak med varmt vann og helt i litt vaskepulver og blandet det inn. Så sprayet jeg et tonn med vansih oxy action eller hva den nå heter, på trusen og gned det inn i stoffet før jeg sprayet med et lag til, lot den så ligge i koppen over natten. Nesten morgen skylte jeg den i vasken og flekken var helt borte :) Trøket og la til vask!.. hehe

Anonymous poster hash: 72be5...b45
Skrevet

Hvordan klarte jeg å lese "inntørket neseblod på fitte"? :klo:

Anonymous poster hash: 07864...534
Skrevet

Bruk natron. Bløt det godt opp i vann og ha på natron. Evnt. bland natron og vann og ha på.

Skrevet

Prøv rustfjerner. Har hørt det skal ta bort flekker av gammelt størknet blod.

Anonymous poster hash: 7edf6...5ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...