Gjest gloria Skrevet 5. februar 2014 #1 Del Skrevet 5. februar 2014 Har lest litt rundt på diverse blogger om at varmt vann med sitron skal ha helsebringende effekter for kroppen. Blant annet at det hjelper på fordøyelsen o.l. Er det noen som har prøvd dette over lenger tid, og kan si noe om effekten er der eller ikke? Har drukket kaldt vann med sitron lenge, men vet ikke om det har samme effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ol93 Skrevet 5. februar 2014 #2 Del Skrevet 5. februar 2014 det eneste jeg vet er at sitron kan ha en effekt på forbrenningen og er full av C-vitamin. Her står det jo også mer om sitron - http://www.nrk.no/livsstil/derfor-bor-du-spise-sitron-1.3297041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 5. februar 2014 #3 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg pleier å drikke et glass lunkent vann med sitron om morgenen. Det setter i alle fall i gang systemet og ser ut til å fungere greit for fordøyelsen (og dermed kanskje også forbrenningen). Vann og sitron er heller ikke skadelig, så hvorfor ikke... Fungerer for meg. Det er jo bare å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 6. februar 2014 #4 Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg har begynt å drikke det denne uken da jg sliter noe med oppblåsthet. Vet ikke helt om det har noe effekt enda men det er kanskje tidlig å si. Vi får se. Det er jo ikke akkurat skadelig. Drikker det på morgen før frokosten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Del Skrevet 6. februar 2014 Har det mange kalorier? Anonymous poster hash: 50ff4...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Del Skrevet 6. februar 2014 Har det mange kalorier? Anonymous poster hash: 50ff4...a07 Varmt vann med sitron? Seriøst? Såklart ikke! Anonymous poster hash: 27cd5...cd4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 6. februar 2014 #7 Del Skrevet 6. februar 2014 Her regnet på det på min fitbit side. Vann inneholder ikke noe kalorier selvfølgelig og sitron bruker jeg en halv og det tilsvarer 7 kalorier så det er jo så si ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 6. februar 2014 #8 Del Skrevet 6. februar 2014 Ok! Bør kanskje teste dette ordentlig ut:) hvorfor skal vannet være lunkent og ikke kaldt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 6. februar 2014 #9 Del Skrevet 6. februar 2014 I utgangspunktet er det fordi kaldt vann gir kroppen sjokk og stjeler energi fra kroppen.. noe som sikkert er vel og bra, men ikke akkurat når det gjelder denne. Jeg har forøvrig prøvd både varmt og kaldt vann med sitron og lover at varmt/lunkent vann fungerer mye bedre enn kaldt akkurat når det gjelder dette. Trenger ikke å være varmt, men i alle fall lunkent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 6. februar 2014 #10 Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg bruker varmt vann med sitron og litt sukker dersom jeg har sår hals... Funker bra, det. Andre virkninger vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #11 Del Skrevet 6. februar 2014 Detter er vel hentet ut i fra yoga-prinsipper og jeg synes dett "lukter" litt alternativ over det. Men at kroppen trenger væske fort etter en natt søvn er jeg ganske sikker på. At væsken er varm bidrar jo til væsken blir tatt forterer opp. Kokt vann er jo veldig skånsom mot magen. Anonymous poster hash: 6bba0...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 6. februar 2014 #12 Del Skrevet 6. februar 2014 Sitron er derimot ikke veldig skånsomt mot magen i større mengder. I India er det ganske vanlig å starte dagen på denne måten. Og det fungerer egentlig litt som kaffe av og til gjør.. at det setter litt fart på magen. Blir som en liten mini detox, så man gjør ikke dette 2 minutter før man setter seg på bussen til jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missi89 Skrevet 6. februar 2014 #13 Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg står opp, tar meg en dusj og slikt så inn på kjøkkenet koker vann og tar oppi sitron og lar det stå til det blir litt lunkent før jeg heller det ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 6. februar 2014 #14 Del Skrevet 6. februar 2014 I utgangspunktet er det fordi kaldt vann gir kroppen sjokk og stjeler energi fra kroppen.. noe som sikkert er vel og bra, men ikke akkurat når det gjelder denne. Jeg har forøvrig prøvd både varmt og kaldt vann med sitron og lover at varmt/lunkent vann fungerer mye bedre enn kaldt akkurat når det gjelder dette. Trenger ikke å være varmt, men i alle fall lunkent. Gir kaldt vann kroppen et sjokk? Da burde man vel ikke drikke kaldt vann gjennom en treningsøkt/etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 6. februar 2014 #15 Del Skrevet 6. februar 2014 Gir kaldt vann kroppen et sjokk? Da burde man vel ikke drikke kaldt vann gjennom en treningsøkt/etter? Ikke sjokk-sjokk, men et mini-stress-sjokk.. og det er egentlig riktig at man aldri skal drikke iskaldt vann (eller annet) for fort. Romtemperatur er egentlig det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå